Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stress Evaluation, Coping and Reduction
Čaládiková, Zuzana ; PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
The Master's Thesis "Stress evaluation, coping and reduction" deals with studying and analyzing stress in sample of employees from Slovenské elektrárne, a.s. The theoretical part analyzes psychological overloading and pressure, stress itself, theories of stress, pathological effects of stress in society, coping with stress and reduction of stress. The practical part deals with stresors, which have an influence on respondents, their (dis)satisfaction with work and dependence between them. Conclusion contains suggestions how to deal with stress and its economic analysis.
Zvládání zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra
Brožová, Kateřina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se zabývá zvládáním zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je zmapovat rodičovské strategie zvládání zátěže v souvislosti s péčí o dítě s poruchou autistického spektra. Práce je konstruována jako empirický kvalitativní výzkum doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, kteří pečují o dítě s poruchou autistického spektra. Dále byl použit dotazníku SVF 78 "Strategie zvládání stresu", který rodiče také vyplnili. Data byla posléze kvalitativně analyzována pomocí obsahové analýzy a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má 3 části. Teoretická východiska v první části práce pocházejí z dostupné české a převážně zahraniční literatury o teorii autismu a zvládání zátěže u rodičů dětí s postižením. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a postup analýzy dat. Poslední část práce je věnována prezentaci výsledků výzkumu a diskuzi, která přináší propojení výsledků výzkumu s dostupnou literaturou. Přínosem studie je zjištění, co rodičům dětí s poruchou autistického spektra pomáhá ke zvládnutí zátěže, která se pojí k péči o toto dítě. Klíčová slova: rodiče, poruchy autistického spektra, zátěž, zvládání zátěže
Sociální práce, životní zkušenost
Jirkovcová, Tereza ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Novák, Petr (oponent)
Téma mé diplomové práce je - Sociální pracovník, životní zkušenost. V textem práce jsem se zaměřila hlavně na sociálního pracovníka. Na sociálního pracovníka, který vykonává práci na orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Ve své diplomové práci jsem na základě odborné literatury vypracovala pět kapitol. Šestá kapitole mé práce se zabývá metodologickým výzkumem. V první kapitole jsem se zabývala historií sociální práce. Tato kapitola je v mé práci obsažena z důvodů zkušeností nasbíraných praxí. To, kde se sociální práce nachází dnes, je díky historii a poučení se z ní. Je to základ pro další rozvoj nových zkušeností, nových sociálních pracovníků. V druhé kapitole se zaměřuji na hlediska, které jsou potřeba proto, aby se člověk mohl stát sociálním pracovníkem. Jaké by měly být jeho předpoklady k tomu, aby mohl tuto práci vykonávat, a jakými etickými pravidly by se měl řídit. Ve třetí kapitole už se zaměřuji konkrétně na pracovníka OSPOD, tedy na jeho nejčastější pracovní náplň. Zde popisuji pracovní náplň, která je pro pracovníka nejvíce zatěžující nejnáročnější je první kontakt s dítětem, sociální šetření a individuální plánování. Čtvrtá a pátá kapitola na sebe navazují. Ve čtvrté kapitole popisuji, jaké mohou vzniknout komplikace při výkonu sociálního pracovníka. V páté kapitole se snažím popsat,...
Stresmanagement a osobní rozvoj ve vybrané organizaci
KAŠPAROVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá stresem, různými technikami na jeho zvládání a rozvojem osobnosti. Hlavním cílem této práce je zkoumání stresových faktorů a vlivu stresu v souvislosti s osobnostním rozvojem včetně návrhů na změny v současném stresmanagementu. Na základě dotazníkového šetření jsou dále navrženy změny v současném stresmanagementu společnosti, a to i ve finančním vyjádření.
