Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí217 - 226další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace tradiční základní školy na školu komunitního typu
Šubrtová, Lenka ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá stavem komunitních škol a komunitního vzdělání v České republice. Jejím cílem je poukázat na významný prospolečenský potenciál komunitních škol a ukázat, že základní škola pracující podle principů komunitního vzdělávání odpovídá požadavkům soudobé i budoucí společnosti a,že je tak jednou z možných alternativ nutné proměny podoby tradiční základní školy.
Hodnocení v kooperativním učení
Kuchařová, Petra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
T éma t em d i p l omo v é p r á c e j e v z t a h me z i h o d n o t í c ími a k t i v i t ami a k o n c e p c í k o o p e r a t i v n í h o v y u č o v á n í , c h a r a k t e - r i s t i k a s p e c i f i c k ý c h f o r em h o d n o c e n í , k t e r é j s o u ( n e b o j e l z e ) v p r a x i v r ámc i t é t o v y u č o v a c í k o n c e p c e v y u ž í v á n y . P r á c e j e k o n c i p o v á n a t e o r e t i c k o - emp i r i c k y . V p r v n í ( t e o r e t i c k é ) č á s t i j e c h a r a k t e r i z o v á n s y s t ém z á k l a d n í c h t e o - r e t i c k ý c h t e rmí n ů a o d k a z ů n a z á k l a d n í o d b o r n o u l i t e r a t u r u , k t e r é s e t ý k á t a t o p r o b l ema t i k a ( p o j em a p r i n c i p y k o o p e r a - t i v n í h o u č e n í a v y u č o v á n í , p r o c e s š k o l n í h o h o d n o c e n í a j e - h o s p e c i f i k a ) , s e k t e r ými v e d r u h é ( v ý z k umn é ) č á s t i n á s l e d - n ě p r a c u j i . 101 V l a s t n í v ý z k umn ý p r o j e k t j e j á d r em d r u h é emp i r i c k é č á s t i , t z n . p o p i s j e h o r e a l i z a c e a a n a l ý z a z í s k a n ý c h d a t . Z h l e d i s k a v z t a h u š k o l n í h o h o d n o c e n í a k o o p e r a t i v n í h o v y u - č o v á n í d o c h á z ím k z á v ě r u , ž e k o o p e r...
Význam pohybu v předškolním období
Rýdlová, Kateřina ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69
Projektové vyučování jako možnost integrace vzdělávacích obsahů
Dvořáková, Markéta ; Skalková Jarmila, (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Kolář, Zdeněk (oponent)
Obecným cílem práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace vzdělávacích obsahů v projektovém vyučování z hlediska teoretického i z hlediska soudobé školní praxe. Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Zpracovává historické prameny i soudobou literaturu, analyzuje současnou pedagogickou praxi na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do tří základních částí: historie projektového vyučování, současnost projektového vyučování a doporučení pro didaktickou transformaci učiva. Významný pohled na projektové vyučování poskytuje teorie i praxe reformní pedagogiky v Československé republice ve 20. a 30. letech 20. století. Různá pojetí projektového vyučování jsou vyjádřena v typologii projektů. Projektové vyučování v současné teorii je chápáno jako jeden z prostředků naplnění cílů současné školy. Projektové vyučování je vhodným didaktickým prostředkem pro smysluplnou integraci vzdělávacích obsahů. Primárním nositelem integrace vzdělávacích obsahů je řešený problém komplexní povahy, který vychází ze životní situace a vyžaduje přirozené využití poznatků z různých oborů. Prakticky je pro integraci vzdělávacích obsahů funkční především tvorba produktu a potřeba jeho kvalitní prezentace. Zároveň je důležité projektové vyučování dlouhodobě plánovat v rámci celé školy a vytvořit fungující systém...
Integrované vyučování v primární škole. Vlastivědný projekt s respektováním interdisciplinarity
Vaněček, Michal ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem integrovaného vyučování v české primární škole, speciální důraz je položen na řešení možnosti další integrace vlastivědného učiva, na tuto teoretickou část navazuje zpracování návrhu projektu, který na základě respektování interdisciplinarity integruje učivo o domově, o rodném místě. Praktická část, tedy samotný vlastivědný projekt, se sestává z pracovních listů pro žáky 4. - S.ročníku zš a z teoreticko - metodických rádců pro učitele (včetně jednoho pedagogicko - filozofického okénka). Pracovní listy pro žáky jsou v práci barevně odlišeny.
Aktivizační metody jako prostředek výuky
Blažková, Věra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.
