Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích
Neničková, Hana ; Čapek, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je sestavení metodiky business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích v České republice. Tato metodika je sestavena prostřednictvím kvalitativního výzkumu – zakotvené teorie, s doplněním kvantitativním výzkumem a sekundárním výzkumem složeným z rešerší dostupné literatury. Při tvorbě metodiky jsem vycházela ze současných potřeb telekomunikačních podniků, které jsou charakteristické vysokou závislostí na informačních systémech, flexibilitou, konkurencí a neustálým zkracováním období platnosti podnikové strategie. Business analýza v těchto podnicích vychází především ze strategických cílů a její náplní je sestavit a analyzovat tzv. business požadavky, které by se měly promítnout v novém (inovovaném) informačním systému a zároveň transformují strategické cíle do konkrétních požadavků na fungování informačního systému. Tento systém by po jeho zavedení měl napomoci strategické cíle naplnit. Disertační práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické práci se zaměřuji zejména na vymezení pojmů, obecných metodik provádění business analýzy a jejich souvislostí s procesním a projektovým řízením používaným při zavádění informačních systémů v telekomunikacích. Zároveň se zabývám identifikací a vysvětlením použitých výzkumných metod. Druhá, praktická část je věnována primárnímu výzkumu. Pro získání údajů pro tento výzkum byly provedeny rozhovory s 18 respondenty z telekomunikačního oboru a jejich výroky byly podrobeny kvantitativnímu a kvalitativnímu zkoumání. Získané údaje byly konceptualizovány, kategorizovány a následně kódovány do výsledné metodiky. Práce rovněž obsahuje návrh využití metodiky v teorii, praxi i výuce.
Zavedení a využití nástrojů Business Intelligence
Štaud, Štěpán ; Luhan, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu práce s daty společnosti nabízející služby telekomunikačního operátora, která se zabývá akvizicí nových zákazníku v odvětví B2B a následným návrhem a implementací řešení Business Inteligence. Řešení přinese zlepšení procesů ve společnosti a bude sloužit jako podpora pro data-driven rozhodování.
Metodika business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích
Neničková, Hana ; Čapek, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je sestavení metodiky business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích v České republice. Tato metodika je sestavena prostřednictvím kvalitativního výzkumu – zakotvené teorie, s doplněním kvantitativním výzkumem a sekundárním výzkumem složeným z rešerší dostupné literatury. Při tvorbě metodiky jsem vycházela ze současných potřeb telekomunikačních podniků, které jsou charakteristické vysokou závislostí na informačních systémech, flexibilitou, konkurencí a neustálým zkracováním období platnosti podnikové strategie. Business analýza v těchto podnicích vychází především ze strategických cílů a její náplní je sestavit a analyzovat tzv. business požadavky, které by se měly promítnout v novém (inovovaném) informačním systému a zároveň transformují strategické cíle do konkrétních požadavků na fungování informačního systému. Tento systém by po jeho zavedení měl napomoci strategické cíle naplnit. Disertační práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické práci se zaměřuji zejména na vymezení pojmů, obecných metodik provádění business analýzy a jejich souvislostí s procesním a projektovým řízením používaným při zavádění informačních systémů v telekomunikacích. Zároveň se zabývám identifikací a vysvětlením použitých výzkumných metod. Druhá, praktická část je věnována primárnímu výzkumu. Pro získání údajů pro tento výzkum byly provedeny rozhovory s 18 respondenty z telekomunikačního oboru a jejich výroky byly podrobeny kvantitativnímu a kvalitativnímu zkoumání. Získané údaje byly konceptualizovány, kategorizovány a následně kódovány do výsledné metodiky. Práce rovněž obsahuje návrh využití metodiky v teorii, praxi i výuce.
