Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The salary level of teachers in the Czech Republic and its impacts
Kinzlová, Kateřina ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Korbel, Václav (oponent)
Tato práce se věnuje výši platů učitelů v České republice a jejího možného dopadu na charakteristiku a složení pedagogického sboru. Výše platů učitelů patří v posledních letech mezi často diskutované téma. Platy českých učitelů jsou v relativním srovnání podstatně nižší než platy obdobně vzdělaných pracovníků v České republice a patří mezi ty nejnižší v Evropské unii. Vzhledem k silnému vztahu mezi výší platu a atraktivitě povolání zejména mezi mladými absolventy se vyskytly obavy z nízkého zájmu o učitelskou profesi a vysokého počtu mladých učitelů, kteří z profese odcházejí během prvních pár let. S využitím nejaktuálnějších údajů práce ukazuje, že v posledních letech došlo k pozitivnímu vývoji platů učitelů, ale podobný růst byl zaznamenán i v ostatních oblastech pracovního trhu. Práce přináší analýzu míry dropoutu mladých učitelů tzn. počtu učitelů, kteří odchází z profese během několika prvních let po nastoupení. Výsledky bakalářské práce ukazují, že míra dropoutu je velmi vysoká a v blízké budoucnosti může vést k nedostatku učitelů. Současné údaje o platovém ohodnocení českých učitelů upozorňují na nezbytnost jeho navýšení, které je považováno za nejdůležitější faktor ovlivňující atraktivitu učitelské profese.
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016
Hanzlík, Radek ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kurtinová, Olga (oponent)
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016 Abstrakt Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení nejdůležitějších vývojových trendů věkové a pohlavní struktury učitelů základních a středních škol v Česku za roky 2006-2016. Nejprve je v práci představen systém českého školství a poté následuje analýza věkové a pohlavní struktury učitelů. V práci jsme použili několik ukazatelů: průměrný a mediánový věk, index stáří a index feminity učitelů na prvním a druhém stupni základních škol a středních škol. Na základě těchto ukazatelů jsme popsali stárnutí populace učitelů a feminizaci učitelské profese. Vypracovali jsme analýzu počtu absolventů pedagogických oborů vysokých škol a absolventů kurzů celoživotního vzdělávání se zaměřením na vzdělávání. Nakonec jsme popsali projekci počtu žáků základních a středních škol a vývoj počtu žáků na jednoho učitele za roky 2006-2016. Z projekce počtu potřebných úvazků učitelů základních a středních škol ve vztahu na předpokládaném počtu žáků jsme zjistili, že bude potřeba více pracovních úvazků učitelů. Klíčová slova: učitelé, věková struktura, pohlavní struktura, základní škola, střední škola, Česko, feminizace
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Assessing Writing – Hodnocení a metody výuky psaní v českých ZŠ a SŠ – program konference
Národní ústav pro vzdělávání
Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council, Domem zahraničních služeb a AMATE – Asociací metodiků cizích jazyků, určené především vyučujícím cizích jazyků v základním a středním vzdělávání. Materiál obsahuje program, anotace příspěvků a příklady hodnocení.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
SEN in language lessons – žáci se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků - program konference
Národní ústav pro vzdělávání
Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council – SEN in language lessons, která se věnovala problematice žáků se specifickými poruchami učení v hodinách cizích jazyků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918 - 1945
Bezdíčková, Kateřina ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918-1945. Práce se snaží podat celkový přehled o vývoji školství od maďarské monarchie po Sovětskou Ukrajinu se zaměřením na období vlády Československa. Vedle kapitol o učitelích, vyučovacím jazyce, metodice výuky, učebnicích a pomůckách je součástí také kapitola věnovaná ojedinělému somatologickému výzkumu školních dětí. Práce se opírá o archivní materiály, které jsou doplněny konkrétními osobními příběhy pamětníků. Snaží se přiblížit běžný školní život na Podkarpatské Rusi, především v období První republiky, z pohledu žáků, studentů i učitelů. Klíčová slova: školství, Podkarpatská Rus, každodennost, Rusíni, paměti, somatologický výzkum, učitelé, Československá republika
Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje
Kalačová, Karolína ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností učitelů jako předpokladem jejich profesního rozvoje. Pozornost je věnována problematice pracovní spokojenosti, jejímu vymezení a nejznámějším teoriím pracovní spokojenosti. Dále se práce zabývá charakteristikami a problémy učitelské profese v České republice, faktory pracovní spokojenosti učitelů, souvisejícími provedenými výzkumy a profesním rozvojem učitelů. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření, které se zaměřuje na učitele druhého stupně základních škol v Praze a zjišťuje míru jejich pracovní spokojenosti, podobu jejich profesního rozvoje a vztah mezi pracovní spokojeností a profesním rozvojem dotazovaných učitelů. Klíčová slova: pracovní spokojenost, pracovní spokojenost učitelů, profese učitele, profesní rozvoj učitelů, další vzdělávání učitelů
Relativita známkování na 1. st. ZŠ
Švarcová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá relativitou známkování na 1. stupni základní školy se zaměřením na subjektivitu v hodnocení žákovských prací z českého jazyka při použití klasifikace. Teoretická část je zaměřena na hodnocení obecně, respektive na funkce, typy a formy hodnocení. V teoretické části zmiňuji i to, jaké typy hodnocení jsou považovány za kvalitní. Dvě kapitoly jsou věnovány také objektivitě a spravedlnosti v hodnocení. Práce obsahuje i několik odstavců o ukotvení hodnocení v zákoně. Cílem výzkumu je zjistit, zda učitelé interpretují výkon žáka odlišně, a jaká kritéria berou do úvahy. Tím chci upozornit na velkou míru subjektivity při hodnocení známkováním. Učitelům byla předložena stejná simulovaná práce žáka. Jejich úkolem bylo práci opravit a uvést, co mělo vliv na jejich hodnocení, tedy udělenou známku. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Práce potvrdila předpoklad, že hodnocení známkováním je zatíženo velkou mírou subjektivity. Učitelky totiž známkovaly práci velmi rozmanitě a své hodnocení opíraly o různá kritéria. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, známkování, subjektivita, učitelé, kritéria, úskalí
Historie vzdělávání v obci Volduchy do roku 1965
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Volduchy od konce 18. století do roku 1965. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje historii obce Volduchy. Další kapitoly sledují změny v pedagogickém sboru, stavy žactva, náboženské vyznání, organizaci výuky, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Rizikové chování středoškolské mládeže
KOPTYŠOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměřuje na téma problémového chování u mládeže. Mnoho dospívajících osob se v průběhu dospívání setkává s poruchou chování, ať už jako osoba zasažená touto poruchou, tak osoba, která přihlíží nějakému sociálně patologickému jevu. Příčiny vzniku a rozvoje problémového chování mohou být výrazně rozmanité. Tématem realizovaného výzkumného projektu je zjistit výskyt problémové chování mládeže ve vztahu k ekonomické situaci rodiny. Sledovány jsou základní charakteristiky projevů problémového chování u respondentů (např. zkušenosti respondentů s policejním vyšetřováním, přítomnost pocitů společenské inkluze či exkluze, sebeúcty a spokojenosti sama se sebou aj.). Výzkumné šetření bylo provedeno na věkové skupině respondentů 13 až 18 let (organizace Lata a organizace Liga lesní moudrosti). Výzkumným nástrojem šetření bylo užití dotazníku. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a na část výzkumnou. V teoretické části práce je popsána problematika faktorů, které mohou ovlivňovat výskyt rizikového chování u mládeže a popis jednotlivých typů problémového chování. Z výsledků výzkumu je patrné, že na vzniku problémového chování u mladistvých se podílí jejich nejbližší sociální okolí, tedy jak rodiče, tak pedagogové a vrstevníci. Současně se ukazuje, že je potřeba, aby se mladiství naučili za svůj způsob chování převzít plnou odpovědnost. Naučili se rozhodovat o svém způsobu života s větším výhledem do budoucnosti a vědomí případného rizika vzniku problémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.