Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost a finanční historie českých domácností
Vrabčák, Jan ; Rajl, Jiří (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
V bakalářské práci se autor zabývá jedním z fenoménů současnosti, a sice tématem finanční gramotnosti. Předmětem této práce je vytvořit spolehlivý a zároveň dostatečně srozumitelný návod, jak by měl jednat finančně gramotný člověk, odpovědný za finanční situaci své rodiny. Autorovým záměrem bude rovněž aplikovat získané poznatky na modelu fiktivní průměrné české domácnosti, ovšem v reálných podmínkách, a ověřit tak aplikovatelnost vlastního výtvoru. Výsledkem tedy bude produkt, který čtivou formou předá rady, jak pečovat o svou finanční situaci a vše znázorní a odůvodní na konkrétním a podrobném příkladu.
Dimenze problému zadlužení obyvatelstva v ČR po roce 2000
DOLEŽALOVÁ, Petra
Práce se zabývá vysvětlením základních pojmů souvisejících s dluhovou problematikou. Mezi základní pojmy, kterými se bakalářská práce zabývá, jsou např. finanční gramotnost, lichva, exekuce, chudoba atd. V bakalářské práci se blíže seznámíme s příčinami zadlužení, prevencí zadlužení a důsledky zadlužení. Tato práce se také věnuje sociální práci s dlužníky a seznámí nás s dluhově nejohroženější skupině lidí. Dále se práce zabývá analýzou problému zadlužení obyvatelstva v České republice po roce 2000. Problém je zpracován po roce 2000 z důvodu nárůstu nefinančních institucí na trhu v České republice, což přinášelo negativní ekonomické a sociální problémy, které se vzájemně prolínaly.
Finanční gramotnost studentů na sportovně zaměřených středních školách
Belán, David ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je zjištění stavu finanční gramotnosti studentů sportovně zaměřených středních škol. Bakalářská práce se skládá zteoretické a empirické části. V teoretické části se zabývám integrací finanční gramotnosti do vzdělávacích programů v České republice. Popisuji pojem finanční gramotnost, jeho význam, strukturu a instituce, které ji zaštiťují. Zjišťuji výsledky průzkumů o stavu finanční gramotnosti. V empirické části analyzuji implementaci učebních plánů a vzdělávacích oblastí z rámcových vzdělávacích programů do školních vzdělávacích programů. Zkoumám aktuální stav a rozdíl finanční gramotnosti studentů třetího ročníku na dvou sportovně zaměřených gymnáziích. Zjistil jsem, že úroveň finanční gramotnosti studentů závisí na množství a úrovni vyučovaných předmětů, zaměřených na vzdělávací oblasti obsahující finanční vzdělávání.
Analýza vývoje a příčiny zadluženosti českých domácností v letech 1993 až 2012
Uhlířová, Klára ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Šlajs, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je analyzovat zadluženost českých domácností mezi lety 1993 až 2012. Cílem práce je zmapovat vývoj zadluženosti českých domácností v těchto letech a blíže přiblížit příčiny rostoucí zadluženosti českých domácností, mezi které patří zejména pokles inflace a úrokových měr, touha obyvatelstva po vlastním bydlení a příklon ke konzumnímu životu, a to i přes pokles růstu zadluženosti domácností od roku 2009. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda jsou české domácnosti předlužené a zda hrozí jim pád do dluhové pasti. Přestože byly přírůstky zadluženosti v posledních letech značné, v mezinárodním srovnání je zadluženost českých domácností velmi nízká a pád do dluhové pasti domácnostem aktuálně nehrozí, neboť převážná většina úvěrů slouží k pořízení nemovitosti, nikoli k projídání peněz. Riziko však představuje značný nárůst úrokových sazeb, růst cen nemovitostí a zvýšení míry nezaměstnanosti spolu s nízkou výkonností české ekonomiky. Na závěr se práce pokouší formulovat opatření proti rizikům předluženosti. Za nejúčinnější nástroj je považován růst finanční vzdělanosti širšího obyvatelstva a změna celospolečenské atmosféry, ve které by zadlužování bylo vnímáno přinejmenším za rizikové.
Finanční gramotnost a spotřebitelské úvěry
Lukešová, Martina ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti. Toto téma je velice rozsáhlé, proto je práce zaměřena pouze na spotřebitelské úvěry patřící k nejčastějším produktům, které občané využívají. Práce podává základní informace o subjektech, které nabízejí spotřebitelské úvěry a upozorňuje na nekorektní finanční instituce a lichváře. Jedna kapitola je věnována základním ukazatelům výhodnosti spotřebitelských úvěrů. Přibližuje zejména problematiku ukazatele roční procentní sazba nákladů (RPSN) a jeho význam. Znalost těchto ukazatelů zvyšuje finanční gramotnost občanů a přispívá ke správnému rozhodování při volbě spotřebitelského úvěru. Další kapitola popisuje refinancování, které umožňuje zlepšit některé podmínky úvěru. Závěrečná část práce seznamuje s Navigátorem spotřebitelského úvěru, který umožňuje lepší orientaci na trhu se spotřebitelskými úvěry.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.
