Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozšíření a ekologie raka kamenáče a raka říčního v povodí Zákolanského potoka
Kubínyiová, Eva ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí - výzkumné zaměřené na terénní výzkum výskytu a početnosti raka kamenáče a raka říčního v povodí Zákolanského potoka, a pedagogické - ta sestává z výukového projektu Raci v Česku a jejich ochrana určeného pro studenty gymnázia. Literární přehled shrnuje současné poznatky o všech pěti druzích raků, kteří se vyskytují na území České republiky. Našimi původními druhy jsou rak kamenáč (Austropotamobius torrentium) a rak říční (Astacus astacus). Z nepůvodních druhů se u nás vyskytuje rak bahenní (Astacus leptodactylus), rak pruhovaný (Orconectes limosus) a rak signální (Pacifastacus leniusculus). Kromě kapitol věnovaných jednotlivým druhům a jejich determinaci obsahuje literární přehled i obecné informace o jejich způsobu života a ohrožení. Terénní výzkum jsem prováděla od dubna do září 2009. Současně jsem zaznamenávala a vyhodnotila podmínky prostředí v lokalitách výskytu raků. Na základě upravené metodiky AOPK ČR jsem předem vybrala osm stometrových úseků potoka v evropsky významné lokalitě Zákolanský potok s potvrzeným předchozím výskytem raků. Na každém z těchto úseků jsem vybrala tři desetimetrové podúseky, kde jsem odchytem jedinců zjišťovala výskyt a početnost raků a zaznamenávala podmínky prostředí. Z osmi úseků jsem raky nalezla pouze na třech....
Včely, včelařství v životě člověka a ve školní výuce
Knesplová, Tereza ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
V úvodu diplomové práce jsou shrnuty údaje o včele medonosné, jejímu zařazení, původu a vývoji, historickém vývoji včelařství, vývojových období včelařství v naší zemi a zavčelení českých zemí a úlech. Jsou zde také uvedeny údaje o včelí společnosti, o anatomii a fyziologii včely medonosné, nemocech včel, včelích produktech, dorozumívání, rojení a páření. V praktické části je uvedena SWOT analýza učebnic pro 4. a 6. třídu základní školy a pro čtyřleté gymnázium (2. ročník), a to s ohledem na kapitoly a informace týkající se včely medonosné. Údaje v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou je doplnit učitelem. Přílohou práce jsou prezentace v Powerpointu výše uvedených skupin žáků, k prezentacím byly vytvořeny pracovní listy zaměřené na základní informace o včele medonosné. Pro sledované skupiny žáků byla vypracována laboratorní cvičení v podobě praktického procvičování základních znalostí o včele medonosné. Znalosti žáků výše zmíněných skupin o včele medonosné byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Bylo potvrzeno, že znalosti jsou nadprůměrné u všech skupin žáků s hodnotou správných odpovědí na kladené otázky nad 70%. V závěru je zmapováno rozšíření moru včelího plodu v České republice v letech 2000-2009. Během sledovaného období bylo zjištěno, že množství ohnisek výrazně kolísá, a...
Zoologie strunatců pohledem aktivizačních metod a forem výuky.
Janda, Štěpán ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá začleněním aktivizujících metod do výuky biologie. Zaměřuje se na zoologii strunatců určenou pro žáky základních škol. Těžištěm výzkumu jsou úlohy vytvořené autorem, které jsou zacílené na aktivní osvojování učiva. Ty byly použity v hodinách přírodopisu. Průběh jejich řešení byl pečlivě sledován a zaznamenán. Získaná data a výsledky jsou rozebrány v kapitole věnované diskusi. Důraz je kladen na popis a řešení problémů, které se během ověřování vyskytly. Účelem je podat čtenáři funkční možnosti, kterými může ve výuce žáky zaujmout a nasměrovat k aktivnímu získávání znalostí.
Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Pelouchová, Renáta ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.
Terminologický slovníček kmene členovců pro žáky základních škol a studenty středních škol
Částková, Drahuše ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent)
8. Abstrakt Autor diplomové práce: Drahuše Částková Název diplomové práce: Terminologický slovníček kmene členovců pro žáky základních škol a studenty středních škol Klíčová slova: členovci, terminologie, terminologický slovníček, porovnání učebnic, srovnávací tabulka, pomocné texty pro žáky, přírodopis, biologie Obsah: Diplomová práce obsahuje terminologický slovníček členovců, porovnání jednotlivých učebnic přírodopisu pro základní školy a biologie pro střední školy s doložkou MŠMT a srovnávací tabulky výskytu termínů v jednotlivých učebnicích. Terminologický slovníček obsahuje celkem 202 hesel, která doprovází 19 schematických nákresů. Každý zařazený termín, který je určený žákům základních škol, se vyskytuje alespoň v jedné ze sledovaných učebnic. Typ písma odlišuje termíny určené žákům základních škol od termínů určených studentům středních škol. Slovníček se snaží nabídnout jasnější a správnější vysvětlení než je v učebnicích. V rámci diplomové práce bylo hodnoceno celkem 8 učebnic přírodopisu pro ZŠ a 3 učebnice biologie pro SŠ různého zaměření. Sledované byly především kapitoly věnované členovcům. U jednotlivých učebnic je uvedené, zda jsou přehledné, jaké mají doprovodné ilustrace a fotografie a jaký je počet stran věnovaný členovcům. Popis každé učebnice obsahuje i výčet zařazených jednotlivých...
Interdisciplinární pojetí tematického celku savci
Prušvicová, Alena ; Mourek, Jan (oponent) ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření interdisciplinárně pojaté výuky tematického celku savci a následně její komparace s výukou tradiční. V teoretické části je představen rozdíl mezi tradičně a interdisciplinárně pojatou výukou, dále je uveden historický pohled na danou problematiku a v neposlední řadě práce seznamuje s možnostmi, kterými interdisciplinární výuka může vzniknout. V kapitole Možnosti integrovaného kurikula je prezentovaná stručná charakteristika projektové výuky a její porovnání s výukou interdisciplinární. Praktická část se zabývá experimantální výukou ve dvou třídách u žáků na vyšším stupni gymnázia Postupická, přičemž jedna třída byla vyučována pouze na úrovni biologie bez mezipředmětových vztahů a naopak ta druhá interdisciplinárně. Efektivita výuky byla evaluována pomocí dotazníku a polořízeného rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 MOUREK, Jakub
1 Mourek, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.