Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
České parlamentní politické strany a Zelená dohoda pro Evropu
Philipp, Martin ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat specifickou část českého stranického systému. Konkrétně mapuje prvotní reakce českých parlamentních politických stran na dokument Evropské komise Zelená dohoda pro Evropu. Využívá k tomu jako oporu z teoretického pozadí Integrovanou teorii stranických cílů a stranické změny formulovanou Harmelem a Jandou v roce 1994. Výzkum spočíval ve shromáždění dat ve formě jasně identifikovatelných reakcí stran na Zelenou dohodu pro Evropu ve vytyčeném období, a jejich následném roztřízení podle typu reakce (pozitivní, neutrální, negativní). Na základě těchto a dalších poznatků byla vytvořena shrnující tabulka, který komparuje jednotlivé strany z hlediska přístupu a reakce na dokument. Smyslem bylo podívat se na přístup stran ve stranickém systému po prodělání tzn. politického zemětřesení ve vztahu k vybrané politice post-materialistických hodnot. Tento smysl práce naplnila, a může sloužit jako přehledný výchozí bod pro orientaci v problematice pro další výzkumy, případně ponechává otevřené možnosti vybrané aspekty, typicky důvody reakce konkrétní strany, uchopit a rozvést je navazujícím zkoumáním například formou případové studie. Zvolená teorie se neukázala jako nevhodná, avšak povaha výzkumu jí neumožnila plně aplikovat. Z hlediska přístupu ke stranám z teoretického, organizačního, hlediska...
Etické aspekty využívání behaviorálních poznatků při tvorbě veřejné politiky na případu sdíleného lékového záznamu
Havlíček, Petr ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využívání behaviorálních poznatků při tvorbě veřejné politiky. Představuje možnosti a omezení, která tento přístup přináší v obecné rovině a na konkrétním případu sdíleného lékového záznamu popisuje legislativní ukotvení a zkoumá, jaké etické problémy vnímají zainteresovaní aktéři. Sdílený lékový záznam je založen na principu předpokládaného souhlasu s nahlížením lékařů a lékárníků do databáze předepsaných a vydaných léků pacienta. Ten však nemusí vyvíjet žádné úsilí, aby souhlas udělil. Pokud pacient s nahlížením nesouhlasí, má možnost tzv. opt-out, tedy udělení zákazu nahlížení. Jedná se o tzv. nudge neboli postrčení, tedy typ veřejně politického opatření vycházející z libertariánského paternalismu. Paternalistický aspekt je ve sdíleném lékovém záznamu zastoupen ochranou všech občanů před možnými nežádoucími lékovými interakcemi, libertariánské hledisko představuje možnost opt-out.
Tvorba a prosazování reformy psychiatrické péče v ČR
Pluhař, Filip ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Práce si klade za cíl najít a popsat důležité momenty, které vedly k prosazení reformy psychiatrické péče. Tato reforma byla přijata 24 let od pádu komunismu. Do té doby byly všechny pokusy o změnu nastavení systému psychiatrické péče neúspěšné. Tento lékařský segment je dlouhodobě podfinancovaný a převládá v něm hlavně institucionální péče. Následná péče často není zajištěna, je tedy pro člověka, který je propuštěn z péče institucionální, velmi těžké zapojit se do normálního života. Taktéž převládá stigmatizace lidí s psychickým onemocněním. Reforma zde představuje řešení těchto i mnoha dalších problémů, které nynější psychiatrie má. Tato práce by měla odpovědět na otázku, proč zrovna tato strategie byla úspěšně prosazena a co za tím stálo. Pomocí teorie tří proudů a pomocí rozhovoru s důležitými aktéry rozebírá jednotlivé události a okolnosti, které byli prosazovateli této politiky využity k tomu, aby reforma byla úspěšně schválena. Zkoumá jednotlivé motivy aktérů, jejich funkce a role, při tvorbě a prosazování reformy. Příčiny prosazení hledá jak v samotném Ministerstvu zdravotnictví, tak v EU nebo v zájmových organizacích mimo tradiční instituce. Práce může odpovědět na otázku, jestli šlo v tomto případě o obvyklý proces prosazování strategií či o sled náhodných událostí a eventuelně může...
Veřejná politika sekt a nových náboženských hnutí v ČR - analýza aktérů.
Hradilová, Berenika ; Cejp, Martin (vedoucí práce) ; Kalvas, František (oponent)
Práce se zabývá otázkou sekt a nových náboženských hnutí z pohledu veřejné politiky ČR, konkrétně jejích relevantních aktérů na poli tvorby politiky. V první části se dovídáme více o vymezení pojmů sekta, nová náboženská hnutí a veřejná politika od terminologického vývoje po vymezení v rámci práce. Součástí je i právní vymezení pojmů, jak s nimi Česká republika operuje. Druhá část je již zaměřená na charakteristiku tvorby veřejné politiky - místa, aktéři, nástroje a proces - jako nepostradatelnou součástí tvorby. Důraz je zde kladen na samotnou analýzu aktérů, kteří se této tvorby účastní či zařizují její následnou implementaci. Každý aktér je zde popsán z pohledu charakteristiky problematiky, politice, dosavadní tvorby s hodnocením a jaký zájem, vliv a postoj k tomuto tématu chovají.funkce ve veřejné
On the Transparency Road, with the Handbrake Engaged (European Transparency Initiative in Natural Resources)
Helwig, Daniel ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
The study at hand aims at understanding the "twisted fate" of the EU's initiative to provide transparency of payments in oil, gas, and mining deals. The European Commission in October 2011 followed the lead of the US Dodd-Frank Act in establishing strict disclosure requirements for businesses in the extractive industries. Its initiative demanded annual reporting of any payments made by such enterprises to public authorities of commodity exporting countries, in order to mitigate corruption of public officials via transparency of payments. Praised by NGOs, the initiative was heavily opposed by the German government and experienced efforts by the very same to water its efficacy down. Germany's uncompromising position prolonged the search for an agreement between Council of Ministers and European Parliament until April 2013. It is hypothesized that the German opposition originates in highly effective interest representation of influential domestic actors, dismissive of a tight transparency regime. To validate this, Moravcsik's Liberal Intergovernmentalism is the theoretical framework of choice. At its core lies a genuine two-step of domestic societal actors, upgrading their particular interests to "national preferences" and the subsequent agency of their governments in rational bargaining with others. However, in order for this to apply in European everyday politics, theoretical amendments have to be made. Namely, the originally disregarded influence of supranational institutions as well as a shift of bargaining arenas has to be sufficiently respected by the theoretical frame.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.