Strategie finančního vzdělávání v ČR a její implementace
Kuncová, Tereza ; Derner, Tomáš (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti v České republice, přináší komplexní přehled o stavu finančního vzdělávání v ČR a objasňuje význam tohoto vzdělávání pro celou společnost. Velká část práce je věnována vládou schváleným stěžejním dokumentům. Jejich hlavním cílem je zvyšovat úroveň finanční gramotnosti obyvatel ČR a přesně definovat pojem finanční gramotnost. Práce rovněž poukazuje na výzkumy, které byly v souvislosti s finanční gramotností uskutečněny a je doplněna o vlastní výzkum, který se týká rozvoje finanční gramotnosti žáků během studia na gymnáziu. Jedním z hlavních cílů práce je zmapovat možnosti finančního vzdělávání jak pro žáky a jejich učitele, tak i v rámci celoživotního vzdělávání. S tím souvisí přehled publikací a ostatních studijních materiálů, které jsou k této problematice dostupné na českém trhu.
Regulace finančního poradenství v České republice
Klofáč, Michal ; Kříž, Radim (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Konzultace osobních financí s finančním poradcem by měla umožnit i osobám, které jsou méně finančně gramotné, optimalizovat své finanční portfolio. Vztah mezi poradcem a klientem je však zpravidla zatížen silnou informační asymetrií. Důsledkem může být poškození klienta ze strany poradce a to jak vědomé (plynoucí z poradcovy snahy maximalizovat svůj zisk a to i na úkor klienta) tak nevědomé (plynoucí např. z poradcovy nedostatečné kvalifikace). Jednou z možných cest vedoucích k eliminaci těchto rizik je vhodná zákonná regulace a právě té se komplexně věnuje tato práce. Práce zpočátku analyzuje aktuální stav finančního poradenství v České republice (jakým způsobem je prováděno, jaká část populace služeb osobních finančních poradců využívá, jaké jsou zásadní problémy atd.) a nastiňuje, jak by spolupráce mezi poradcem a klientem měla v ideálním případě vypadat. Hlavní část práce popisuje, jaká jsou zásadní úskalí a rizika, která ze spolupráce s finančním poradcem pro klienty vyplývají, a jaká legislativní opatření, která tyto negativní efekty mohou zmírňovat či eliminovat, v obecné rovině existují. Následně je detailně analyzován současný právní stav v České republice, včetně porovnání s best-practice z vybraných států EU. Konečně jsou pak zmíněna opatření, o jejichž zavedení se uvažuje, a změny, které v současné době procházejí legislativním procesem. V závěru jsou navrženy další metody, které by mohly přispět k zefektivnění finančně poradenského trhu. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled regulatorních opatření, kterým se finančně poradenský trh v ČR v tuto chvíli podřizuje, porovnat je v mezinárodním kontextu a ověřit hypotézu, že finančně poradenský trh v ČR je zatím poměrně nedospělý a k jeho zefektivnění, které by se projevilo vyšší mírou ochrany klientů, by přispěly další vhodně zvolené regulatorní kroky.
Finanční výchova na základních školách
Trefancová, Dana ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza "Finanční gramotnosti na základních školách" zaměřená na 2 stupeň základních škol v klatovském okrese. Teoreticko-metodologická část práce popisuje Finanční gramotnost, její rozdělení na peněžní, cenovou a rozpočtovou gramotnost. Dále pak jsou zde popsány demografické, politické a ekonomické důvody pro zavedení finanční výchovy a sociální a psychologické stránky lidského chování ve vztahu k finanční gramotnosti. Aplikační část je zaměřena na porovnání učebních plánů na základních školách, které mají 2. stupeň v klatovském okrese. Na tuto část naváže dotazníkové šetření, které tvoří základnu aplikační části. Jsou definovány tři hypotézy, které jsou závěrem této části potvrzeny. Za pomoci dotazníkového šetření je zobrazen skutečný stav finanční výuky v klatovském okrese.
Finanční gramotnost na vybraných základních školách
Krásová, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřena na začlenění finanční gramotnosti do základního vzdělávání v České republice. Cílem bylo nejen získat ucelený obraz o problematice finanční gramotnosti, ale také zjistit úroveň znalostí žáků devátých tříd základních škol právě v této oblasti. V práci jsou shrnuty dokumenty, projekty a výsledky výzkumu vztahující se k této problematice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.