Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmové a televizní tvorbě
Lacinová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Antické mýty jsou po staletí neutuchajícím zdrojem inspirace pro všechny oblasti lidské tvorby. Nedílnou součástí mýtů jsou jejich hrdinové. Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmu. V úvodu teoretické části jsou vymezeny pojmy mýtus a mytologie. Následuje krátká studie okolností vzniku mýtů, jejich významu pro antickou společnost a úlohy héroů v těchto mýtech. Závěr teoretické části je věnován zkoumání reprezentace ve filmu a dalším relevantním pojmům z oblasti filmové a mediální teorie. V kapitole metodologie jsou stanoveny postupy užité pro vypracování praktické části. Ke zkoumání byly vybrány tři dvojice filmů se stejným mytickým námětem. Praktická část obsahuje provedené analýzy a komparace zkoumaných snímků. Na konci práce jsou prezentovány interpretace analýz a výsledky výzkumu a nastíněny možné příčiny popsaného vývoje v reprezentaci. Práce naplnila svůj cíl a potvrdila stanovenou hypotézu určité korelace mezi proměnami společnosti a vývojem reprezentace antických hrdinů ve filmech.
Analýza product placementu ve filmu - James Bond
Bartalová, Jana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem "Analýza product placementu ve filmu: James Bond" je především kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou pěti filmů, konkrétně těch, kterých je součástí jako agent 007 Daniel Craig. Vzhledem k jeho oznámení o konci, v této nejdelší a nejúspěšnější filmové sérii v historii, jsem se rozhodla provést souhrnnou analýzu product placementu, jelikož ten je pro tento film velmi zásadním a jedním z nejvýraznějších, pokud se řekne product placement ve filmové tvorbě. Jedná se tedy konkrétně o analýzu filmů Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre a Není čas zemřít. První část je věnována product placementu jako takovému, jeho definici, historii, typům, výhodám a nevýhodám či regulaci. Druhá část obsahuje informace o zrození Jamese Bonda, o jeho autorovi Ianu Flemingovi, předchůdcích ve filmové sérii a stylu agenta 007. Třetí část je věnována jednotlivým filmům, obsahuje jména tvůrců a obsazení, obsah filmu, zajímavosti a značky, které se ve filmu objevují. Čtvrtá část je kvantitativní analýzou, která se věnuje zobrazování product placementu v ději filmu, obsahuje informace o tom, která značka či odvětví se objevuje nejčastěji či jaká je celková minutáž, kdy byl k vidění product placement na obrazovce. Pátá část je kvalitativní analýzou, která byla provedena...
Seriál Ulice jako první česká denní soap opera
Boch, Vítězslav ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál Ulice jako první česká denní soap opera" je analýza denního seriálu TV Nova Ulice. V první části práce vymezuje žánr soap opery, historii, vývoj žánru a jeho definici. Vymezuje charakteristické rysy tohoto žánru. Poté se věnuje přímo seriálu Ulice. Popisuje vznik seriálu, produkci, prostředí a postavy, které se v seriálu vyskytují. Prostor věnuje i sociálním tématům, kterými se Ulice během vysílání zabývala. V průběhu práce je Ulice porovnávána s britskými seriály Coronation Street a EastEnders.
Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998-2006
Čihák, Marek ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
V diplomové práci s názvem Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998 - 2006 se věnujeme normativnímu požadavku společnosti na rozmanitost masových médií a přístupu samotných masových médií k tomuto požadavku: rozlišujeme mediální diverzitu nastolenou tržním modelem médií a modelem veřejné sféry. Zároveň se pokoušíme o vyhledání požadavků mediální diverzity v příslušných právních předpisech České republiky, respektive Evropské unie. Ve výzkumné části diplomové práce se zabýváme jednou z mnoha úrovní diverzity v prostředí masových médií, a to diverzitou televizních programových typů, kterými rozumíme televizní žánry akceptované zainteresovanými skupinami: např. akademickou obcí, televizními stanicemi nebo publikem. Do naší analýzy zařazujeme celoplošné televizní stanice vysílající v letech 1998 až 2006 prostřednictvím pozemních vysílačů v analogovém kódu a zaměřující se na většinového diváka - ČT1, Prima televizi a televizi Nova. Pomocí indexů poměrné entropie a odlišnosti zkoumáme rozmanitost nabídky programových typů na vertikální úrovni (v rámci vybrané televizní stanice) i na horizontální úrovni (napříč sledovanými televizními stanicemi). Při užití výše uvedených indexů vycházíme ze studií Heikkiho Hellmana.
