Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Vliv nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy v České republice
Račková, Lucia
Cílem této práce je zjistit dopady vstupu nového konkurenta na trh osobní železniční dopravy na trati Praha - Ostrava z pohledu spotřebitele. Jako první je popsaný momentální stav liberalizace na českém železničním trhu a následně je předpovězen jeho vývoj v nastávajícím období. Praktická část se zaobírá analýzou konkurence na sledované trase,kde je provedená komparace všech dopravců a v závěru jsou vyvozené dopady vstupu společnosti Leo Express na tento trh.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících
Zemanová, Lucie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Kristýna (oponent)
Diplomová práce s názvem Konkurenční boj na trati Praha-Ostrava v českých denících, se zabývá způsobem, jakým média informovala o dění na železnici v době nástupu třetího dopravce na tuto trať v období od 1. 10. 2012 do 1. 2. 2013. Autorka vychází z teorie o objektivitě a nestrannosti médií, která předpokládá, že média budou informovat o dění na železnici z různých pohledů a dají stejný prostor k vyjádření všem dopravcům. V úvodu práce byly definovány podstatné pojmy k tématu jako konkurence a konkurenceschopnost. Dále také teoretické koncepty objektivity a nestrannosti tisku, z nichž výzkum vychází. Součástí práce jsou profily konkurenčních dopravních společností České dráhy, STUDENT AGENCY a LEO Express a významné události na železnici ve zkoumaném období. Mezi důležité teoretické části práce patří také metodika výzkumu, kde autorka vymezila výzkumné techniky a specifikovala analyzovaný materiál. Základem práce je kvantitativní analýza 61 relevantních článků věnovaných železnici v období 1. 10. 2012 - 1. 2. 2013. Zkoumány byly příspěvky z deníků MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. Výsledky jsou interpretovány a znázorněny pomocí grafů. Závěr předkládá doporučení ohledně další možnosti replikace výzkumu.
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice
Tomiczek, Jan
Tomiczek, J. Postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelu v Brně, 2017. Bakalářská práce pojednává o postavení podniku České dráhy, a. s. na trhu osobní železniční dopravy v České republice. Cílem práce je vyhodnotit vliv liberalizace trhu osobní železniční dopravy v České republice na ekonomickou situaci a obchodní strategii podniku České dráhy, a. s. v letech 2010 až 2015. Nejdříve jsou vysvětleny ekonomické pojmy a souvislosti týkající se konkurence v osobní železniční dopravě. Následně je popsána situace Českých drah se změnami její obchodní strategie. V praktické části je zkoumám vliv liberalizace osobního železničního trhu na vývoj ekonomické situace Českých drah a na změny její obchodní strategie. Součástí práce je formulace doporučení pro budoucí obchodní strategii Českých drah.
Benefity zaměstnanců společnosti České dráhy, a. s.
Kaňová, Marie
Kaňová, M. Benefity zaměstnanců společnosti České dráhy, a.s. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá zaměstnaneckými benefity společnosti České dráhy, a.s. Práce se skládá ze dvou částí, první část představuje teoretické informace o historii železnice na území České republiky a o společnosti České dráhy, a.s. Dále jsou zde charakterizovány jednotlivé druhy poskytovaných benefitů a jejich daňový dopad na straně zaměstnavatele a zaměstnance. Cílem vlastní práce je zjištění míry motivace zaměstnanců společnosti České dráhy, a.s. prostřednictvím poskytovaných benefitů. Vlastní práce je také zaměřena na kvalitu poskytovaných benefitů. Na základě dotazníkového šetření je vyhodnocena spokojenost zaměstnanců s poskytovanými benefity a způsob jejich využívání. V závěru práce jsou navrženy případné změny, hlavní navrženou změnou je zlepšení informovanosti zaměstnanců o poskytovaných benefitech.
Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express)
Stará, Anika ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express) má za cíl zmapovat komunikační aktivity zmíněných dopravců na online a offline mediálních platformách v českém prostředí. V teoretické části je vymezeno základní pojmosloví k analyzované problematice, konkrétně z oblastí komunikace, médií, marketingu a částečně také z pohledu lingvistiky. Praktická část obsahuje kromě metodologie také představení analyzovaných společností, Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu a deskriptivní analýzu jejich prezentace, respektive komunikace na různých mediálních kanálech, a to pro každou ze zmíněných společností zvlášť. Dále se v praktické části nachází komparace společností na základě získaných výsledků z deskriptivní analýzy a popis doplňkové kvantitativní analýzy - dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 808 respondentů různého věku z celé republiky a má napomoci k získání ucelenějšího pohledu na zkoumané komunikační aktivity zmíněných dopravců, v tomto případě z pohledu zákazníků. Na konci praktické části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky a nachází se zde také z nich vycházející navržená doporučení - opět pro každou ze zkoumaných společností zvlášť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.