Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce
Veverková, Barbora ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce Barbora Veverková Abstrakt Práce "Sociální partnerství: role zaměstnavatelů a (odborných) škol v procesu uplatnění absolventů na trhu práce" se zabývá problematikou spolupráce škol a zaměstnavatelů v oblasti středního školství. Práce vychází z teoretických východisek zaměstnatelnosti, diverzifikovaného systému vzdělávání a duálního systému vzdělávání. Zabývá se uvedenou problematikou v rámci nastaveného systému v České republice a zkoumá jeho fungování. V souvislosti s tím, poukazuje na historický vývoj spolupráce a její ukotvení v rámci legislativy. Zkoumá změny v důsledku nové kurikulární reformy, tvorbu školních vzdělávacích programů a přibližuje pojem kooperativního modelu spolupráce v rámci odborného vzdělávání. Na základě konkrétních příkladů spolupráce škol a zaměstnavatelů práce ukazuje fungování sociálního partnerství u nás i v zahraniční, konkrétně v Německu a zároveň zhodnocuje nastavení našeho sytému a identifikuje jeho hlavní problémové oblasti.
Vztah základních škol a neziskových organizací při procesu neformálního vzdělávání
Holík, Rudolf ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na popsání vztahu mezi nestátními neziskovými organizacemi (NNO) a základními školami (ZŠ) v Liberci. Důraz je kladen na zjištění, zda mezi oběma aktéry dochází ke spolupráci, jaký vztah k ní má ZŠ, jaké jsou nejčastější důvody přijetí a odmítnutí součinnosti a jaké formy kooperace se vyskytují. V práci jsou také popsána doporučení, jak by měla NNO postupovat při oslovení ZŠ, aby ke spolupráci došlo. Tyto informace vznikly na základě rozhovorů provedených se zástupci obou aktérů.
Přijímací řízení do bakalářského studia společenskovědních fakult UK
Beranová, Barbora ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním záměrem bakalářské práce je prozkoumat současný stav přijímacích řízení uplatňovaných na bakalářské obory společenskovědních fakult Univerzity Karlovy (tj. Fakulta sociálních věd, Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta). První část práce se zabývá popisem současně uplatňovaných forem přijímacích řízení vycházející zejména z analýzy relevantních sekundárních dat. Kromě popisu současné praxe, práce dále obsahuje analýzu zainteresovaných aktérů a kvalitativní výzkum, který je založen na analýze polostrukturovaných rozhovorů s zástupci rozhodovatelů, zástupci studentů z akademického senátu a studenty tří analyzovaných fakult. U polostandardizovaných rozhovorů byla provedena doslovná transkripce a následně otevřené kódování, které vedlo k třídění informací do kategorií podle jednotlivých témat. Jako metoda analýzy aktérů byla použita "rychlá" analýza aktérů, která identifikovala hlavní zainteresované zkoumané problematiky. Z analýzy rozhovorů je patrné, že má každá fakulta jiné strategie a preference pro výběr studentů. Možný konsensus přijímacích řízení v rámci podobných oborů není podle zainteresovaných aktérů úplně žádoucí, to především proto, že jsou obory konkurenční. Rezervy přijímacích řízení jsou podle nich pouze kosmetické nebo odůvodněně nerealizovatelné.
Changes in higher educational system after the Bologna process: the case study of foreign students in Ukraine
Dyachenko, Olena ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
This master thesis focuses on different aspects of implementation of Bologna Process to the Ukrainian Education System. Ukraine became independent country in 1991 (after the dissolution of the Soviet Union) and since then commenced reforms in all fields of its society to form modern democratic institutions, to replace old command economy with market economy, to become a modern democratic country along with developing its international presence. In light of all the commenced reforms higher education was on its way to reform as well and foundations were made by adopting State national program "Education. Ukraine XXI century." in year 1992 and later by joining the Bologna process on May 19th 2005 at the Bergen conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Although Ukraine inherited a well-developed higher education system, the system was created for Soviet Union needs and in those terms education was not adjusted for a market economy in structure of professional directions training. Ukraine joined the Bologna process with intentions to integrate the education sector of the nation into the larger European community, to have institutions and qualifications recognized by EU countries and throughout the world, to raise the level of education quality and competitiveness of Ukrainian...
Finanční gramotnost jako nástroj pro snížení zadluženosti českých domácností
Zítková, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
V současné době dochází k stále většímu zadlužování českých domácností a jejich úpadku do platební neschopnosti na jedné straně, na straně druhé byla v posledních letech u českého obyvatelstva identifikována velmi nízká míra finanční gramotnosti. V důsledku těchto dvou zjištění se v České republice objevují tvrzení, že za vysokou zadlužeností stojí nízká finanční gramotnost obyvatelstva a že je možné bránit se předlužení pomocí zvyšování finanční gramotnosti. Práce si klade za hlavní cíl analyzovat přístup ČR k finanční gramotnosti, zejména jako k nástroji prevence zadluženosti domácností. Zároveň si klade za cíl, přispět k objasnění vztahu mezi finanční gramotností a zadlužeností. Z těchto důvodů práce vychází z několika teoretických východisek - z teorie prevence rizikového chování, které úzce souvisí s teorií vzdělávání jako ochrany před hazardem a z teorie implementace jako součásti veřejněpolitického cyklu. Zkoumaný problém studie definuje prostřednictvím analýzy zadluženosti českých domácností, stanovuje příčiny a důsledky tohoto rizikového chování; a prostřednictvím delimitace problematiky finanční gramotnosti. Práce provádí syntézu poznatků v podobě možností a mezí finanční gramotnosti v boji s rostoucí zadlužeností. Empirická část práce je věnována zjišťování přístupu OECD k finančnímu...