Metodika řízení požadavků a kvality softwaru s využitím nástroje Enterprise Architect
Gottfriedová, Kateřina ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Řízení požadavků a kvality softwaru je dnes jednou z důležitých součástí vývoje softwaru a informačních systémů. Tato diplomová práce se zabývá spojením teoretického přístupu k řízení požadavků a využití funkcí poskytovaných nástrojem Enterprise Architect, které by měly procesy řízení požadavků a kvality software podpořit. Hlavním cílem práce je navrhnout postupy použití tohoto nástroje během projektu tak, aby to pomohlo k dosažení vyšší kvality výsledného řešení. Účelem je, aby firmy mohly systematickým a vědomým způsobem implementovat procesy spojené s využíváním tohoto nástroje, který je schopný komplexně podpořit celý průběh vzniku softwaru a je firmami stále více podporován. Návrh metodiky je postaven na základě teoretických konceptů a existujících přístupů k řízení požadavků, získaných rešerší odborné literatury, a zároveň na zkušenostech z praxe osvojených na pozicích business a test analytika. Přínosem navržené metodiky je poskytnutí souhrnu doporučených praktik a postupů, jak používat nástroj Enterprise Architect v průběhu identifikace a zajištění požadavků během projektu vývoje softwaru, aby výsledná kvalita požadovaného softwaru byla co nejlepší. Práce je rozčleněna na čtyři části věnované představení základní teorie pro zkoumanou oblast, analýze přístupů k řízení požadavků, identifikaci kritických míst při řízení požadavků a samotnému návrhu metodiky.
Implementace a nasazení BI řešení
Bečev, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit návod na implementaci Business Intelligence do organizace. Práce je zaměřena na stránku vedení projektu. Teoretická část práce popisuje jednotlivé etapy nasazení a činnosti, které je v jejich průběhu nutné provést. Důraz je dán na správné odůvodnění potřeby Business intelligence, naplánování nasazení a provedení Business Analýzy. V rámci teoretické části je v návodu popsaný postup implementace srovnaný s postupem podle Agilní metodiky. Cílem praktické části je nasadit v práci definovaný postup implementace BI na existující organizaci a tak přiblížit čtenáři jednotlivé etapy řešení a jejich návaznost. Přínosem práce je vytvoření návodu na implementaci Business Intelligence do organizace a jeho srovnání s agilním postupem. Dalším přínosem je ukázkové řešení implementace BI podle tohoto návodu.
Analýza procesu náboru zaměstnanců ve vybrané firmě a návrh a implementace zlepšení
Vošický, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Schejbal, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice náboru zaměstnanců a informačním technologiím, které tento proces podporují. Cílem práce bylo zefektivnit náborový proces v konkrétní společnosti. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a pohledů na proces náboru zaměstnanců, dále pak informačním technologiím, které podporují oblast Human Resources a v neposlední řadě novinkami v oblasti webových stránek. V rámci praktické části došlo k analýze aktuálního stavu náborového procesu a kariérních stránek, jakožto nejsilnějšího zdroje uchazečů, v konkrétní společnosti. Následně byla identifikována jejich slabá místa. Na základě této analýzy byla implementována opatření v podobě nové e-recruitment aplikace a nových kariérních stránek společnosti, která tato slabá místa eliminovala. V poslední části práce byl na základě reálných měření vyhodnocen přínos realizovaných změn.
Procesní rámec pro rozvoj business analytiků
Subachev, Mikhail ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Klimek, David (oponent)
Diplomová práce zkoumá pojetí a význam role business analytika v IT, vliv této role na úspěšnost dodávaných projektů a možnosti efektivního osobního rozvoje pracovníků v této roli pomocí optimalizace interních procesů - procesního rámce. Navržený procesní rámec pro rozvoj business analytiků zasahuje do pěti oblastí firemního života: firemní kultury, vzdělání, knowledge managementu, oblasti aplikace praktických zkušeností a procesů náboru. Procesy těchto oblastí se ovlivňují navzájem a vytváří tak ucelený systém, který umožňuje efektivně vzdělávat business analytiky. Procesní rámec tak poskytuje komplexní přístup k rozvoji zaměstnanců a umožňuje efektivně propojovat strategii rozvoje lidských zdrojů s globální strategií společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.