Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 959 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba 3D modelu čelistního kloubu
Šmirg, Ondřej ; Bartušek, Karel (oponent) ; Liberda,, Ondřej (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce pojednává o 3D rekonstrukci temporomandibulárního kloubu z 2D řezů tkání získané z magnetické rezonance. Současná praxe používá 2D MRI řezů pro určení diagnózy. 3Dmodel má mnoho výhod pro určení diagnózy, které vycházejí ze znalosti prostorové informace. Současná medicína používá 3D modely tkání, ale u tkáně čelistního kloubu existuje problém se segmentací kloubního disku. Tato malá tkáň, která má malý kontrast a velice podobné statistické vlastnosti, jako její okolí, lze jen složitě segmentovat. Pro segmentaci kloubního disku byly vyvinuty nové metody založené na znalosti anatomie oblasti kloubního disku a dále na statistice využívající genetického algoritmu. Soubor 2D řezu má různé rozlišení v osách x,y a ose z. Pro sjednocení rozlišení byl vyvinut algoritmus nadvzorkování, který se snaží zachovat tvarové vlastnosti tkáně. V poslední fázi tvorby 3D modelů bylo využito již standardně používaných metod, avšak tyto metody pro decimaci a vyhlazení mají různé možnosti nastavení (počet polygonů modelu, počet iterací algoritmu). Protože výsledkem práce je získání co nejvěrnějšího modelu reálné tkáně, bylo nutné vytvořit objektivní metody, pomocí kterých by bylo možné nastavit algoritmy tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího kompromisu mezi mírou zkreslení a dosažením věrohodnosti modelu.
Strojové vidění pro kontrolu produktů
Strach, Petr ; Bražina, Jakub (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strojovým viděním ve spojitosti s robotizovanými výrobními systémy. Teoretická část se věnuje hardwaru strojového vidění, principy a charakteristikami strojového vidění, typickými úlohami ve spojitosti se strojovým viděním, naváděním robotu pomocí kamery, logickými úlohami pro zpracování obrazu v programu TwinCAT. Praktická část se zaměřuje na návrh robotického pracoviště s kamerou pro kontrolu natočení součásti. Toto pracoviště bylo nejprve zprovozněno virtuálně a poté i otestováno na reálném pracovišti.
Model dopravní situace
Dvořák, Michal ; Petyovský, Petr (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá identifikací parametrů potřebných pro fyzickou realizaci modelu dopravního kamerového systému. Tyto informace jsou pak využity k návrhu a konstrukci modelu, který bude schopný simulovat důležité dopravní situace. Pozornost je pak věnována schopnosti modelu přijímat instrukce s pomocí k tomuto účelu implementovaného komunikačního rozhraní. Práce se poté zabývá vytvořením aplikačního rozhraní, které umožní ovládání skupiny kamer a získání obrazu z nich. Vlastnosti aplikace jsou takové, aby umožnily budoucí využití kamer pro měření úsekové rychlosti a detekci průjezdu na červenou.
Měření malých objektů magnetickou rezonancí
Chotaš, Kryštof ; Bartušek, Karel (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice potlačování šumu v obrazech pořízených magneticko-rezonanční tomografií. V této práci je rozebráno užší spektrum metod potlačení šumu, které jsou pro předem zmíněný účel vhodné. Mimo klasických metod se uvažuje i potlačení šumu snížením počtu snímků, přičemž vypuštěné snímky hodláme interpolovat. Jsou zde prezentovány výsledky, které byly získány aplikací vybraných metod a konečné srovnání jednotlivých způsobů potlačení obrazového šumu. Kromě metod potlačení šumu se práce zabývá základy nukleární magnetické rezonance, které jsou v úvodní kapitole popsány.
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.
Algorithmic Evaluation of the Quality of Dactyloscopic Traces
Sloup, Ondřej ; Tinka, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Dactyloscopic traces are one of the critical aspects of biometric identification. They represent an element by which people can be authenticated and authorised. Nonetheless, it is necessary to evaluate if a given fingerprint is valid by the number of features it provides and decide if it is usable or useless. This analysis of features tells us how valuable the fingerprint is. We established a process that grades fingerprints based on contextual and statistical values using various enhancements and grading algorithms. These algorithms can determine if the fingerprint is good quality and whether it can be used for future processing or should be discarded. We divided fingerprints into groups based on the quality of their minutiae points, number of ridges, contrast, sinusoidal similarity and ridge thickness. We successfully evaluated fingerprints and grouped them similarly to the grouping in the NIST SD27 dataset. The algorithm's results allowed us to draw conclusions about graded fingerprints' quality and rate their usability.
Využití senzoru Kinect pro detekci osob
Janás, Lukáš ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o způsobech detekce osob za pomoci zařízení Kinect od společnosti Microsoft. Hloubkový obraz pořízený tímto zařízením je dále zpracováván pomocí stan- dartních algoritmů pro práci s obrazem za využití volně dostupné knihovny OpenCV. Všechny používané metody zpracování obrazu jsou podrobně popsány z hlediska jejich funkce a vlivu na změnu obrazu. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci jednodu- chého programu sloužícího pro segmentaci obrazu a nalezení osob v něm.
Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu
Očenáš, Daniel Miloslav ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť súbor nástrojov použitých pri analýze videozáznamov športových podujatí, predovšetkým futbalových zápasov. Užívateľ môže nástroje použiť na zvýraznenie vybraných hráčov, ktorí sú ďalej trackovaní a zvýrazňovaní. Ďalej manuálne vytvárať smerovníky, znázorňujúce smer pohybu hráča alebo lopty. Trojrozmerné objekty sú vytvárané perspektívnym skreslením korešpondujúcim so scénou, ktorá je zachytená kamerou. Teoretická časť bakalárskej práce uvádza prehľad odbornej literatúry potrebnej na správne zobrazenie grafických objektov do videa v duchu rozšírenej reality. Praktická časť práce je zameraná na implementáciu a vizualizáciu grafických nástrojov s použitím knižnice OpenGL. 
Zpracování histogramu barevného obrazu
Kučera, Ondřej ; Číka, Petr (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním histogramu barevného obrazu. K pochopení dané problematiky popisuje jednotlivé metody, kterými se dá barevný obraz a jeho histogram upravovat. Dále podává návrh realizace programu který upožňuje zpracování barevného obrazu a jeho histogramu.
Časový snímek z obrazu stacionární kamery
Turek, Lukáš ; Bařina, David (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou časového snímku ze stacionárních kamer. Jsou zde analyzovány nežádoucí jevy, které v časovém snímku vznikají, a navrženy algoritmy pro překonání těchto omezení. Jednotlivé algoritmy byly implementovány a následně porovnány na pořízené sadě testovacích dat. Výsledná aplikace vytváří ze vstupního videa pokročilý časový snímek a obsahuje možnost výběru techniky zpracování včetně nastavení příslušných parametrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 959 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.