Kurikulární reforma ve Velké Británii a její hodnocení (jako inspirace pro řešení současných problémů v českém školství)
Balíčková, Veronika ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je kurikulární reforma ve Velké Británii, jež se uskutečnila na konci 80. let 20. století. Cílem diplomové práce je popis společenských a historických skutečností, které tuto reformu předcházely a také následovaly. Hlavní důraz je kladen na skutečnosti, které tato reforma přinesla třem hlavním aktérům vzdělávacího procesu, tedy učitelům, rodičům a žákům. Jako způsob řešení byl zvolen teoreticko-historický a empirický přístup. Hlavní metodou použitou v empirické části, byla metoda dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Motivem k napsání této diplomové práce byly současné problémy v českém školství. Proces transformace českého školství se blíží téměř k vrcholu a proto způsob, jakým se Angličané vyrovnali se podobnými vzdělávacími problémy, může být pro nás v mnohém inspirativní.
Vliv donoru sulfanu a česnekových derivátů na meiotické zrání a stárnutí prasečích oocytů
Dvořáková, Markéta ; Sedmíková, Markéta (vedoucí práce) ; Miloslava, Miloslava (oponent)
Meiotické zrání oocytu je proces přeměny oocytu ve stádiu zárodečného váčku v oocyt ve stádiu metafáze II. Pokud jsou oocyty po dokončení zrání vystaveny prodloužené kultivaci, nastává proces označovaný jako stárnutí oocytu, kdy dochází k poklesu jejich kvality. Přidáním vhodných sloučenin do kultivačních médií lze pozitivně ovlivnit kvalitu zrajících a stárnoucích oocytů. Sulfan je plynná molekula, která je v organismu endogenně produkována a plní zde signální úlohu. Alliin a S-allyl cystein jsou česnekové deriváty, které vykazují v organismu řadu pozitivních účinků, z nichž řada je zprostředkována jejich schopností zvyšovat koncentrace sulfanu. Byla stanovena hypotéza, podle které lze zlepšit kvalitu oocytů v in vitro kultivačním systému přidáním donoru sulfanu a česnekových derivátů do kultivačního média. Cílem práce bylo vyhodnotit vliv sulfanu a česnekových derivátů na meiotické zrání oocytů, vyhodnotit vliv sulfanu na stárnutí oocytů a zhodnotit vliv kultivace se sulfanem a česnekovými deriváty na časný embryonální vývoj. Bylo zjištěno, že donor sulfanu urychluje jaderné zrání oocytů a způsobuje dřívější vzestup aktivity MPF a MAPK. Donor sulfanu zvýšil úspěšnost partenogenetické aktivace oocytů. Bylo zjištěno, že během stárnutí prasečích oocytů dochází k endogenní produkci sulfanu, a že tato endogenní produkce sulfanu klesá po prvních 24 hodinách prodloužené kultivace. Inhibitory sulfan uvolňujících enzymů zhoršily kvalitu stárnoucích oocytů. Donor sulfanu zcela potlačil fragmentaci oocytů vystavených prodloužené kultivaci a zlepšil také kvalitu stárnoucích prasečích oocytů ošetřených inhibitory sulfan uvolňujících enzymů. Přítomnost donoru sulfanu během prodloužené kultivace oocytů zlepšila jejich časný embryonální vývoj po partenogenetické aktivaci. Bylo zjištěno, že zatímco alliin narušuje průběh meiotického zrání oocytů, S-allyl cystein nemá na tento proces vliv. S-allyl cystein urychlil nástup rýhování embryí a snížil hladiny ROS ve zrajících a partenogeneticky aktivovaných oocytech.
Marketingový výzkum před zavedením nového výrobku na trh
Dvořáková, Markéta ; Kužel, Vilém (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá průzkumem preference zákazníků v oblasti Kabelových nosných podpůrných systémů na českém trhu . Šetření vyústí v závěrečná doporučení pro firmu, která hodlá zavést nový výrobek který rozšíří výrobkovou řadu. Teoretická část se zabývá marketingovými nástroji a marketingovým výzkumem.
Motivace dobrovolníků k dobrovolnické činnosti
DVOŘÁKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce je zaměřena na motivaci dobrovolníků k dobrovolnické činnosti. Práce je koncipovaná jako kvantitativní výzkum, který v teoretické části charakterizuje dobrovolníka a dobrovolnickou činnosti, uvede definici motivace jako takové a vymezení organizací sociální práce, v nichž může dobrovolník působit. Cílem bakalářské práce je zjistit, co dobrovolníka vede k tomu, aby vykonával tuto činnost v sociální sféře. Nástrojem sběru dat je dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí217 - 226další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.