Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové slitiny hliníku v konstrukci letadel
Przeczek, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nově vyvinutými tvářenými slitinami hliníku určenými pro aplikace v leteckém průmyslu. Úkolem práce je porovnat v současnosti používané letecké hliníkové slitiny s klasickými a naznačit směr vývoje v této oblasti. Porovnání je zaměřeno především na vylepšení mechanických popřípadě technologických vlastností slitin.
Frézování kapes v leteckých slitinách
Wiecková, Kateřina ; Sedlák, Josef (oponent) ; Ohnišťová, Petra (vedoucí práce)
Cílem práce je generování a verifikace technologie frézování kapes v letecké slitině 7475-T7351 s ohledem na strojní čas a produktivitu obránění. Součástí práce je nejprve teoretický rozbor cyklů frézování jednoduchých i komplexních kapes. Další část práce je zaměřena na návrh a optimalizaci strategií frézování jednoduchých i komplexních kapes v CAM programech a následné experimentální ověření zvoleného frézovacího cyklu.
Vliv parametrů odplyňování na kvalitu Al odlitků
Jeřábek, Petr ; Horenský, Jiří (oponent) ; Vašťák, Patrik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací parametrů odplyňování v provoze slévárny a vlivem těchto parametrů na mechanické vlastnosti slitin typu Al-Si. V praktické části byl za pomoci plánovaného experimentu sledován vliv jednotlivých parametrů na dichte index a mechanické vlastnosti. Po optimalizaci parametrů byly výsledky srovnány s původním procesem. Experiment byl proveden na slitině AlSi7Mg0,6 ve slévárně MESIT foundry, a.s.
Kontrola svarových spojů nájezdových ramp
Ertl, Roman ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku svařování nájezdových ramp a její následné kontroly. Cílem práce je zjistit a zkontrolovat svary nájezdových ramp s ohledem na výskyt vad. V práci je popsána rešeršní problematika svařování metodou MIG a svařování hliníku a jeho slitin. Podrobně jsou také popsány destruktivní a nedestruktivní metody zkoušení svarů, které je možné aplikovat na svary nájezdových ramp. Následně je v práci popsána experimentální část, která se zaměřuje na tři zkoušky vzorků nájezdové rampy z materiálu EN AW-6005A T6, a to zkoušku tahovou, makroskopickou a zkoušku tvrdosti.
Korozní ochrana slitin hliníku
Kouba, Jan ; Pacal,, Bohumil (oponent) ; Zmrzlý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konverzními povlaky na bázi ceru pro hliníkové slitiny. V teoretické části je nejprve popsán mechanismus ochrany kovů inhibičně působícími látkami. Další kapitola je věnována využitím lanthanoidových solí jako katodických korozních inhibitorů. Následuje charakterizace slitiny AA 2024. Předmětem hlavní části je mechanismus tvorby směsného ceritého konverzního povlaku na slitině AA 2024. V posledním oddílu jsou poté komentovány faktory ovlivňují charakter a kvalitu vzniklých povlaků. V experimentální části byl sledován vliv teplotní aktivace spolu s aktivací pomocí peroxidu vodíku. Vzniklá vrstva byla charakterizována pomocí SEM a EDS. Stupeň ochrany byl hodnocen na základě měření polarizačního odporu.
Povrchová předúprava konstrukčních hliníkových slitin pro lepené spoje
Pikner, Jan ; Doskočil, Leoš (oponent) ; Wasserbauer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá předúpravou povrchu hliníkových slitin. Teoretická část se zaměřuje na vlastnosti hliníku a jeho slitin, metody úprav povrchu a možnostmi hodnocení kvality předupraveného povrchu. Experimentální část se zabývá nalezením vhodného způsobu předúpravy. Kvalita předúpravy povrchu je hodnocena pomocí pozorování rastrovacím elektronovým mikroskopem s energiově disperzním spektrometrem a následně pomocí tahových zkoušek lepených spojů. Na základě vyhodnocených výsledků jsou nalezené metody povrchové úpravy kvalitativně a následně i finančně porovnány s komerčním prostředkem.
Optimalizace výroby hliníkového odlitku s použitím numerické simulace
Kolařík, Martin ; Lána, Ivo (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozborem technologie lití vybraného odlitku ze slitiny hliníku. Jedná se o odlitek frézovací hlavy do CNC stroje, odlévaný technologií gravitačního lití do kovové formy. Byla provedena analýza vad, které jsou příčinou vysokého procenta neshodné výroby. Dále je součástí práce kompletní analýza plnění a tuhnutí tohoto odlitku v simulačním programu ProCast. Je provedeno ověření výsledků numerické simulace a její doladění. Poté jsou na několika vypočtených variantách dokázány příčiny problematických vad. Jsou navržena opatření, které minimalizují sklony ke vzniku vad vedoucích k neshodné výrobě.
Obrobení náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru
Jelínek, Petr ; Dvořáček, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou pravého zadního náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru s využitím moderních technologií CAD/CAM. V teoretické části je uveden popis a charakteristika technologie frézování společně s obrobitelností hliníkových slitin. Praktická část se zabývá konstrukcí náboje kola v CAD programu Pro/Engineer, návrhem obráběcích strategií za pomoci CAM programu PowerMILL a samotnou realizací výroby na CNC obráběcím stroji. Práce je ukončena technicko-ekonomickým vyhodnocením vyrobeného dílu.
Volba materiálu pro komponenty jízdních kol
Táborský, Miroslav ; Liškutín, Petr (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Závěrečná práce je zaměřena na problematiku volby materiálu pro komponenty jízdních kol. Obsahuje souhrn základních informací o materiálech v současnosti používaných pro komponenty jízdních kol, které jsou mezi sebou porovnávány z různých hledisek.
The Material Selection for Bicycle Frames
Šály, Peter ; Petrenec, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bachelor's thesis summarises basic information about materials that are used for production of bicykle's frames. It concerns not only with common materials that are the most used nowadays, thus aluminium alloys and composite materials – carbon in the concrete, but it also pointed on the other, alternative materials. It also explains specific terms that relate to concrete materials or to their technological treating. Each material has listed characteristic which is objective thus measurable and it results from physical-chemical's properties and treating possibilities of concrete materials. It conveys assumption of frame behaviour made from this material. Subjective characteristic is also listed and it results from practice – from the feelings by real ride. Comparison of these two approaches resulted in conclusion which may help in choosing material for bicykle's frame which we have specific requirements on. Next thesis concerns with usage of concrete materials by various producers whether world producers or national ones, with orientation on brands which are interesting because of their treating of unusual materials or they are interesting because of their specific treating of common materials. There is a brief review of most used materials for concrete types of bicycle's frames at the end of the thesis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.