Název:
Strategie vzdělávání 2020, výzvy, před nimiž stojí ředitelé škol
Překlad názvu:
Strategy of Education 2020, challenges faced by headmasters
Autoři:
Syblíková, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Závěrečná práce se zabývá problematikou připravovaného dokumentu MŠMT Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a možnostmi naplnění jeho vize, která obsahuje zajištění kvalitního vzdělávání přístupného pro každého, orientovaného na žáka s maximálním využitím jeho vzdělávacího potenciálu. Práce je zaměřena na možnosti posílení tradičního významu a vlivu školy pro celou společnost a potřebě změny v metodách a formách vzdělávání, které jsou používány tradičním způsobem již několik desetiletí bez zřetele na potřeby měnící se společnosti. Daná problematika je posuzována v rámci ředitelů základních a středních škol s ohledem na jejich míru znalosti a porozumění dokumentu a na jejich celkovém postoji k zamýšleným intervencím. Výzkum zjišťuje, zda ředitelé vědí, co se od nich očekává a jaké vidí podmínky pro efektivní realizaci naplňování cílů a intervencí a zda pociťují, že před nimi nějaké výzvy stojí. To je současně podkladem pro vytvoření návrhu postupu implementace některých směrů Strategie 2020 a možného naplnění jejich cílů. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, rovnost, podpůrné mechanismy, hodnocení, ředitelFinal thesis deals with the Ministry of Education Strategy document prepared for educational policy of the Czech Republic till 2020 and possibilities of fulfilling its vision, which includes ensuring quality education accessible to everyone, oriented to student with the maximum use of its educational potential. The thesis is focused on the possibility of strengthening the traditional importance and impact of school for the whole society and the need for changes in the methods and forms of education that are used in the traditional way for decades without regard to the needs of a changing society. The issue is examined in the context of directors of elementary and secondary schools with regard to their level of knowledge and understanding of the document and their overall approach to the proposed interventions. The research finds if headmasters know what is expected from them and what conditions they see as an effective implementation and if they recognized challenges standing in front of them. It is also the base for the drafting of the implementation process and the possible fulfillment of their goals. KEY WORDS: The quality of education, equality, support mechanisms, evaluation, director
Klíčová slova:
hodnocení; Kvalita vzdělávání; podpůrné mechanismy; rovnost; ředitel; director; equality; evaluation; support mechanisms; The quality of education