Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Včely, včelařství v životě člověka a ve školní výuce
Knesplová, Tereza ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
V úvodu diplomové práce jsou shrnuty údaje o včele medonosné, jejímu zařazení, původu a vývoji, historickém vývoji včelařství, vývojových období včelařství v naší zemi a zavčelení českých zemí a úlech. Jsou zde také uvedeny údaje o včelí společnosti, o anatomii a fyziologii včely medonosné, nemocech včel, včelích produktech, dorozumívání, rojení a páření. V praktické části je uvedena SWOT analýza učebnic pro 4. a 6. třídu základní školy a pro čtyřleté gymnázium (2. ročník), a to s ohledem na kapitoly a informace týkající se včely medonosné. Údaje v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou je doplnit učitelem. Přílohou práce jsou prezentace v Powerpointu výše uvedených skupin žáků, k prezentacím byly vytvořeny pracovní listy zaměřené na základní informace o včele medonosné. Pro sledované skupiny žáků byla vypracována laboratorní cvičení v podobě praktického procvičování základních znalostí o včele medonosné. Znalosti žáků výše zmíněných skupin o včele medonosné byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Bylo potvrzeno, že znalosti jsou nadprůměrné u všech skupin žáků s hodnotou správných odpovědí na kladené otázky nad 70%. V závěru je zmapováno rozšíření moru včelího plodu v České republice v letech 2000-2009. Během sledovaného období bylo zjištěno, že množství ohnisek výrazně kolísá, a...
Léčba a tlumení varroázy v chovu včel a včelařství jako didaktické téma
Knesplová, Tereza ; Hanel, Lubomír (oponent) ; Dvorský, Leoš (oponent)
Rigorózní práce, navazující na práci diplomovou, se zabývá v obecné části komplexně roztočem kleštíkem včelím (Varroa destructor) a jeho vztahem ke včelám rodu Apis (se zaměřením na druh (Apis mellifera). Jak hostitel, tak parazit jsou komplexně představeni po stránce systematického zařazení, anatomické stavby, biologie, vývojového cyklu, poznání vzájemného vztahu, diagnostice, šíření, léčbě a prevenci varroázy u včely medonosné (Apis mellifera). Součástí rigorózní práce je také diskuse věnovaná včele východní (Apis cerana) se zaměřením na její rozšíření (poddruhy) a její obraně proti varroáze. V práci jsou také zmíněny základní informace o moru včelího plodu a nosematóze. Je zde také analyzována nákazová situace Varroa destructor v období 2004-2011 v České republice a komentář k nákazové situaci kleštíka na vybraných kontinentech. V praktické části jsou uvedeny vlastní výsledky experimentů líhnutí kleštíka včelího spolu se včelou medonosnou za různých teplot. Studovaná tématika byla v širších souvislostech zpracována i s ohledem na její didaktické využití. Z provedené SWOT analýzy učebnic (v diplomové práci, Knesplová, 2010) ohledně údajů o včele medonosné bylo zjištěno, že zde uvedené údaje lze považovat pouze za základní. To byl důvod k přípravě doplňujících materiálů využitelných k výuce. Byly...
Včely, včelařství v životě člověka a ve školní výuce
Knesplová, Tereza ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
V úvodu diplomové práce jsou shrnuty údaje o včele medonosné, jejímu zařazení, původu a vývoji, historickém vývoji včelařství, vývojových období včelařství v naší zemi a zavčelení českých zemí a úlech. Jsou zde také uvedeny údaje o včelí společnosti, o anatomii a fyziologii včely medonosné, nemocech včel, včelích produktech, dorozumívání, rojení a páření. V praktické části je uvedena SWOT analýza učebnic pro 4. a 6. třídu základní školy a pro čtyřleté gymnázium (2. ročník), a to s ohledem na kapitoly a informace týkající se včely medonosné. Údaje v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou je doplnit učitelem. Přílohou práce jsou prezentace v Powerpointu výše uvedených skupin žáků, k prezentacím byly vytvořeny pracovní listy zaměřené na základní informace o včele medonosné. Pro sledované skupiny žáků byla vypracována laboratorní cvičení v podobě praktického procvičování základních znalostí o včele medonosné. Znalosti žáků výše zmíněných skupin o včele medonosné byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Bylo potvrzeno, že znalosti jsou nadprůměrné u všech skupin žáků s hodnotou správných odpovědí na kladené otázky nad 70%. V závěru je zmapováno rozšíření moru včelího plodu v České republice v letech 2000-2009. Během sledovaného období bylo zjištěno, že množství ohnisek výrazně kolísá, a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.