Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohlavní soustava ve výuce biologie člověka na střední škole
NAVRÁTILOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky pohlavní soustavy člověka na středních školách v České republice a ve vybraných německých spolkových zemích, Bavorsku a Sasku. Cílem bylo zjistit rozdíly mezi výukou pohlavní soustavy v těchto konkrétních zemích a navrhnout vlastní výukové jednotky na toto téma a realizovat je v praxi. Rozdíly mezi českou, saskou a bavorskou výukou poskytly kurikulární dokumenty a dotazník rozeslaný mezi učitele z vybraných zemích. České kurikulární dokumenty popisují výuku pohlavní soustavy stručněji než německé a dotazníkové šetření přineslo informace o metodách, které jsou využívány při výuce. V praktické části této práce byly navrženy dvě výukové jednotky na toto téma, obsahující materiály pro studenty a metodická doporučení pro učitele. Obě jednotky byly vyzkoušené v praxi.
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivce
Mobilita žáků na pražských gymnáziích z pohledu učitelů
Rokosová, Anna ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
této práci se zabývám problematikou mobility žáků skrze případovou studii vybraných gymnázií v Praze. aměřuji především na hlubší prozkoumání postojů učitelů k odchodům žáků z gymnázií, jejich náhled na příčiny odchodů či jejich důsledky. Dále se snažím zaměřit na preventivní opatření jednotlivých škol a funkc učitele jakožto aktéra prevence i intervence. poslední řadě mě zde zajímá informovanost učitelů o problematice odchodů žáků z gymnázií na kterých působí. Data, které získám pomocí kvalitativního dotazování, budu nich odpovědi na mé výzkumné otázky. Abych dostala podrobnější náhled na danou problematiku, využívám ve své práci techniku polostrukturovaných rozhovorů s pěti učiteli pražských gymnázií. Tyto data analyzuji a výsledky interpretuji. Přínos mé práce především umožnění podrobnějšího náhledu na mobility žáků. To může přispět dalším zkoumáním a tvorbě nových opatření. P učitelů jsou různorodé. Liší se ť už náhledem na příčiny či důsledky odchodů žáků, důležitostí preventivních opatření anebo náhledem na roli rodiny. Výpovědi, které zodpovídají mé výzkumné otázky, jsem rozdělila do kategorií dle podobnosti a analyzovala jejich četnost a důležitost pro mé
Efficiency Analysis of Grammar Schools in the Czech Republic
Červenková, Kateřina ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Rusnák, Marek (oponent)
Tato práce si klade za cíl zhodnotit technickou efektivitu gymnázií v České republice. Ana- lyzujeme vzorek 263 gymnázií (z celkového počtu 362) a používáme data o studentech, kteří odmaturovali v roce 2012. Volíme dvoufázový přístup k analýze efektivity. Nejprve získáme pomocí obálkové metody dat skóre efektivity za různých předpokladů o výnosech z rozsahu. Zjišt'ujeme, že gymnázia v průměru dosahují 92% efektivity za předpokladu proměnlivých výnosů z rozsahu. V druhé fázi se snažíme pomocí Tobitova regresního modelu vysvětlit efektivitu pomocí dalších charakteristik školy a oblasti, ve kterém se škola nachází. Došli jsme k závěru, že procento studentek, velikost školy a procento studentů víceletých gymnaziálních oborů má kladný vliv na efektivitu. Naopak, školy, které kromě gymnaziálních studijních oborů nabízejí navíc odborně zaměřené obory zakončené maturitní zkouškou, dosahují nižší efek- tivity. Nepotvrdilo se, že by procento kvalifikovaných učitelů, plat učitelů, státní/soukromý charakter školy či velikost města, ve kterém se škola nachází, měly vliv na efektivitu školy. 1
Delikvence mládeže - diferenciace dle vzdělanostní dráhy (základní školy, gymnázia, speciální základní školy)
Zahrádková, Michaela ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce vychází z datového souboru "Mezinárodní výzkum delikvence mládeže z roku 2007", sekundární analýza se soustředí na problém diferenciace dle vlivu vzdělanostní dráhy- základní školy a gymnázia. Tato práce bude doplněna o samostatný výzkum speciálních základních škol. V následující práci se zabývám porovnáním delikventního chování žáků výše uvedených typů škol. Jedná se například o pití alkoholu, užívaní drog či majetkovým deliktů. Práce obsahuje statistická data a hypotézy. Vycházím z odborné literatury, jakožto i odborných článků a primárního výzkumu ISRD-2. Klíčová slova delikvence mládeže, delikventní chování, základní školy, gymnázia, základní školy praktické
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivce
Využití geomagnetických dat a poznatků fyziky Slunce ve výuce přírodních věd na středních školách
BAYER, Tomáš
Středoškolské vzdělávání je v současné době nemyslitelné bez vazby na poznatky moderní vědy. Poznatky přírodních věd, ať už se jedná o biologické vědy či vědy o neživé přírodě, se kombinovaně odrážejí v environmentální výchově, která, na základě negativních zkušeností s omezeným přírodovědným rozhledem, kvantikuje negativní p?sobení člověka na biosféru a ukazuje nutnostrecipovat poznatky přírodních věd v co největší šíři. Práce vychází z mezioborového přístupu k přírodním vědám, tak jak je definován ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Vychází z pozice fyziky jako základu reálných přírodních věd a jejího postavení v logické souvislosti s dalšími přírodními vědami, zejména biologií a geografií. Cílem práce je přiblížit poznatky fyziky Slunce a geofyziky studentům středních škol, zejména gymnázií. Základním východiskem je popularita a mediální atraktivita poznatků moderní astrofyziky, která zásadním způsobem zpestřuje výuku a činí ji atraktivnější. Přínos astrofyzikálních a geomagnetických dat výuce fyziky a geografie pomáhá žákovi překonávat domnělé či skutečné těžkosti s osvojením středoškolského učiva a ukazuje širší souvislosti. Ty jsou ukázány zejména na srovnání a funkčního propojení satelitních dat, měřených geostacionárními družicemi, s daty měřenými na zemském povrchu na geomagnetických observatořích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.