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.
Sport news on RTVS, TV Markíza and TA3, and their camparison
Melcerová, Ľubica ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá charakteristikou a rozdielmi v športovom spravodajstve vybraných televíznych staníc. Cieľom práce je analýza športového spravodajstva na jednotlivých staniciach a porovnanie formy, akou ponúkajú divákom informácie, na čo sa zameriavajú a čomu sa venuje najväčšia pozornosť. Definuje základné pojmy pri výrobe televízneho vysielania a prácu redaktora, ako autora reportáže. Charakterizuje jednotlivé televízie, ich vznik, koľko športu divákom ponúkajú, personálne zloženie redakcií a zoznam pravidelných magazínov. Práca poskytuje aj pohľad do zákulisia televízií a názory dvoch šéfredaktorov a jednej redaktorky na športové vysielanie na Slovensku, ktorí priblížili prácu športového redaktora a fungovanie športovej redakcie v rámci televízie. Športová redaktorka, ktorá pracovala v dvoch z porovnávaných televízií, ponúkla porovnanie systému fungovania v daných televíziách. Dôležitý je aj názor divákov, ktorí svojimi odpoveďami demonštrovali, ako sa na výsledný produkt televízie pozerá cieľová skupina. Na vytvorené závery uvedené v jednotlivých častiach práce sa použilo najmä divácke hodnotenie a osobné poznatky získané pri dlhodobom sledovaní televízneho športového spravodajstva.
Analýza vybraných televizních on-line kanálů a jejich práce se zábavními obsahy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem televizních vydavatelů a internetu, respektive jakým způsobem televizní vydavatelé využívají internetové kanály pro komunikaci s uživateli. Práce přitom vychází ze závěrů několika analýz, které zjistily, že televizní vydavatelé aplikují televizní logiku i u svých internetových kanálů, čímž plně nevyužívají potenciál internetu. Cílem práce bylo toto tvrzení ověřit, a zjistit, jakým způsobem pracují vybraní čeští a zahraniční vydavatelé se svými webovými stránkami a sociálními sítěmi, a jak přistupují ke svému publiku. K tomuto účelu byla provedena obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích 20 vybraných pořadů, na jejímž základě byla komunikace každého zkoumaného pořadu i vydavatele kategorizována dle typologie přístupů k publiku od Eugenie Siapery. Kvůli značným rozdílům v komunikaci jednotlivých pořadů práce identifikovala i hlavní faktory ovlivňující podobu komunikace.
Vývoj televizních programových časopisů po roce 1989 (1990 - 2009)
Drholcová, Lenka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce,,Yýryoj televizních programových časopisůpo roce 1989 (1 990 -2005)" se zabývá segmentem Programových časopisův českérepublice v kontextucelého časoPiseckéhotrhu vhistorické perspekti"u ,., 1990 _ 2005.Klade si za cílpodat ucelený přehled vývoje programových časopisův tomto časovémobdobí.zaměřuje se přitom na obsahové a grafické proměny, kterými vybranáperiodika vezkoumaném období ProŠlaa Porovnává je s jejich současnou podobou. V souvislosti sezdůrazněním proměny, která se zde odehrála, přinášítakésrovnání velmi omezenéhotrhu Před rokem 1989, PosfuPně se rozvrjejícího v letech devadesátý ch a zejména pakv novém miléniu' Zátoveň se soustřed ína zahraničnívydavatelství, jejichžpříchod bylpro rozvoj tuzemského trhu s progTamovyrni magazíny klíčový.Mapuje také jejichmoŽnou konkurenci v Podobě deníkových supplementů, elektronických (internet) adigitálních (EPG) médiía zamýšlísetak nad jejich budoucí existencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.