Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
(Ne)znalost křesťanství a její vztah k duchovnímu životu
Heissler, Radek ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi znalostmi křesťanství, jakožto náboženstvím pro Českou republiku kulturně nejrelevantnějším, a hloubkou duchovního života. V teoretické části je zkoumána relevantnost křesťanství a jeho znalost, a také problém duchovního života, spirituality a religiozity z psychologického i teologického hlediska a jejich rozvíjení. Empirická část se zaměřuje na konstrukci a statistické charakteristiky dotazníku duchovního života a testu znalostí křesťanství, jejichž výsledky a nasbíraná data posléze rozebírá a interpretuje. Také řeší stanovené hypotézy a samotný výzkumný problém hledání vztahu mezi oběma jevy. KLÍČOVÁ SLOVA : Křesťanství, spiritualita, náboženství, duchovní život, znalosti
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...
Blues zevnitř: analýza zkušenosti bluesových muzikantů
Lazar, Jan ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak blues prožívají osoby, které tuto hudbu sami produkují. Výzkumná data jsou dvojího druhu: extenzivní a intenzivní. V extenzivní fázi výzkumu byla nejprve prostřednictvím dotazníku kontaktována větší skupina muzikantů a posluchačů. V následné intenzivní fázi část zkontaktovaných muzikantů napsala text na téma "co pro mě znamená blues". Prostřednictvím kvalitativního přístupu jsem analyzoval 16 textů s cílem předložit fenomenologický popis, zachycující, jak zkoumaní muzikanti prožívají blues a jaký smysl mu dávají. Tento fenomenologický popis bude konfrontován s různými teoretickými koncepcemi. Centrálním konceptem pro tuto práci je rámec analytické psychologie, a to především unitární realita E. Neumanna a transcendentní funkce C. G. Junga. KLÍČOVÁ SLOVA Blues, fenomenologie, hlubinná psychologie, prožívání, význam
Kultura jako zkušenost. Problém distanciace a desegregace
Doubek, David ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Tato práce práce je věnována výzkumu vyloučení, které je v České republice uvaleno na Romy a jejich kulturu. Vyloučení je zkoumáno z hlediska "pomáhajících profesí", tedy intervenujících aktérů, kteří se snaží pomoci vyloučení překonat. Vycházím přitom ze dvou výzkumných projektů, které jsme realizovali v letech 2008-2013. Práce obsahuje smíšené postupy, induktivní etnografické, vycházející z práce v terénu a deduktivní, nebo theory-driven. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativním přístupům, zejména kognitivně antropologickým, individuálně psychologickým a psychoanalytickým. První, teoretická část, je věnovaná rozboru pojmu kultura vzhledem k problematice "romství" a jeho vztahu k majoritě z hlediska kognitivní teorie kultury. Druhá část představuje reinterpretaci problému romské kultury a vyloučení z hlediska fenoménu distanciace a zavádí Frantzem Fanonem inspirovanou teorii konfrontace. Třetí část je dominantně empirická - etnografická a představuje studii kognitivních modelů pomoci z vyloučení, tak jak jsme je zachytili u pomáhajících profesí. Závěry z prvních dvou částí jsou v ní interpretačně aplikovány na problematice studia možností desegregace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autonomy and Repression in Life of Juvenile Delinquents
Barabášová, Klaudia ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
V mojej bakalárskej práci sa zaoberám autonómiou a represiou ktorú pociťujú a vyvíjajú mladiství delikventi vo vzťahu so svojim sociálnym okolím. Práca je inšpirovaná teóriou rovnováhy kontroly, ktorá patrí medzi sociologické kriminologické koncepcie príčin vzniku delikventného správania. Táto teória definuje autonómiu ako kontrolu aplikovanú jedincom a represiu ako kontrolu na jedinca vyvíjanú. Cieľom mojej práce je poskytnúť náhľad na spôsoby, akými mladiství delikventi vnímajú a reflektujú túto autonómiu a represiu vo svojej rodine, v škole a v referenčnej vrstevníckej skupine. Takisto v nej overujem, či platí podľa teórie rovnováhy kontroly, že nevyvážený pomer medzi autonómiou a represiou, ktorú jedinec zažíva je príčinou páchania deliktov. Na základe biografických rozhovorov so štyrmi mladistvými zverencami diagnostického ústavu a následnej analýzy takto získaných dát pomocou otvoreného kódovania čiastočne prevzatého zo zakotvenej teórie som dospela záverom, ktoré popisujú spôsoby, akými reflektujú mladiství delikventi autonómiu a represiu. Výsledky taktiež ukázali, že celkový pohľad na autonómiu a represiu v život delikventného jedinca nepostačuje k overeniu teórie rovnováhy kontroly, a tá môže platiť len pri jej interpretácii s inými psychologickými teóriami, pričom ja som sa v tejto práci...
Autorský postoj jako účinný faktor v příbězích uživatelů pervitinu
Krejčí, Josef ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Název práce: Autorský postoj jako účinný faktor v příbězích uživatelů pervitinu. Abstrakt: Ve předkládané práci se pokouším prostřednictvím narativních rozhovorů zachytit zkušenosti jedinců, kteří užívali tvrdé drogy (především pak pervitin). Na období užívání drog nahlížím jako na část života, která u těchto jedinců specifickým způsobem vedla k určitým změnám. Zachycením těchto subjektivních zkušeností se snažím zohlednit jednotlivé faktory a situace vedoucí k ukončení užívání drog. Prostřednictvím kvalitativního přístupu analyzuji čtyři rozhovory (3 muži, 1 žena) a na základě výsledů této analýzy konstruuji dva modely. Jedním je schematický model zobecněného scénáře, který vyzdvihuje podobnosti napříč zkoumaným vzorkem. Druhým je model autorského postoje, který je v povaze ke zkoumaným datům považován za centrální a účinný faktor. Na závěr se pokouším o kontextualizaci výsledků ve vztahu k odborné literatuře. Rovněž se pozastavuji nad možností dalšího sběru dat a převedení výzkumu do longitudinálního designu. Klíčová slova: pervitin, autorství, odpovědnost, narativní přístup
Sebepoznání ve výtvarné expresi
Kubíčková, Kateřina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Lhotová, Marie (oponent)
Tato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika.
Životní strategie úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a profesnímu životu
Horká, Kristýna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na kvalitativní výzkum životních strategií úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a pracovnímu životu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je jejich aktuální životní stav a jaký je ideál života, k němuž ženy směřují. Práce bude konkrétně sledovat, jaké místo v jejich životě zaujímá rodinný a osobní život v kontextu jejich pracovní kariéry. Jedná se tedy o problematiku osobní a pracovní identity, konkrétní identitní strategie a konkrétní praktiky, které ženy používají ke kombinaci obou životních sfér. Výzkum bude realizován prostřednictvím narativně-biografických rozhovorů, které budou doplněny metodou "osa života" coby vodítka pro následné vedení rozhovorů a témat, ke kterým se ženy vztahují a která pro ně mají zásadní důležitost. Výsledky jsou následně konfrontovány s odbornou literaturou. Klíčová slova: harmonizace rodiny a práce, strategie kombinace práce a rodiny, genderová identita ženy, rodinná a pracovní vyjednávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.