|
Sport news on RTVS, TV Markíza and TA3, and their camparison
Melcerová, Ľubica ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá charakteristikou a rozdielmi v športovom spravodajstve vybraných televíznych staníc. Cieľom práce je analýza športového spravodajstva na jednotlivých staniciach a porovnanie formy, akou ponúkajú divákom informácie, na čo sa zameriavajú a čomu sa venuje najväčšia pozornosť. Definuje základné pojmy pri výrobe televízneho vysielania a prácu redaktora, ako autora reportáže. Charakterizuje jednotlivé televízie, ich vznik, koľko športu divákom ponúkajú, personálne zloženie redakcií a zoznam pravidelných magazínov. Práca poskytuje aj pohľad do zákulisia televízií a názory dvoch šéfredaktorov a jednej redaktorky na športové vysielanie na Slovensku, ktorí priblížili prácu športového redaktora a fungovanie športovej redakcie v rámci televízie. Športová redaktorka, ktorá pracovala v dvoch z porovnávaných televízií, ponúkla porovnanie systému fungovania v daných televíziách. Dôležitý je aj názor divákov, ktorí svojimi odpoveďami demonštrovali, ako sa na výsledný produkt televízie pozerá cieľová skupina. Na vytvorené závery uvedené v jednotlivých častiach práce sa použilo najmä divácke hodnotenie a osobné poznatky získané pri dlhodobom sledovaní televízneho športového spravodajstva.
|
|
Sport news on RTVS, TV Markíza and TA3, and their camparison
Melcerová, Ľubica ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá charakteristikou a rozdielmi v športovom spravodajstve vybraných televíznych staníc. Cieľom práce je analýza športového spravodajstva na jednotlivých staniciach a porovnanie formy, akou ponúkajú divákom informácie, na čo sa zameriavajú a čomu sa venuje najväčšia pozornosť. Definuje základné pojmy pri výrobe televízneho vysielania a prácu redaktora, ako autora reportáže. Charakterizuje jednotlivé televízie, ich vznik, koľko športu divákom ponúkajú, personálne zloženie redakcií a zoznam pravidelných magazínov. Práca poskytuje aj pohľad do zákulisia televízií a názory dvoch šéfredaktorov a jednej redaktorky na športové vysielanie na Slovensku, ktorí priblížili prácu športového redaktora a fungovanie športovej redakcie v rámci televízie. Športová redaktorka, ktorá pracovala v dvoch z porovnávaných televízií, ponúkla porovnanie systému fungovania v daných televíziách. Dôležitý je aj názor divákov, ktorí svojimi odpoveďami demonštrovali, ako sa na výsledný produkt televízie pozerá cieľová skupina. Na vytvorené závery uvedené v jednotlivých častiach práce sa použilo najmä divácke hodnotenie a osobné poznatky získané pri dlhodobom sledovaní televízneho športového spravodajstva.
|
|
Dante Alighieri: Božská komedie.Dramatická postava a její vztah k inscenačnímu prostoru.
Bábek Melcerová, Ľubica ; Zábrodská, Dana (vedoucí práce) ; Pražák, Albert (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent)
Moje diplomová práce, (dále jen DP), jak již napovídá název, se zaobírá středověkým básnickým textem a hledá způsob jeho interpretace a inscenování v dnešní době. Při řešení tohoto úkolu jsem se snažila co nejlépe využít vědomostÍ získaných v průběhu studia.
První část mé diplomové práce je teoretická. Informace jsem čerpala především z odborné literatury. Můžeme ji rozdělit do dvou kapitol.
V první definuji základní scénografické pojmy, které souvisí s mou prací
a používám je v tomto textu.
Ve druhé kapitole teoretické části mé DP pojednávám o básnickém dílu
D. Alighieriho Božská komedie. Píši o historii jeho vzniku a o souvislostech, ve kterých toto dílo vznikalo. Dále se věnuji jeho překladům do českého jazyka jeho odezvě v dramatickém a inscenačním umění v českých zemích.
Druhá část textu je akademická a je mým autorsko- inscenačním přístupem
k tomuto dílu. Vysvětluji důvody mého pojetí a výtvarné koncepce. Ta je posunuta do současnosti a zobrazuje pro mě základní témata Božské komedie, výzvu k člověku, aby reflektoval své vlastní činy, naději na spásu pro spravedlivé a potřebu potrestání těch, kteří nedbají morálního dobového kontextu.
Jde o interaktivní představení, kde divák prochází jednotlivými situacemi
- kruhy a dle vlastného uvážení nebo momentálního popudu se do jejich dění může zapojit. Na své cestě inscenačním prostorem divák potkává hříšníky, zatracence, vězně, ďábly, anděly a různé alegorické bytosti na úrovni Pekla, Očistce a Nebe.
Vše se odehrává v původně nedivadelním, industriálním prostoru- ve fabrice. Snažím se využít autenticitu odosobněné průmyslové stavby a jejího působení na člověka, její ?nelidské? měřítko, stejně tak jako i předpoklady jejích technických možností pro řešení konkrétních jevištních problémů.
Každý z diváků je Dante a píše si vlastní Božskou komedii.
|