Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cestovní ruch se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji
Kučerová, Lenka ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Cestovní ruch se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je na základě zhodnocení celkového potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu se sportovním zaměřením v Pardubickém kraji vytvořit soubor obecných doporučení a vlastních návrhů, díky kterým by v budoucnu mohlo dojít k navýšení stávajícího potenciálu, akceleraci návštěvnosti a dynamickému rozvoji území. Metody: V rámci této práce byly využity dvě samostatné metody sběru dat a jedna vlastní metoda hodnocení. Stěžejní metodou sběru dat se stalo zkoumání dokumentů, a to zejména úředních dokumentů, archivních dat a virtuálních dat. Druhá metoda sběru dat nabyla konkrétní podoby dvou polostrukturovaných rozhovorů s experty na oblast cestovního ruchu. Vytvořena a následně aplikována na zkoumané území byla i vlastní metoda hodnocení potenciálu. Výsledky: Pardubický kraj disponuje dobrým a rozmanitým přirozeným potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu, který se opírá zejména o vhodné přírodní předpoklady, prozatím je ale nedostatečně rozvinut. V regionu převažují sportovní a rekreační turismus s letní turistickou sezónou. V rámci aktivní dovolené turisté vyhledávají nejčastěji cykloturistiku, pěší turistiku, koupání a v zimě lyžování. Celkový potenciál cestovního ruchu se sportovním zaměřením je velmi vysoký a...
Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009 - 2013
Vachová, Kateřina ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009-2013" mapuje a analyzuje současnou marketingovou koncepci a komunikační aktivity, které probíhají na území Českého ráje v rámci marketingu cestovního ruchu. Cílem práce je představení hlavních subjektů destinačního managementu a seznámení se s dokumenty, ze kterých tyto subjekty při tvorbě marketingové strategie turistického regionu vychází, přičemž klíčovým dokumentem je "Střednědobý plán Programu trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu v Českém ráji 2012 - 2017". Podstatou bakalářské práce je popsat implementaci této marketingové strategie a zhodnotit úspěšnost realizace marketingových a komunikačních aktivit v rámci destinačního marketingu turistického regionu Český ráj.
Analýza aktivit turistických regionů na sociálních sítích
Srníková, Claudia ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Švanda, Pavel (oponent)
Cílem práce je provést komparativní analýzu aktivit turistických regionů na sociálních sítích a z této analýzy vyvodit odpovídající závěry a doporučení pro efektivní komunikaci. V teoretické části jsou vymezeny oblasti zkoumání v cestovním ruchu a to řádná rajonizace především České republiky. Práce se primárně zaměřuje na turistické regiony na Moravě, které jsou dále porovnávány s vybranými zástupci turistických regionů zahraničních států. Dále jsou shrnuty současné trendy marketingové komunikace v návaznosti na současné povědomí o sociálních sítích a jejich využití v této oblasti. Metodika analytické části se zaměřuje na čtyři sociální sítě, Facebook, YouTube, Twitter a Google+. Analyzování probíhalo u celkem 16 regionů, 4 zástupci z Polska, Rakouska, Slovenska a Moravy z hlediska počtu fanoušků, aktivit fanoušků, typů příspěvků na prvních dvou z uvedených sociálních sítí. Na základě provedeného porovnání bylo zjištěno, že sociální sítě jsou využívané, avšak v porovnání moravských regionů se zahraničními v nedostatečné míře.
