Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gymnázium Chomutov po roce 1948-Národnostní a sociální poměry na české škole v pohraničí
Fricová, Anna ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Práce zachycuje problematiku společenských souvislostí gymnazijního studia v Chomutově v období od roku 1948 až do současnosti. Zaměřuje se na sociální a národnostní aspekty česko-německých vztahů ve školství, tematicky navazuje na bakalářskou práci "Národnostní poměry na gymnáziu Chomutov v letech 1918-1948". Na základě veškerých dobových pramenů a zdrojů se snaží objasnit místní specifika, přibližuje národnostní odlišnosti a poukazuje na sociální zvláštnosti určitých historických etap. Představuje velmi podrobně uznávanou střední školu s velmi starou historickou tradicí, připomíná dějiny gymnázia, které vzniklo v roce 1591 a ve své době bylo jediným svého druhu ve střední Evropě. Práce se také zmiňuje o problematickém odsunu německého obyvatelstva a velmi pomalém osidlování chomutovského regionu, což obojí mělo výrazný vliv na chod školy v prvních letech po válce. Snaží se objasnit některé palčivé sociální a národnostní otázky roku 1945, přináší statistické údaje o stavech a počtech studentů i učitelů a všímá si historických proměn gymnázia zejména v letech 1968 a 1989. Pro dokreslení důležitých faktů obohacuje čtenáře i autentickými vzpomínkami mnoha pamětníků nebo zajímavými fotografiemi v obrazové příloze.
Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Zachová, Jolana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele" pojednává o inkluzi v českých školách. Vymezuje pojem inkluzivního vzdělávání a zkoumá, s jakými možnostmi a mezemi se čeští pedagogové při výkonu své profese setkávají. Zkoumá možnosti práce a míru zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné školní výuky. Práce se dále zaměřuje na systém dostupné pomoci žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bakalářské práce je výzkum s názvem "Náhled pedagogů na inkluzi". Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitele na problematiku inkluzivního vzdělávání. Dotazníky odhalují možnosti, které pedagogům inkluzivní vzdělávání otevírá. Zaměřuje se také na meze, které pedagogům inkluzivní výuka přináší. Klíčová slova inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, inkluzivní pedagogika, pedagog, školní vzdělávání
Vnímání učitelské autority žáky střední školy
Tajčmanová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je teoreticko-empirická. Teoretický obsah se zabývá tím, co je to vlastně autorita obecně a jak je na ni nahlíženo. Zaměřuje se i na učitele, jakou by měl mít osobnost, co je autorita učitele, typy autority. Výzkumná část je realizována pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na to, jak žáci střední pedagogické školy nahlíží na autoritu učitele, co si představují pod tímto pojmem a jaké chování podle nich podporuje nebo naopak snižuje autoritu učitelů. Klíčová slova: autorita, učitel, žák, střední škola, výchova
Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Urbanová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu
Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác
Šípková, Sabrina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác. Hlavním cílem práce je přiblížit problematiku zabezpečovací detence a možnosti výchovných a vzdělávacích přístupů, konkrétně užívaných v detenčním ústavu situovaném ve VV a ÚpVZD Praha Pankrác. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje obecně na charakteristiku ochranného opatření zabezpečovací detence. Druhá kapitola se věnuje typologii chovanců dle stanovené psychiatrické diagnózy. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou zmíněny jednotlivé výchovné a vzdělávací přístupy, které se v ÚpVZD Praha Pankrác využívají. Cílem praktické části je zjistit náhledy speciálních pedagogů na výchovné a vzdělávací přístupy, jejich zkušenosti a potřebnost individualizovaného strukturalizovaného programu pro každého z chovanců. Sběr dat byl proveden kvalitativně užitím rozhovorů se speciálními pedagogy ÚpVZD Praha Pankrác. Klíčová slova: ústav zabezpečovací detence, chovanec, výchovné a vzdělávací přístupy, program zacházení
Dysfunkční rodina jako faktor vzniku patologického chování dětí a mladistvých
Laksarová, Eliška ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vlivem dysfunkční rodiny na vznik patologického chování dětí a mládeže. Cílem práce je posoudit, zda je chování dětí nacházející se mimo normu důsledkem toho, že vyrůstají v rodině, která nedokáže naplňovat všechny své funkce. Zároveň se snaží poukázat na rodinné prostředí, jež může být pro dítě ohrožující a na různé orgány a instituce, které mohou pracovat na změně situace u jedinců jednajících patologicky. V teoretické část jsou vymezeny základní pojmy, jako je rodina, dysfunkční rodina, patologické chování, delikvence a faktory mající vliv na jejich vznik. Dále se v ní nachází různá dělení a typologie, jež danou problematiku blíže specifikují a dokreslují. Nalezneme tu i výčet konkrétních příkladů patologie, která se objevuje ve skupině dětí a mládeže. Teoretické poznatky doplňují různé studie a výzkumy prováděné v uplynulých letech na území České republiky a ve světě. Praktická část je založena na kvalitativním zkoumání. Výběrový vzorek tvoří osm respondentů z řad dětí a mládeže, jež se nachází nebo v minulosti nacházeli v gesci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Důvodem jejich zařazení je déle trvající problematické chování, které rodina nedokázala vyřešit bez zásahu příslušné instituce. Potřebná data jsou získána prostřednictvím analýzy dokumentů. Konkrétně...
Autorita učitele v představách žáků 2. stupně základní školy
Jankovská, Tereza ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou autority učitele z pohledu žáků 2. stupně základní školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké charakteristiky v očích žáků rozhodují o míře autority učitele a jaké autoritu učitele naopak oslabují. Zároveň bylo cílem zjistit, jak si žáci představují ideálního učitele. Teoretická část obsahuje kapitolu věnovanou autoritě, dále se věnuje autoritě ve výchově a vzdělávání, autoritě učitele a také současnému vnímání autority. Praktická část práce je tvořena porovnáním třech základních škol a toho, jak jejich žáci vnímají autoritu učitele. Tato část práce obsahuje informace zjištěné v rámci rozhovorů s ředitelkami těchto škol a také rozbor dotazníkového šetření provedeného mezi jejich žáky. Klíčová slova: autorita, výchova, vzdělávání, škola, žák, učitel, autorita učitele
Novodobé nelátkové závislosti a jejich vliv na výchovu mladistvých
Kovářová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice nelátkových závislostí u mladistvých. Pro porozumění a lepší orientaci v problematice jsou v teoretické části vysvětleny termíny sociální patologie a další termíny spojené s tématem práce. Teoretická část se především zaměřuje na závislostní chování mladistvých na internetu a sociálních sítí. Zkoumá konkrétní dopady tohoto fenoménu ve vztahu k mladistvým a jejich výchovu. Práce se rovněž zabývá možnostmi prevence a léčby. Praktická část zkoumá vliv a dopady internetu a sociálních sítí na mladistvé a rovněž na jejich výchovu. Cílem diplomové práce je rozebrat problematiku nelátkových závislostí u mladistvých a vliv na jejich výchovu. Metodou výzkumu bylo zvoleno dotazníkové šetření. Klíčová slova: netolismus, nelátková závislost, prevence, výchova
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Šíma, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.
Pojem všeobecného vzdělání
Potoček, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Práce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.