Název:
Finanční gramotnost studentů ekonomických a neekonomických studijních programů vysokých škol
Autoři:
Gracová, Eva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů, kteří studují ekonomické a neekonomické programy na vysokých školách. Pomocí dotazníkového šetření práce zkoumala rozdíly v úrovni finanční gramotnosti mezi těmito dvěma skupinami studentů. Práce identifikuje klíčové faktory ovlivňující finanční gramotnost a koncepty behaviorální ekonomie slouží k porozumění důvodů finančních rozhodnutí. Dále se práce věnuje zkoumání, zda studenti uvažují o spoření na důchod a jaké jsou jejich finanční znalosti. Výsledky šetření odhalily rozdílné úrovně znalostí mezi oběma skupinami studentů. Na závěr práce jsou navrhnuta doporučení pro management bankovních institucí s ohledem na zlepšení finanční gramotnosti mezi mladými lidmi.The bachelor thesis focuses on the assessment of the level of financial literacy of students studying economic and non-economic programmes at universities. Using a questionnaire survey, the thesis investigated the differences in the level of financial literacy among students. The thesis identifies the key factors influencing financial literacy and uses the concepts of behavioral economics to understand the reasons behind financial decisions. The thesis also examines whether students are considering saving for retirement. The results of the investigation reveal different levels of knowledge between the two groups of students. The paper concludes by suggesting recommendations for the management of banking institutions with regard to increasing the financial literacy of young people.
Klíčová slova:
behaviorální ekonomie; behavioural economics; doporučení pro management bankovních institucí; factors influencing financial decision making; factors influencing financial literacy; faktory ovlivňují finanční rozhodování; faktory ovlivňující úroveň finanční gramotnosti; financial literacy; finanční gramotnost; recommendations for the management of banking institutions