Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv metody Reuvena Feuersteina na didaktiku učitele základní školy
Kurcová, Petra ; Lucká, Barbora (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem Feuersteinovy metody Instrumentálního obohacování na didaktiku učitele základní školy. Metoda Instrumentálního obohacování představuje velmi propracovaný systém pro rozvoj kognitivních struktur učícího se jedince. Osoba, která pomáhá rozvíjet kognitivní struktury, působí jako zprostředkovatel. Těmito zprostředkujícími osobami jsou nejčastěji rodiče nebo učitelé. Učitel dle Feuersteina tedy není pouhým předavatelem znalostí, ale snaží se svým přístupem rozvíjet myšlení a učební potenciál žáků. Cílem mé práce je prohloubit obecné znalosti o vlivu této metody na didaktiku učitele z pohledu těch učitelů, kteří s ní pracují. Objasnit, v jakých oblastech didaktiky učitelé vnímají vliv této metody a jak konkrétně se případné změny projevují. Teoretická část práce představuje tvůrce metody, profesora Reuvena Feuersteina, a teoretická východiska, ze kterých jeho metoda vychází. Dále je představen Feuersteinův program Instrumentálního obohacování, který je aplikací zprostředkovaného učení do pedagogické praxe. Dále je vymezen pojem didaktika. Poslední část se zabývá dostupnými výzkumy na téma vlivu metody na didaktiku učitele. V empirické části, která je postavena na kvalitativním výzkumném designu, nejprve představuji cíl výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a výzkumný...
Očekávání pedagogů od školních psychologů
ŠVAJGROVÁ, Lenka
Cílem mé bakalářské práce je popsat, jaká očekávání mají pedagogové od školních psychologů. Teoretické koncepty nastiňují problematiku školní psychologie a vztahové sítě školního psychologa. Tyto poznatky jsou východiskem pro výzkumnou sondu, která se zabývá tím, jak vnímají pedagogové spolupráci se školními psychology. Odpověď byla hledána pomocí kvalitativní výzkumné strategie. Celkově lze o očekávání pedagogů od školních psychologů říci, že jsou vysoká a kladou v nich důraz na osobní i profesní stránku školních psychologů. Očekávání pedagogů bývají mnohdy nejasná a to může způsobovat vzájemné neshody se školními psychology. I za těchto podmínek pedagogové práci a pomoc školních psychologů oceňují, a zvláště v dobách inkluze, ji potřebují.
Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Bc. Matěj Zahradník 2016 Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky Diplomová práce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na školní psychologii jako součást vzdělávacího systému v České republice, specificky součást základních škol. V začátku práce je představen přehled relevantních veřejněpolitických dokumentů, které se školní psychologií zabývají, stejně tak i přehled rozvojových programů na její podporu. Tyto přehledy dávají čtenáři objektivní informace o současném stavu školní psychologie v ČR. S využitím výše zmíněných dokumentů, online dotazníku a zejména pak dvanácti rozhovorů s experty (školními psychology, odborníky z Ministerstva školství, Národního ústavu pro vzdělávání, Univerzity Karlovy) tato práce analyzuje přínosy školní psychologie, jako jsou osobní přítomnost psychologa a znalost školy, preventivní charakter služeb, mediační role a další, její možné problémy a nedostatky, jako problémy s ukotvením této profese, jejím financováním, či chybějící supervize a intervize, dále tato práce představuje cíle školní psychologie, ať už se jedná o podporu pozitivního klimatu škol i tříd, včasné zachycení problémů či podporu učitelů, včetně možných indikátorů naplnění těchto cílů. Stěžejní část práce se zaměřuje na akontabilitu školních psychologů, tedy...
Psychologické aspekty kyberšikany
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.
Klima školní třídy a možnosti psychologické intervence
Coufalová, Lenka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na klima školní třídy a možnosti psychologické intervence v této oblasti. V teoretické části je věnována pozornost třem tématům: školní třídě jako malé sociální skupině, klimatu školní třídy a možnostem psychologické intervence do tohoto klimatu. Nejprve je po- psáno fungování školní třídy jako malé sociální skupiny, zákonitosti vývoje školního kolektivu a diagnostické metody, kterými lze třídu poznávat. Klima školní třídy je definováno podle složek a aspektů, které jej spoluvytvářejí a ovlivňují. Poté je zpracována tematika pozitivního klimatu třídy a jeho vlivu na efektivitu výuky i na rozvoj osobnosti žáků. Jsou popsány nejčastěji užívané metody jeho poznávání. Poslední téma mapuje možnosti psychologické intervence do vztahů a atmosféry ve školní třídě z pozice učitele i školního psychologa. V empirické části je prezentován výzkumný projekt, který byl realizován v devíti gymnaziálních třídách s cílem zhodnotit klima vybraných školních tříd - prvních ročníků čtyřletých a vícele- tých gymnázií v porovnání s pátými ročníky víceletých gymnázií. Ke zmapování klimatu tříd byl použit soubor dvou metod dotazníkového šetření a jedné poloprojektivní grafické metody. Po vyhodnocení byly nalezeny shodné tendence v klimatu kolektivů dlouhodobě fungujících v kontrastu s...
Funkce školního psychologa na základní škole
MONDEKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je podat pohled na problematiku funkce školního psychologa na základní škole a ukázat jakým způsobem školní psycholog vychází s jednotlivými učiteli. V teoretické části budou vysvětleny pojmy, jako je školní psychologie, pedagogická psychologie a jejich historie. Dále se podíváme na historii funkce školního psychologa v České republice a na Slovensku. Podíváme se na jeho spolupráci s dalšími subjekty-rodiči, studenty či s jinými institucemi. Praktická část se skládá z rozhovorů se školními psychology a učiteli. Cílem je analyzovat vztahy mezi nimi a zjistit, zda je školní psycholog respektovanou osobností.
Učební motivace u vietnamských imigrantů druhé generace v ČR
VOKROJOVÁ, Nela
Tato bakalářská práce shrnuje základní motivační teorie a poznatky, které jsou dostupné o vietnamské kultuře. V praktické části se pokouší aplikovat revidovaný vlastní překlad metody PALS, která rozlišuje směřování k cíli mastery a performance. Výsledky ukazují, že pravděpodobně došlo ke zvýšení reliability škál. Zároveň je ale zřejmé, že některé škály nadále nefungují, a proto by bylo vhodné zamyslet se nad tím, jak je upravit, aby vznikl funkční měřící nástroj pro naše prostředí.
Česká adaptace dotazníků učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS)
KOVÁČOVÁ, Klára
Bakalářská práce zjišťuje platnost vlastního překladu dotazníku učební motivace PALS v českých podmínkách. Metoda vychází z teorie cíle Carol Dweckové a je jí věnována teoretická část práce spolu se základním přehledem v oblasti školní motivace. Výzkum byl proveden na vzorku 549 žáků 8. a 9. ročníků a výsledky byly porovnány s původní studií Carol Midgleyové et al. (2000). Po provedení faktorové analýzy a analýzy reliability je zřejmé, že je třeba použité položky zjednodušit a více přizpůsobit českému jazyku, ale i přesto výsledky výzkumu ukazují, že tato metoda dobře rozlišuje cíle i v českých podmínkách a po získání dalších výzkumných dat je její platné využití v praxi možné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.