Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání tělesné zdatnosti žáků městských a vesnických škol
Budková, Kristýna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem práce bylo porovnat tělesnou zdatnost žáků 7. ročníků základních škol ve městech a na okrese Nymburk. Pro testování tělesné zdatnosti žáků byly využity čtyři motorické - člunkový běh 4x10 metrů, skok daleký z sed a vytrvalostní člunkový běh. Teoretická část je především zaměřena na tělesnou zdatnost, její testovaní a poh dětí. Výzkumná část práce popisuje výzkum, vyhodnocuje a porovnává všechna získaná data testování tělesné zdatnosti žáků pomocí bodových norem Unifittestu 6 60 pro věkovou výsledků šetření vyplynulo, že úroveň tělesné podprůměrná, avšak žáci z městských škol dosahují ve všech čtyřech motorických testech lepších průměrných výsledků než žáci z vesnických škol. Průměrné STB žáků městských škol je 18,63 bodů a průměrné STB žáků vesnických škol činí 15,61 bodů. Testování prokázalo velmi špatnou úroveň vytrvalostních schopností žáků v
Vývoj výkonosti lezení na umělé stěně u dětí ve věku 7-15 let
Rakovič, Adam ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jak se děti ve věku od sedmi do patnácti let zlepšují v lezení na umělé stěně, a to konkrétně ve výkonosti a v závislosti na čase, kdy aktivně lezou. Výkonost vychází toho, jestli se konkrétní dítě zlepšilo ve vylezení hodnocené cesty na boulderu a na laně. Aby bylo toto zlepšení pozorovatelné, musí být mezi měřeními časová pauza, kdy má dítě možnost posunout se jak v technické, tak i fyzické oblasti. Tento časový odstup mezi měřeními byl 10 měsíců. Výzkum byl prováděn v sportovním centru Lezecká stěna 13 v Praze na Lužinách. Porovnávané výkony byly získány měřením respondentů, kteří pravidelně navštěvují lezecké kurzy na již zmíněné lezecké stěně. Tyto naměřené výkony a jejich následný rozdíl, který představoval zlepšení, či zhoršení jsme nadále zpracovávali v programu Microsoft Excel. Teoretická část obsahuje charakteristiku celkového lezení na umělých stěnách, ale i jiných druhů lezení, které závisí na povrchu, kde je tento sport provozován. Dále zahrnuje informace o historii, bezpečnosti, lezeckém vybavení, hodnocení a klasifikaci cest, a s tím spojenými závody v lezení. Z výsledků bylo patrné, že se děti ve věku od 7 do 15 let během měřeného období v lezení celkově zlepšili. Dále jsme se dozvěděli, že mladší děti se zlepšili více než ti starší. A také jsme...
Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ŽŠ Vraňany
Diaz Y Floresová, Natalia ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ZŠ Vraňany Cíl práce: Cílem této práce je porovnat tělesnou zdatnost žáků prvního stupně na vybraných malotřídních školách v různých regionech ČR. Porovnat jejich výkony s populační normou podle testu UNIFITTEST (6-60). Metoda: Pro výzkum byl použit standardizovaný test UNIFITTEST (6-60), který slouží k posouzení rozvoje základních pohybových schopností. Byly vybrány čtyři disciplíny pro danou věkovou kategorii. Celkem bylo testováno 115 žáků ve čtyřech malotřídních školách. Pro analýzu dat byla použita analýza četnosti v programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Z výsledků vyšlo, že se tyto vybrané testované školy v celkovém hodnocení všech disciplín desetibodovou normou testu UNIFITTEST (6-60) pohybují v průměru, a to v rozmezí od 5 do 6,5 bodu na žáka. Po sečtení, vyhodnocení a porovnání všech testovaných disciplín každé školy dopadla nejlépe ZŠ Benecko s 6,5 body v průměru na žáka. Druhá byla ZŠ Štěpanice s 6 body v průměru na žáka. Za ní s minimálním rozdílem byla ZŠ Vraňany s 5,8 body v průměru na žáka a poslední byla ZŠ Moravec s 5 body v průměru na žáka. Zjistili jsme, že mezi školami nebyly věcně významné rozdíly a školy byly vyrovnané. Výzkumem se také potvrdilo, že na rozvoj všech...
Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Hošek, Martin ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
Porovnání fyzických předpokladů závodních plavců, vzhledem k preferencím plaveckých disciplín.
Hanus, Tomáš ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název práce: Porovnání fyzických předpokladů závodních plavců vzhledem k preferencím plaveckých disciplín. Cíl: Cílem této bakalářské práce je vytvořit pilotní výzkum, ve kterém budou změřeny a porovnány vybrané fyzické a antropometrické parametry plavců juniorského věku (16 až 18 let). Porovnáváme plavce krátkých a středních tratí proti plavcům dlouhých tratí. Metody: Tento pilotní výzkum byl proveden pod dohledem vedoucího práce a za pomoci speciálních přístrojů zapůjčených Katedrou tělesné výchovy PedF UK. Pro přehledné interpretování a porovnání výsledků byly použity sumarizační tabulky a grafy. Výsledky: Výsledky měření ukazují na to, že plavci vytrvalostního zaměření mají průměrně o 2-3 % tělesného tuku více než sprinteři. Plavci zaměření na krátké a střední tratě mají naopak průměrně o necelé 1% vyšší bezvodnou ATH. Tento výsledek se prokázal u dívek i chlapců. Výsledky měření spirometrie ukázaly, že sprinteři dosáhli vyšší maximální výdechové rychlosti proti vytrvalcům. Vitální kapacita plic nepotvrdila žádnou pravidelnost výsledků. Mezi chlapci byl v tomto případě lepší sprinter a mezi dívkami naopak vytrvalkyně. Výsledky byly porovnávány v procentech vůči normě pro každého plavce podle jeho stavby těla. Toto porovnání je relevantnější než porovnání reálné síly výdechu a vitální kapacity...