Zvládání zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra
Brožová, Kateřina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se zabývá zvládáním zátěže u rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je zmapovat rodičovské strategie zvládání zátěže v souvislosti s péčí o dítě s poruchou autistického spektra. Práce je konstruována jako empirický kvalitativní výzkum doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, kteří pečují o dítě s poruchou autistického spektra. Dále byl použit dotazníku SVF 78 "Strategie zvládání stresu", který rodiče také vyplnili. Data byla posléze kvalitativně analyzována pomocí obsahové analýzy a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má 3 části. Teoretická východiska v první části práce pocházejí z dostupné české a převážně zahraniční literatury o teorii autismu a zvládání zátěže u rodičů dětí s postižením. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a postup analýzy dat. Poslední část práce je věnována prezentaci výsledků výzkumu a diskuzi, která přináší propojení výsledků výzkumu s dostupnou literaturou. Přínosem studie je zjištění, co rodičům dětí s poruchou autistického spektra pomáhá ke zvládnutí zátěže, která se pojí k péči o toto dítě. Klíčová slova: rodiče, poruchy autistického spektra, zátěž, zvládání zátěže
Strategie zvládání stresu a osobní příčinná orientace u žen podstupujících léčbu neplodnosti
Kellnerová, Kristýna ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem neplodnosti a její léčby. Jak v teoretické, tak v empirické části se zaměřujeme na ženské aspekty spojené s touto oblastí. Teoretická část je shrnutím poznatků důležitých pro orientaci v předkládané problematice. Zabýváme se vymezením pojmů, popisem příčin neplodnosti z hlediska psychologického i fyziologického, procesem léčby neplodnosti a s ní spojenými aspekty. Důraz je kladen na roli stresu a strategií zpracování stresu v souvislosti s neplodností a její léčbou, dále osobní příčinnou orientací ve vztahu k prožívané míře stresu jako jedné z determinant zpracování stresu. V empirické části si klademe za cíl popsat užívání strategií zpracování stresu u námi získaného souboru žen, rozložení osobní příčinné orientace u těchto žen a zachytit případné souvislosti. Soubor tvoří 57 žen aktuálně podstupujících léčbu neplodnosti. Pro sběr dat jsme použili inventář SVF 78, Dotazník osobní příčinné orientace DOPO a anamnestický dotazník vlastní konstrukce. Na základě získaných dat jsme zjistili určitá specifika v užití strategií zpracování stresu a rozložení osobní příčinné orientace u tohoto souboru žen. Klíčová slova: neplodnost sterilita léčba strategie zpracování stresu osobní příčinná orientace ženy
Stress Evaluation, Coping and Reduction
Čaládiková, Zuzana ; PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
The Master's Thesis "Stress evaluation, coping and reduction" deals with studying and analyzing stress in sample of employees from Slovenské elektrárne, a.s. The theoretical part analyzes psychological overloading and pressure, stress itself, theories of stress, pathological effects of stress in society, coping with stress and reduction of stress. The practical part deals with stresors, which have an influence on respondents, their (dis)satisfaction with work and dependence between them. Conclusion contains suggestions how to deal with stress and its economic analysis.
Stres a hodnocení
ŠTĚPÁNKOVÁ, Dana
Diplomová práce "Stres a hodnocení" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je porovnat výskyt stresu u žáků na druhém stupni základních škol při různých formách hodnocení. V části teoretické je rozebrán pojem stres, jeho druhy a související termíny. Zabývá se projevy stresu, příčinami vzniku a možnostmi zvládání stresu. Oddíl teoretické části je také věnován vývojovému období pubescenta. Další část se zaobírá teoretickým objasněním obsahu školního hodnocení a jeho formami (známkování a slovní hodnocení). Opomenuty též nejsou jednotlivé funkce hodnocení. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci dvou základních škol. Je stanoven cíl a jednotlivé předpoklady výzkumu. Výsledky výzkumu jsou doplněny zhodnocením předem stanovených předpokladů, přehlednými tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o míře stresu vzhledem ke zvolené formě hodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.