Statistická analýza cestovního ruchu na Jižní Moravě
Pochobradská, Hana ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Cílem této práce je pomocí matematicko-statistických metod analyzovat data, která se týkají návštěvníků regionu Jižní Morava. Data byla získávána formou dotazníkového šetření, kterého se mohli účastnit respondenti žijící v České republice. V teoretické části jsou prezentovány základní pojmy spojené s tématem práce, jako například cestovní ruch, návštěvník, turista, výletník a další. Dále je v práci uvedeno členění cestovního ruchu z různých hledisek, příklady organizací zabývajících se cestovním ruchem a především seznámení s konkrétními destinacemi cestovního ruchu v tomto regionu. Praktická část se skládá z analýzy dat získaných a zpracovaných autorem. Také jsou v této části prezentovány výsledky dotazníkového šetření provedeného autorem, jenž se zaměřil na návštěvnost Jižní Moravy, atraktivnost regionu, nejnavštěvovanější lokality a finanční možnosti návštěvníků regionu.
Rozvoj cestovního ruchu v Plzeňském kraji: případová studie marketingové strategie turistického regionu Šumava
Zippererová, Iva ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie turistického regionu Šumava. Teoretická část práce je zaměřena na zpracování teorie vztahující se k cestovnímu ruchu. Jsou definovány základní pojmy a zhodnoceno postavení cestovního ruchu v regionálním rozvoji a národním a světovém hospodářství. V praktické části je vymezena oblast, o které práce pojednává a dále navazuje komparace návštěvnosti Plzeňského a Jihočeského kraje a turistického regionu Šumava vůči ostatním regionům v rámci České republiky. Na závěr praktické části je pomocí marketingového mixu sestavena marketingová strategie turistického regionu Šumava, jež je stanovena jako hlavní cíl této diplomové práce.
Rozvoj šetrných forem cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava
Toncarová, Alena ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Zeman, Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit rozvoj šetrných forem cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava. V práci jsou nejprve vymezeny základní pojmy související s problematikou šetrných forem cestovního ruchu a turistických regionů. Následuje kapitola pojednávající o rozvoji cestovního ruchu v CHKO a v NP. Dále je charakterizován turistický region Šumava, v této části práce jsou uvedeny obecné informace o regionu, nabídka šetrných forem cestovního ruchu a také instituce zabývající se touto problematikou. Součástí práce je také dotazníkové šetření zaměřující se na povědomí a zájem o šetrné formy cestovního ruchu v šumavském regionu. Na základě zjištěných poznatků je provedena analýza rozvoje šetrného cestovního ruchu v turistickém regionu Šumava a jsou navržena opatření vedoucí k efektivnímu rozvoji cestovního ruchu.
Typologie rekreačních středisek v turistické oblasti Podyjí
TUHÁČKOVÁ, Eliška
V bakalářské práci byla řešena typologie rekreačních středisek v turistické oblasti Podyjí, především byla řešena nabídka v těchto rekreačních střediscích. K řešení problematiky byla provedena situační analýza území, analýza lokalizačních a realizačních předpokladů cestovního ruchu v území, které by mohly vyvolávat zájem o návštěvu rekreačních středisek, nebo celého území. Bylo provedeno dotazníkové šetření ve vybraných místech vybraných rekreačních středisek za účelem získání primárních dat, která nám pomohla získat odpovědi na stanovené hypotézy. Na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků, byl vypracován návrh nového produktu cestovního ruchu pro vybrané rekreační středisko.
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Třebíč
RŮŽIČKOVÁ, Žaneta
Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou destinace Třebíč a jejím turistickým a informačním centrem. Zabývá se analýzou potencionálů destinace pro rozvoj cestovního ruchu, ale zvláštní pozornost je věnována analýze produktům nabízených TIC KVIZ Třebíč. Tyto produkty jsou analyzovány a na základě všech provedených analýz i dotazníkového šetření jsou vytvořeny nové návrhy produktů. Na závěr je ze všech návrhů vybrán a zpracován jeden produkt.
Prostředí cestovního ruchu
ŠVARCOVÁ, Jana
Práce se zabývá oblastí Horšovskotýnska a cestovním ruchem v této oblasti. Cílem práce bylo zhodnotit stav cestovního ruchu v této oblasti a vytvořit návrh, který by zde zlepšil situaci. Návrhem se stala cyklistická trasa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.