Analýza výuky florbalu na 2. stupni ZŠ
Abrahámová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky florbalu v rámci tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem bylo zanalyzovat výuku v hodinách TV. teoretické části jsem se zaměřila na rozbor odborné literaturu zabývající se pravid herními činnostmi a herními kombinacemi. Ve výzkumné části jsem se zaměřila na pedagogy. Pomocí dotazníků, které jsem rozeslala na všechny základní školy na Orlicko Ústecku, jsem zjišťovala, co učitelé do výuky zapojují. Dále jsem zjišťovala materiální vybavení škol a oblíbenost florbalu u žáků i vyučujících. Z výsledků vyplynulo, že učitelé se v hodinách tělesné výchovy zabývají spíše jednoduššími herními činnostmi a herní kombinace do výuky zařazuje méně jak polovina z nich. Co se týče materiálního vybavení, bylo zjištěno, že všechny základní školy mají dostatek základního vybavení. Náš výzkum také potvrdil to, že je florbal v dnešní době velmi oblíbeným sportem.
Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Heidrichová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání vstupní a výstupní plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky absolvované na prvním stupni základní školy. Zásadním kritériem porovnávání testovaných dovedností dětí bude, zda absolvují plaveckou výuku formou intenzivních kurzů či v časovém harmonogramu jedné návštěvy plaveckého zařízení týdně. Plavecké dovednosti budou sledovány u dětí druhých a třetích tříd, a to jak chlapců, tak i dívek. Finální uplavaná vzdálenost dětí bude následně kategorizována jak dle oficiálních diagnostických tabulek navržených Čechovskou, tak dle neoficiálních tabulek s podrobnějšími intervaly, které interně využívá plavecká škola, na které probíhal výzkum. V teoretické části jsou nejprve zmíněny počátky plavání a jeho historický vývoj ve světě i u nás v České republice, s přesahem do dnešní podoby plavání, a to zejména v kontextu plavecké výuky. Povinná plavecká výuka dětí mladšího školního věku, její financování, její organizace a ukotvení v RVP ZV jsou dalšími tématy teoretické části. Mimo to je popsána plavecká výuka, jakožto pedagogický proces, řešena z hlediska didaktiky. Popsány jsou také základní plavecké dovednosti a hodnocení dosažené plavecké úrovně vzhledem k oficiálním diagnostickým škálám. Praktická část je založena na získaných datech...
Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava.
Dastychová, Martina ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Název práce: Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava. Cíl: Cílem této práce bude zjistit, jakých chyb se děti ve druhých a třetích třídách budou dopouštět nejvíce v technickém provedení plaveckého způsobu kraul. Metody: Výzkum určený pro tuto práci probíhal pod dohledem vedoucího práce a byla při něm použita hodnotící škála. Zjištěné výsledky byly pro přehlednost zaneseny do tabulek a grafů. Výsledky: Na základě vyhodnocení použité škály vyšly najevo nejčastěji se opakující chyby v dané pohybové kategorii. Ve správném provedení polohy chybovali žáci ve špatném položení těla tak, aby jim při plavání hladinu vody protínalo čelo. V činnosti horních končetin dominovalo chybné zanořování paže, které neprobíhalo v úrovni ramene. U dolních končetin převažovala nepravidelnost pohybu stejně jako u souhry. Bez závislosti na pohlaví byly u dýchání patrné dvě nejčastější chyby - žáci nedýchali stranou a nedokázali správně načasovat nádech. KLÍČOVÁ SLOVA: plavání, kraul, chyby při plavání, hodnotící škála, plavecká škola, nápravná cvičení, mladší školní věk
Plavecký program zaměřený na výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti
Štěpánková, Simona ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Plavecký program pro výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti Cíl: Cílem práce je vytvoření výukového materiálu pro plaveckou školu zaměřeného na nácvik základních plaveckých dovedností (ZPD). Metody: Výzkumný soubor byl na první hodině zhodnocen pro zjištění jejich vstupních dovedností. Hodnocení probíhalo dle standardizované škály. Do dalších hodin plavecké výuky byly zařazeny cvičení a aktivity jimž se samotná práce věnuje. Na základě jejich použití v praxi byly vyvozeny pozorování poznatky pro jejich další použití. Na poslední lekci proběhlo závěrečné výstupní hodnocení. Získaná data z obou hodnocení byla nakonec porovnána. K porovnání byl využit aritmetický průměr (x ) a Medián (Med(x)). Výsledky: Výstupní hodnoty ukázaly zlepšení téměř u všech žáků. Z třiceti osmi zúčastněných dosáhlo maximálního počtu bodů deset žáků, dalších deset ztratilo jen jeden nebo dva body. Zbylých osmnáct žáků nedosáhlo takových hodnot, ale i tak byl ve výsledcích zaznamenaný viditelný progres. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, plavecká výuka, neplavci, ZPD

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.