Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 805 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak pedagogická profese ovlivňuje kompenzaci diabetika I. typu
Radechovská, Nikola ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Jak pedagogická profese ovlivňuje kompenzaci diabetika I. typu se skládá ze dvou částí. A to na část teoretickou a praktickou. V rámci teoretické práce je obsah zaměřen nejen na charakteristiku toho, co je vlastně onemocnění diabetes mellitus jako takový, ale především se zabývá diabetem mellitem I. typu vzhledem k tématu diplomové práce. Jsou zde vybraná témata jako je například možnosti léčby diabetu, novinky v léčení pomocí uzavřených smyček, ale také akutní a chronické komplikace, diabetický distres, a diabetes a deprese. Rovněž se zde nachází témata spojena s pedagogickou profesí jako je charakteristika učitele v rámci učitelství jako povolání, kdo může pedagogickou činnost vykonávat, ale také zastoupení gender ve školství a syndrom vyhoření učitelů. V rámci praktické části bylo položeno dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na vliv na celkovou kompenzaci diabetika I. typu, který vykonává pedagogickou profesi. Dle výsledků dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 33 respondentů, nelze říci, že by pedagogická činnost měla na kompenzaci vliv. Pouze 3 respondenti, tedy 9,1 % uvedlo, že se jejich celková kompenzace diabetu I. typu zhoršila s nástupem do práce. Zajímavé výsledky získala i samostatná otázka dotazníkového šetření, kdy všichni respondenti uvedli, že ke...
Distanční výuka informatiky na specializovaných středních školách
BOBER, Patrik
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním distanční výuky na střed-ních školách se specializací na informačních technologie a ICT. Realizoval jsem osm polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vytipovanými učiteli informačních technologií. Tyto učitele jsem vybíral na základě vyhledávání vhodných škol po České republice prostřednic-tvím Google. Dále jsem vedl pro triangulaci získaných dat rozhovory s žáky, kteří v době výzkumu byli studenty těchto učitelů. Během rozhovorů mě zajímalo, jak probíhala distanční výuka z pohledů učitelů a také jaké metody byly v rámci výuky použity. Dále mě zajímalo, jaké nástroje dotazovaní při výuce používali. Rovněž jsem objasnil rozsah a metody při synchronní a asynchronní výuce ve kterých také uvádím, jak se dané cíle a metody proměnily v důsledku distanční výuky. Také jsem se zaměřil na efektivitu distanční výuky oproti prezenční výuce a na pře-kážky bránící efektivní distanční výuce. V rámci toho jsem také zjišťoval pozitiva a negativa distanční výuky. V neposlední řadě mě zajímalo, jaký vliv, měla zkušenost dotazovaných z distanční výuky, na budoucí pre-zenční výuku informačních technologií a ICT. V teoretické části popisuji metody výuky využitelné při výuce informati-ky a ICT.
Vliv školní šikany na školní úspěšnost dítěte
BEČKOVSKÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat dopad šikany na školní úspěšnost. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. V teoretické části je popsána problematika šikany, téma školní úspěšnosti a dopad šikany na školní úspěšnost. V praktické části je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký dopad měla osobní zkušenost se šikanou na školní úspěšnost obětí šikany. Dílčím cílem bylo formulovat doporučení pro oběti šikany, týkající se prevence a zvládání školní neúspěšnosti spojené s prožitkem šikany. Výzkumný soubor tvořilo pět žen ve věku 17-25 let, které zažily šikanu na základní škole. S těmito komunikačními partnery byly vedeny rozhovory. Výsledky jsou prezentovány v podobě kazuistik. V rámci navržených doporučení byly uvedeny kontakty na odborníky, kteří se tématem zabývají. Poukázáno bylo na důležitost svěřit se s šikanou, nebo alespoň nalézt funkční způsob, jak přežít šikanu v roli oběti.
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
PODVALSKÁ, Aneta
Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.
Náplň práce asistenta pedagoga v době distanční výuky na základní škole
PILECKÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje problematice asistentů pedagoga v době distanční výuky na základních školách. Pro pedagogické pracovníky nastala vyhlášením nouzového stavu v březnu 2020 naprosto nová situace, se kterou se museli vypořádat. V této práci bude sledována náplň práce asistentů pedagoga v tomto období, podpora dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí od těchto pedagogických pracovníků a v neposlední řadě budou zmíněny změny, které u asistentů pedagoga nastaly po návratu ke klasické prezenční výuce.
Metody zážitkové pedagogiky a jejich využití v hodinách hudební výchovy
SLAVÍKOVÁ, Tereza
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou především principy zážitkové pedagogiky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními pedagogickými pojmy, vývojem hudební výchovy a s pojmem zážitková pedagogika. Praktická část je zaměřena na práci s žáky prvního stupně základní školy v hodinách hudební výchovy. Cílem je ukázat některé ze zážitkových metod, které lze využít k efektivnější a zábavnější výuce hudební výchovy.
Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku
Pták, Gabriel ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku Cíle: Cílem této práce bylo zjištění aktuálního stavu využívání formativního hodnocení ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol v Písku. Zaměřit se, zda jsou prvky formativního hodnocení ve výuce aplikovány a zda jsou používány cíleně. Zjistit, jestli a jakým způsobem je rozvíjena žákova osobnost v průběhu hodin tělesné výchovy. Metody: Pro dosažení cílů byla využita metoda nezúčastněného pozorování a nestandardizovaného dotazníku, který prošel pilotáží. Metoda pozorování sloužila k zachycení průběhu hodin tělesné výchovy s ohledem na využití prvků formativního hodnocení. Následně byl učitelům daných hodin předložen dotazník, jehož odpovědi byly porovnány s výsledky pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že formativní hodnocení (hodnocení pro učení) se v hodinách tělesné výchovy vyskytuje ve velmi omezené míře v podobě dílčích prvků formativního přístupu. O formativním hodnocení jako takovém však nelze hovořit. Cíle výuky jsou omezeny na pohyb žáka při hodině bez komplexního rozvoje žákovy osobnosti. Klíčová slova: učitel, žák, vzdělávání, hodnocení pro učení, formativní přístup
Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Syndrom vyhoření v učitelské profesi Cíle: Diplomová práce si kladla za cíl popsat míru syndromu vyhoření u učitelů základních škol, středních škol a gymnázií. Dalšími cíli pak bylo porovnat míru syndromu vyhoření mezi skupinami učitelů, jež spojují sociodemografické či profesní charakteristiky a popsat názory učitelů na téma syndromu vyhoření. Metody: V rámci praktické části práce jsme využili dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 653 probandů - učitelů. Dotazníkové šetření se skládalo z dotazníku MBI a z položek vytvořených autorem. Pro rozesílání byla využita internetová platforma Survio. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel a Statistica. Výsledky: Zjistili jsme vysoký stupeň emocionálního vyčerpání u 34 % učitelů, vysoký stupeň depersonalizace u 12 % učitelů a nízký stupeň pracovního uspokojení u 26 % učitelů. Ačkoliv je syndrom vyhoření ve školském prostředí poměrně známý fenomén, z hlediska prevence mu není věnována dostatečná pozornost. Vyhoření se netýká pouze věkově či pracovně starších učitelů, ale především učitelů začínajících. Zjištěny byly také další názory učitelů na syndrom vyhoření a souvislosti mezi syndromem vyhoření a různými zkoumanými jevy....
Možnosti podpory wellbeingu pohledem učitelů základních škol
Juřičková, Libuše ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se soustřeďuje na problematiku wellbeingu učitelů prvního stupně základních škol a na možnosti jeho podpory ze strany učitelů samotných i vedení školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teorie je rozpracována do čtyř kapitol a shrnuje poznatky z odborné literatury. První kapitola prezentuje základní pojetí wellbeingu a pojmy, které byly dříve synonymem a nyní jsou jeho podstatnou součástí. Další kapitola se věnuje samotnému tématu wellbeingu. Nabízí souhrn existujících teorií, vymezuje a popisuje oblasti wellbeingu a zprostředkovává pohled na wellbeing učitele. Třetí kapitola shromažďuje informace v oblasti péče o wellbeing. Upozorňuje na ohrožující faktory, které mají dopad na duševní zdraví i práceschopnost učitele, k nimž patří např. stres nebo syndrom vyhoření. Dále zprostředkovává poznatky k posilování wellbeingu. Poslední kapitola je věnována roli wellbeingu ve vzdělávání. Kromě učitelova působení na wellbeing žáků věnuje pozornost také jeho podpoře v prostředí školy, tedy směrem od zaměstnavatele k zaměstnancům. Výzkumná část práce navazuje na teoretické poznatky a zabývá se zjišťováním aktuální úrovně wellbeingu učitelů prvního stupně základních škol. S využitím kvalitativní výzkumné metody šetření stanovuje výzkumné otázky, na které za použití techniky...
Volba učitelské profese očima učitelů
Beránková, Kateřina ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Jak již napovídá název, tato bakalářská práce se věnuje volbě učitelské profese. Klade si za cíl zjistit, proč se lidé rozhodnou stát učiteli, co je k tomuto rozhodnutí vede a zda svého rozhodnutí litují. Jsou stanoveny tři výzkumné otázky, na něž je prostřednictvím výzkumného šetření hledána odpověď. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží čtenáři poskytnout vhled do dané problematiky a popisuje východiska, která jsou stěžejní pro část praktickou. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření. Byl zvolen kvalitativní přístup, konkrétně metoda hloubkového rozhovoru. Rozhovorů se stávajícími učiteli/učitelkami bylo provedeno celkem šest. Na základě dat získaných z rozhovorů byly zodpovězeny výzkumné otázky. Z výzkumného šetření vychází poměrně jasné výsledky. Učitelé svou profesi nevnímají jako prestižní. Prostor ke zlepšení vidí převážně ve finančním ohodnocení a pohledu veřejnosti. I přes pocit neprestižnosti vlastní profese jsou učitelé se svou kariérou spokojení. Na své profesi oceňují především kontakt s lidmi/dětmi, jenž uvádí jako nejvýznamnější motiv, který je k učitelství přivedl. Pro polovinu respondentů byla učitelská profese dokonce profesí vysněnou. Odpovědí na otázku "Proč učitelé učí?", jejíž nalezení je hlavním důvodem vzniku této práce, by...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 805 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.