Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Standard ředitele školy v Holandsku
Krakowitzer, Vojtěch ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou profesního standardu ředitele základní školy v Holandsku. Jejím cílem je rozbor toho, jak je tento standard koncipován, jaká je provázanost s teorií, jaká jsou kritéria práce ředitele, čím je jeho pozice vymezována a jak je s tímto standardem pracováno. Jednou z částí je také analýza pozice ředitele a jeho personální plán coby prostředek dalšího vzdělávání. K tomuto je použito obsahové analýzy textu, s přihlédnutím k obsáhlosti standardu a odlišnosti jazyka. Samotný standard, který je tvořen především kompetencemi, kompetenčními modely a charakteristikami efektivního vedení, coby nástrojů ke vzdělávání ředitele, resp. snaze o co nejefektivnější vzdělávání dětí, v současné době prochází mnohými změnami. Tyto změny jsou zahrnuty do této práce v co nejširší míře. V neposlední řadě také řeší, jaké části tohoto standardu je možno brát jako inspiraci pro ČR. KLÍČOVÁ SLOVA: Standard - kompetence - efektivní vedení - Personlijk plan
Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků
Kindlová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků AUTORKA: Hana Kindlová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je zkoumání vlivu ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Cílem práce je navrhnout a ověřit model, jak zjišťovat vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Základní výzkumná otázka zní: "Jak lze zjišťovat vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a aspekty práce ředitele školy?". Cíle diplomové práce bylo dosaženo následujícím způsobem. Nejprve byly v teoretické části definovány vzdělávací výsledky žáků a na základě studia zahraniční literatury uvedeny oblasti práce ředitelů škol, které mají vliv na vzdělávací výsledky žáků. Ve výzkumné části byl u vybraného výzkumného vzorku výzkumným šetřením (formou interview) a jeho analýzou, syntézou a zhodnocením, zkoumán, popsán a kvantifikován vliv ředitele školy na vzdělávací výsledky žáků. Následně byl určen a zhodnocen vztah mezi hodnotou kvality práce ředitele a vzdělávacími výsledky žáků, dosaženými v testování NIQES 2013 u žáků 5. a 9. ročníků dané školy ve vybraném výzkumném vzorku. V závěru výzkumu bylo zjišťováno, zda existuje v tomto vzorku vzájemná korelace mezi ohodnocením aspektů práce ředitele a kvalitou výsledků žáků školy. Výzkumná hypotéza však...
Strategie vzdělávání 2020, výzvy, před nimiž stojí ředitelé škol
Syblíková, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou připravovaného dokumentu MŠMT Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a možnostmi naplnění jeho vize, která obsahuje zajištění kvalitního vzdělávání přístupného pro každého, orientovaného na žáka s maximálním využitím jeho vzdělávacího potenciálu. Práce je zaměřena na možnosti posílení tradičního významu a vlivu školy pro celou společnost a potřebě změny v metodách a formách vzdělávání, které jsou používány tradičním způsobem již několik desetiletí bez zřetele na potřeby měnící se společnosti. Daná problematika je posuzována v rámci ředitelů základních a středních škol s ohledem na jejich míru znalosti a porozumění dokumentu a na jejich celkovém postoji k zamýšleným intervencím. Výzkum zjišťuje, zda ředitelé vědí, co se od nich očekává a jaké vidí podmínky pro efektivní realizaci naplňování cílů a intervencí a zda pociťují, že před nimi nějaké výzvy stojí. To je současně podkladem pro vytvoření návrhu postupu implementace některých směrů Strategie 2020 a možného naplnění jejich cílů. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, rovnost, podpůrné mechanismy, hodnocení, ředitel
Žebříčky vysokých škol
Honsová, Pavlína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá univerzitními žebříčky. V teoretické části je krátce vymezena historie univerzitních žebříčků, dále způsob, jakým využívají žebříčky studenti a jakým univerzity. Teoretická část vymezuje oblasti kritiky z hlediska objektivity, zjednodušování a dalších problémů. Dalším tématem je pozice českých univerzit v rámci žebříčků. Jsou také představeny alternativy k žebříčkům vysokých škol. Následně je prezentován přehled významných světových žebříčků. V analytické části je podrobně předložena analýza tří nejvýznamnějších světových žebříčků a porovnání metodologických kritérií s dalšími třemi žebříčky. Dále je provedena korelační analýza tří nejvýznamnějších žebříčků na nejlepších padesáti univerzitách, na náhodném výběru padesáti univerzit a porovnání s dalšími třemi žebříčky. Na závěr je provedena korelační analýza pořadí v žebříčcích s výší školného, jako praktický příklad důsledků univerzitních žebříčků.
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Horáček, Stanislav ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.
Manažerské kompetence učitele - kontrolování
Kunická, Václava ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí učitelů- kontrolováním. Podstatou kontroly je kritické hodnocení reality s ohledem na plánované cíle. Práce vychází jednak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, jednak z některých zkušeností získaných vlastní praxí, dále z poznatků, které jsem získala studiem školského managementu a zejména analýzou informací získaných na základě využití techniky interview, rozhovor týkajících se zjištění, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti kontrolování a co je obvyklým předmětem jejich kontroly.
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Voda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.