Simulace akustického pole soustavy zdrojů zvukového signálu
Kohoutek, Jan ; Kurc, David (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce má za úkol popsat zákonitosti interakce zvukových vln v prostoru. Pro pochopení celého tématu jsou úvodem definovány všechny důležité fyzikální zákonitosti týkající se zvukového vlnění. Dále se zabývá frekvenčními a směrovými charakteristikami bodového zdroje, které porovnává s reálnými naměřenými charakteristikami přímo vyzařujícího elektrodynamického reproduktoru. V práci jsou ukázány některé příklady zvukových polí na kterých jsou specifikovány jejich vlastnosti. Dotýká se i tématu přímkových zdrojů. V praktické části byly změřeny hodnoty hladiny akustického tlaku, které vedly k vytvoření interpolační hladiny akustického tlaku přímkového zářiče, které porovnáváme s teoretickou mapou hladin akustického tlaku. Součástí celé práce je program umožňující zobrazení akustického pole zářičů za námi definovaných vlastností zdrojů a prostředí.
Long Night's Journey into Day: Implementation of Czech Policy on Higher Education Quality Assurance
Kohoutek, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Stensaker, Bjorn (oponent) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
Tematika zajišťování kvality vzdělávací činnosti vysokých škol je dlouhodobě předmětem výzkumu v oblasti vysokého školství. Nicméně tento výzkum ve středo- a východoevropském kontextu dosud do značné míry nevyužíval rigorózní analýzy dostupných empirických dat a opomíjel teoretická východiska vztahující se k implementaci veřejných politik. Překládaná práce redukuje oba uvedené deficity. Cílem práce je provést analýzu politiky zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání na systémové úrovni v České republice za období 1990- 2010. Tato implementační analýza je provedena zejména na základě aplikace instrumentálního přístupu zaměřujícího se na principy, způsoby fungování, efekty, interakce aktérů, silné a slabé stránky čtyř nástrojů implementace zkoumané politiky. Těmito implementačními nástroji jsou: akreditace, Fond rozvoje vysokých škol, Rozvojové programy a platforma pro zveřejňování výsledků dobré praxe. Výsledky práce dokládají problematickou využitelnost konceptuálního rámce autorů Čerycha a Sabatiera (1986) pro implementační analýzu vysokoškolských politik a poukazují na důležitost stylu implementace založeném na kombinaci nástrojů regulace, finančních incentiv a propagace. V závěrech práce jsou též uvedena nejvýznamnější doporučení pro rozvoj zkoumané politiky ve vysokoškolské praxi.
Towards implementing the instruments of Bologna process in the area of recognition of foreign diplomas in the Czech Republic
Peterková, Michaela ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato studie se zabývá implementací jako stádiem politického cyklu, které může značně ovlivnit, jestli implementovaná politika bude mít požadovaný dopad. Autorka se zaměřuje na implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, v čem analýza implementace těchto konkrétních nástrojů může obohatit obecné znalosti o implementaci politiky. Pro zodpovězení této otázky je vytvořen koncepční a výzkumný rámec, na jehož základě autorka navrhuje teze, které slouží jako předběžné odpovědi na výzkumné otázky. Koncepční a výzkumný rámec je nadále použit v analýze dat, jejichž zdroje zahrnují dotazníkové šetření, analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Na základě analýzy dat autorka předloží doporučení pro implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. V závěru studie jsou pak vyhodnoceny výhody a nevýhody použitého koncepčního a výzkumného rámce. Hlavním přínosem této studie jsou doporučení v konkrétní oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice a vyhodnocení praktického použití koncepčního a výzkumného rámce.
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Selhání implementace státní kulturní politiky na příkladu projektu stavby nové budovy Národní knihovny
Petříková, Lucia ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tomandlová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na veřejně politický problém kulturní politiky, a to na případ implementace stavby nové budovy Národní knihovny v Praze. Ve formě případové studie autorka zkoumá události a aktéry veřejné politiky, které sehráli v roli při implementace případu. Události a aktéři jsou analyzovány, za účelem identifikace bodu implementačního deficitu a jeho hlavních příčin. Cílem práce je podat komplexní obraz o případu, včetně všech podrobností, které mohly ovlivnit úspěch implementace, a identifikovat hlavní aktéry, kteří největší měrou přispěli k selhání realizace této stavby. Také se autorka pokouší odhalit hodnoty a skryté motivace aktérů v jejich jednání. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola shrnuje vybraná teoretická východiska o veřejné politice a implementaci. Autorka uvádí různé přístupy k tvorbě veřejné politiky, dimenzích, ve kterých se realizuje, a uvádí několik teoretických modelů. Důležitou částí první kapitoly jsou teoretické poznatky o analýze implementace. Jsou představeny tři různé přístupy k analýze implementace, podle počátečního bodu zkoumání. Druhá kapitola se zaměřuje na kulturu a kulturní politiku. Třetí kapitola tvoří podrobnou analýzu událostí případu a analýzu aktérů, do něho vstupujících. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné příčiny...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kohoutek, J.
2 Kohoutek, Jakub
23 Kohoutek, Jiří
4 Kohoutek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.