Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,515 záznamů.  začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola v Brně
Němcová, Markéta ; Sátora,, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Zadáním Bakalářské práce je návrh Mateřské školy v Brně při ulici Údolní. Cílem této práce je navrhnou novostavbu sloužící pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku, která svým architektonický a urbanistickým řešení respektuje své okolí a zároveň doplňuje historickou část města Brna. Řešené území se nachází v místě proluky naproti parku Obilní trh a v těsné návaznosti na pozemky Otevřené zahrady Nadace Partnerství. Součástí návrhu mateřské školy je i návrh zahrady pro pobyt dětí venku, v návrhu je využito svažitého terénu směřujícího k hradu Špilberk a navazujícího na zelenou pobytovou střechu objektu. Objekt je jednopodlažní bezbariérový s kapacitou dvou samostatných oddělení pro děti a společným zázemím. Kapacita jednoho oddělení odpovídá počtu 24 dětí. Svým půdorysným tvarem a situováním místností návrh maximálně podporuje příznivé prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí. Navrhovaný objekt má půdorysný tvar písmene U. Dispozice je navržena tak, aby pobytové plochy pro děti byly situovány směrem na jihovýchod, a aby byly odkloněny od rušné ulice údolní a veřejných prostranství. Mezi křídly s hernami vzniká uzavřené prostranství pro pobyt dětí venku. Skrz objekt je navržen průchod, který spojuje zahradu s hřištěm. Fasáda celého objektu je řešena vodorovným dřevěným obkladem ze sibiřského modřínu. Dřevěná fasáda koresponduje s objektem Otevřené zahrady. Jelikož se jedná o veřejnou stavbu určenou pro děti jsou na fasádě kruhová okna s barevným zasklením, která do interiéru, díky slunečním paprskům, propouštějí barevné světlo.
Rozvoj hudebního cítění u dětí v MŠ pomocí vybraných hudebních aktivit
FILIPOVÁ, Iva
Obsahem této bakalářské práce je vytvoření stručného přehledu hudebních aktivit pro děti předškolního věku. Práce je doplněna o notové a textové zápisy písní. Jsou zde popsány některé aktivity, které je možné využít při práci s dětmi v mateřských školách.
Zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště
ŠPINAROVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce jsou zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště. Práce popisuje základní zvyky, tradice, hračky a hry, které využívaly tehdejší děti. Cílem práce je přiblížit dětem dobu minulou a porovnat rozdíly s dobou dnešní. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část popisuje význam lidových tradic a zvyků. Praktická část nabízí náměty a činnosti, které lze k tomuto tématu využít. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky.
Vzájemné hospitace v mateřské škole jako možné východisko implementace změny
Havelková, Lucie ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
ABSSTRAKT Bakalářská práce s názvem Vzájemné hospitace v mateřské škole jako možné východisko implementace změny je zaměřena na vzájemné hospitace, které mohou být významným nástrojem ke zlepšování práce a profesního růstu pedagogů. Cílem této práce je zmapovat a popsat současnou podobu hospitací a vzájemných hospitací ve třech mateřských školách z pohledu ředitele školy a pedagogů. Tato bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část vymezuje řešenou problematiku a užívané pojmy. Je zásadní, aby každý hospitující tyto informace znal. Pouze tak může být daná činnost vykonávána správně a hospitace mohou být pro školu přínosem. Nechybí ani rešerše odborné literatury a platné legislativy v době odevzdání práce, tj. červen 2018. Empirická část obsahuje přípravu, provedení a závěry z výzkumného šetření, které se skládá z devíti rozhovorů. Respondenti výzkumu byli tři ředitelé a šest pedagogických pracovníků běžných mateřských škol. Výzkum přináší jejich pohled, zkušenosti, názory, vnímání a postoje na současnou podobu hospitací a vzájemných hospitací. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřská škola, hospitace, vzájemná hospitace, vedoucí pracovník, profesní růst pedagogů, imlplementace změny.
Podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy.
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována výzkumným šetřením možných způsobů pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,515 záznamů.   začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.