Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace Místní agendy 21 v ČR. Případová studie Prahy, Prahy 10, Prahy 14 a Chrudimi
Bahenský, Martin ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Bubeníček, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací metody místní Agenda 21 (MA21) v České republice a případnou reálnou změnou komunální politiky v důsledku této metody. Autor pro svůj výzkum zvolil čtyři případové studie (hl. m. Praha, MČ Praha 10, MČ Praha 14, město Chrudim) vybrané metodou tzv. "most different system design", tedy úspěšné municipality na straně jedné a neúspěšné na straně druhé. Do této dichotomie navíc autor přidává perspektivu různého typu obecního zřízení: město vs. městská část. Metodologie práce je vystavena na základě dvou pilířů - obsahové analýzy strategických dokumentů a dosavadních výstupů jednotlivých radnic a také autorem provedených polostrukturovaných rozhovorů, z nichž jasně vyplývá, že metoda MA21 je silně politické téma odvislé od aktuální míry politické podpory, jež zásadním způsobem ovlivňuje to, zda bude či nebude docházet k reálné změně politiky obce směrem k udržitelnému rozvoji na místní úrovni. Práce také přímo pojmenovává některé institucionální nedostatky metody MA21 tak, jak je dnes nastavena Pracovní skupinou pro MA21 při Radě vlády pro udržitelný rozvoj na principech globální iniciativy OSN z roku 1992. Současně se snaží najít možné návrhy řešení na efektivnější a důslednější směřování českých municipalit k udržitelnější lidské společnosti, neboť jen "takový...
Kulturní produkt na příkladech z oblasti výkonného umění v Praze 10
Eiseltová, Linda ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Müllerová, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je kulturní produkt na příkladech z výkonného umění. Cílem práce je analýza vybraných kulturních produktů a jejich zhodnocení. Práce jako taková se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které se věnují rešerši odborných textů z marketinového a kulturního prostředí. Praktická část pak aplikuje informace získané v teoretické části. K této aplikaci dochází na příkladech dvou institucí zabývajících se výkonným uměním. Obě tyto instituce jsou nejprve představeny z hlediska jejich chodu. V následujících kapitolách pak dochází k analýze jejich produktu a je provedeno zhodnocení.
Občanská participace v MČ Praha 10 - pohledem klíčových aktérů
Ferjenčíková, Kristýna ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Občanská participace má vzestupnou tendenci. Také na Praze 10 dochází k jejímu jednoznačnému rozšiřování - a to minimálně v oblasti úpravy veřejných prostor. V této městské části dochází díky participaci ke střetávání odlišných skupin klíčových aktérů (úředníci, aktivní občané, politici…). Stěžejní částí práce je proto kvalitativní výzkum založený na hloubkových rozhovorech s těmito aktéry. Autorka se tak snaží dobrat odpovědí na otázky, jak tito aktéři občanskou participaci vnímají, jaké role přisuzují jednotlivým skupinám a jakou úlohu v procesu participace sehrává (ne) důvěra. Jak se ukazuje, proces participace naráží v případě této městské části na nejrůznější potíže, skrývá v sobě ale také velký potenciál a náznaky pozitivních vyhlídek do budoucna. V závěrečné části jsou představeny návrhy na oblasti dalšího zkoumání a výsledky jsou zasazeny do kontextu současné teoretické literatury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prvky deliberativní demokracie v ČR: případová studie participativního rozpočtu v městské části Praha 10
Šmerdová, Vladimíra ; Masopustová, Ilona (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Tato diplomová práce spočívá v analýze procesu realizace participativního rozpočtování v městské části Praha 10 v kontextu deliberativní demokracie. Jedná se o případovou studii vycházející z kvalitativního výzkumu založeného na analýze klíčových dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů. Teoretickým východiskem práce je deliberativní a participační demokracie, jejichž prvky zaujímají v participativním rozpočtování stěžejní roli. Práce se v empirické části zaměřuje na příčiny zavedení participativního rozpočtování a stanovenou metodiku, která byla schválena Zastupitelstvem MČ Praha 10 v červnu 2015. Nejsou opomenuta ani pravidla pro podávání námětů a časový harmonogram procesu. Poté je soustředěna pozornost na samotný průběh realizace participativního rozpočtování. Práce se vypořádává s jeho jednotlivými fázemi a také s výhledem do budoucna. Nedílnou součást tvoří analýza aktérů, kteří v procesu sehráli klíčovou roli. Vedle případové studie mapuje diplomová práce taktéž využití participativního rozpočtování v praxi jak v zahraničí, tak také na příkladu dalších obcí ČR.
Zhodnocení veřejných základních škol Prahy 10 v závislosti na vývoji porodnosti
Fučíková, Simona ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Kleňhová, Michaela (oponent)
Cílem této práce je posoudit, jak změny v počtu živě narozených dětí, konkrétně propad v 90. letech 20. století, ovlivňují počet žáků nastupujících do 1. ročníku veřejných základních škol na Praze 10. Dále se práce zabývá, zda počet živě narozených dětí ovlivňuje počet žáků odcházejících na gymnázium či konzervatoř z 5. ročníku a 7. ročníku a zda na gymnázia či konzervatoře odchází více děvčat anebo chlapců. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část se věnuje vývoji českého základního školství, a to především po roce 1989. Také je zde charakterizována oblast Prahy 10 společně s jednotlivými základními školami, za které je analýza provedena. Druhou část práce otevírá popis vývoje porodnosti a základního školství nejprve v České republice a následně v městské části Praha 10. První analýza se zaměřuje na vztah mezi počtem živě narozených a počtem žáků nastupujících do prvních tříd. Dále je zde také provedena analýza vztahu mezi počtem živě narozených dětí a počtem žáků odcházejících v 5. či 7. ročníku na gymnázia či konzervatoře. Vztah mezi porodností a veřejnými základními školami na Praze 10 byl prokázán pouze v souvislosti s počtem nastupujících žáků do prvních tříd, zatímco na počet žáků odcházejících na gymnázia či konzervatoře vliv prokázán nebyl. Na základě toho lze usoudit, že počet žáků základních škol je závislý na porodnosti v dané oblasti. V příloze je uveden vzor dvou výkazů, na jejichž základě byla získána data pro základní školství na Praze 10.
Financování mateřských škol - případová studie Praha 10
Mirtesová, Andrea ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je financování mateřských škol na území České Republiky a to především v městské části Praha 10. Cílem práce je vysvětlit způsoby financování na konkrétní mateřské škole, nacházející se na území Prahy 10, a následně uvést návrh na zlepšení dané mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.