Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Partyzánský odboj a vojenské výsadky ze Sovětského svazu na Žďársku a Novoměstsku Příspěvek k dějinám protinacistické rezistence na území Protektorátu Čechy a Morava v letech 1944-1945
Kynclová, Vlasta ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje partyzánské hnutí za druhé světové války v regionech Žďársko a Novoměstsko v letech 1944-1945. Věnuje se vymezení pojmu partyzán vzhledem k řešené problematice. Dále předkládá postoje nacistického Německa a Sovětského svazu k partyzánskému odboji a nastiňuje tento typ rezistence na východní frontě. Její nedílnou součástí je také zmapování vývoje odbojových organizací ve zkoumané oblasti. Dále klasifikuje partyzány i jejich celkovou činnost do jednotlivých kategorií.
Nejednoznačnost ve výuce historických témat na 1. stupni ZŠ
Matějová, Veronika ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Diplomová práce Nejednoznačnost ve výuce historických témat na 1. stupni ZŠ popisuje pojetí výuky zaměřené na rozvoj schopnosti žáků vnímat a reflektovat nejednoznačnost výkladu dějin. K nejednoznačnosti vede skrze historické skutečnosti týkající se Mistra Jana Husa. Jejím cílem je navrhnout postup práce s nejednoznačností pojetí historických skutečností, následně reflektovat jeho realizaci a popsat návrhy na úpravy pro další práci. Nejprve se věnuje důležitosti zájmu o historii, proměnám výuky historie v primární škole, historickému myšlení, paměti a multiperspektivitě. V praktické části navrhuje postup práce s nejednoznačností historie. Dále popisuje a reflektuje výuku realizovanou se skupinami žáků primární školy. Následně analyzuje a interpretuje žákovské výstupy. Na závěr jsou navrženy možné úpravy vyučovacího postupu tak, aby v co největší míře podněcoval interpretační a argumentační schopnosti žáků, jejich historické myšlení a rozvíjel schopnost vnímat a reflektovat nejednoznačnost dějin.
Partyzánský odboj a vojenské výsadky ze Sovětského svazu na Žďársku a Novoměstsku Příspěvek k dějinám protinacistické rezistence na území Protektorátu Čechy a Morava v letech 1944-1945
Kynclová, Vlasta ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje partyzánské hnutí za druhé světové války v regionech Žďársko a Novoměstsko v letech 1944-1945. Věnuje se vymezení pojmu partyzán vzhledem k řešené problematice. Dále předkládá postoje nacistického Německa a Sovětského svazu k partyzánskému odboji a nastiňuje tento typ rezistence na východní frontě. Její nedílnou součástí je také zmapování vývoje odbojových organizací ve zkoumané oblasti. Dále klasifikuje partyzány i jejich celkovou činnost do jednotlivých kategorií.
Vojenské výsadky ze Sovětského svazu na Žďársku a Novoměstsku. Příspěvek k dějinám partyzánského odboje na území Protektorátu Čechy a Morava v letech 1944-1945
Kynclová, Vlasta ; Horčička, Václav (oponent) ; Kovář, Martin (oponent)
Rigorózní práce analyzuje partyzánské hnutí za druhé světové války v regionech Žďársko a Novoměstsko v letech 1944-1945. Věnuje se vymezení pojmu partyzán vzhledem k řešené problematice. Dále předkládá postoje nacistického Německa a Sovětského svazu k partyzánskému odboji a nastiňuje tento typ rezistence na východní frontě. Její nedílnou součástí je také zmapování vývoje odbojových organizací ve zkoumané oblasti. Poslední dvě kapitoly práce klasifikují celkovou činnost partyzánských výsadků a vymezují typologii partyzánů v Protektorátu Čechy a Morava za druhé světové války. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mistr Jan Hus a jeho typy filmových postav v díle O. Vávry a J. Svobody
Gubáš, Robert ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce analyzuje vyobrazení Mistra Jana Husa ve stejnojmenných filmech Otakara Vávry z roku 1954 respektive Jiřího Svobody z roku 2015. Cílem práce je zjistit, jak se změnil pohled na tuto historickou osobu vnímanou prizmatem doby a režimu ve kterém byla ztvárněna na filmovém plátně. V úvodní části práce je přiblížena postava Mistra Jana Husa v historickém kontextu doby. V interpretativní části práce zkoumá ideologické motivy, či stereotypy a jejich vzájemnou provázanost. V práci je využito metody kvalitativní analýzy vybraných aspektů obou filmů. V návaznosti na komparativní analýzu vybraných segmentů obou filmů zkoumá práce také historickou osobu Mistra Jana Husa jako filmovou postavu. Výstupem práce je posouzení, zda bylo historické období, ve kterém žil Mistr Jan Hus ztvárněno v souladu s duchem objektivity a dostupných historických pramenů.
Partyzánský odboj na Svratecku v letech 1944-1945
Kynclová, Vlasta ; Václavů, Lubor (vedoucí práce) ; Gebhart, Jan (oponent)
Bakalářská práce předkládá obraz partyzánského hnutí v regionu Svratecko v letech 1944 až 1945. Cílem mé práce je podat ucelený přehled o jednotlivých partyzánských oddílech, jejich činnosti a zapojení do Květnového povstání v roce 1945. Celá práce je členěna do pěti kapitol. Úvodní kapitola popisuje region Svratecko a počátky vzniku odbojového hnutí. V druhé kapitole jsou popsány partyzánské oddíly, jejichž činnost s tímto krajem úzce souvisela. Následující kapitola popisuje partyzánský oddíl Vpřed, protože centrem jeho působení byla právě Svratka. Čtvrtá kapitola je zaměřena na spolupráci partyzánských oddílů během Květnového povstání. Poslední kapitola je věnována občanům Svratky a okolních obcí, kteří se aktivně zapojili do odbojové činnosti. Klíčová slova Partyzánský odboj, Partyzánské oddíly, Mistr Jan Hus, Jan Kozina, Kirov, Zarevo, Stas, Vpřed - Orel, druhá světová válka, region Svratecko, Květnové povstání
Smíšený výzkum VI. – 14/1946 prosinec ÚVVM/CVVM: vztah k historii a minulosti. B 35, B 35
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum se zabývá poměrem obyvatel jak k historii obecně, tak k českým dějinám a osobní (rodinné) historii. Další otázky se týkají zájmu o elektrospotřebiče a povědomí o černém trhu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Počátky vzdělávání v Prachaticích. Zaměřeno na Obecnou školu českou (1881)
JUŘICOVÁ, Iveta
Práce je zaměřena na popis a shrnutí vývoje vzdělávání v Prachaticích. Stručněji popisuje vzdělávání ve středověku a to zejména na literátské škole. Následně se zabývá etapou existence nejpve německého gymnázia, později českého. Je zde nastíněn i národnostní problém, čili soužití Čechů a Němců v jednom městě a jeho blízkém okolí. Podkapitola o této národnostní problematice je kratšího charakteru, ale "kvalita" sousedských vztahů se prolíná víceméně celou prací. Dále se práce poněkud detailněji zabývá Obecnou školou českou, okolnostmi týkající se jejího vzniku a jejím chodem během třech období, čili v letech 1881?1918, 1918?1938, během okupace a prvními léty po osvobození. Poslední etapa je oproti předchozím dvěma stručnější. Práce končí rokem 1949, dobou, kdy termmín obecná škola zanikl.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.