Název:
Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí
Překlad názvu:
Kindergarten teachers' attitudes and experiences with discussing topics of death-related topics.
Autoři:
PODVALSKÁ, Aneta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zkoumá kompetence a zkušenosti učitelů mateřské školy při otevírání témat smrti. Teoretická část se soustředí na pochopení umírání a smrti, postojů společnosti k tématu smrti a dětskému vnímání smrti. Práce dále popisuje vliv medií na dětské pojetí smrti. Práce předkládá přehled o profesi předškolního pedagoga a přístupech k výuce vztahující se ke smrti, jak s dětmi mluvit o smrti a jak pomoci dětem v období truchlení. Je zde také představena řada aktivit a technik, které mohou být používány v mateřských školách pro pochopení a zpracování smrti, a to jak v preventivním tak intervenčním smyslu.This bachelor thesis investigates the competencies and experiences of preschool teachers in addressing topics related to death. The theoretical part focuses on understanding dying and death, societal attitudes towards the topic of death, and children's perception of death. The work further examines the influence of media on children's conception of death. It provides an overview of the profession of a preschool teacher and approaches to teaching related to death, how to talk to children about death and how to help children in times of grief. It also presents a range of techniques and activities that can be used in preschools to understand and process death both in a preventive and interventional sense.
Klíčová slova:
mateřská škola; předškolní dítě; Smrt; truchlení; učitel; ztráta; Death; educator; grief; kindergarten; loss; preschool child Citace: PODVALSKÁ, Aneta. Postoje a zkušenosti učitelů MŠ k otevírání témat spojených se smrtí. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68717