Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí132 - 141dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti výběru a rozvoje nadaných dětí na 1. stupni ZŠ
Slavíková, Kateřina ; High, Radka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Možnosti výběru a rozvoje nadaných dětí na 1. stupni ZŠ je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje zpracované informace o nadání vycházející z odborné literatury. Pozornost jsem věnovala představení definic nadání podle různých autorů, ale upřednostnila jsem ty definice, které nadání chápou jako důvod pro speciální vzdělávání. Dále v ní jsou zahrnuty kapitoly týkající se základních druhů nadání, možných specifických projevů nadaných dětí a možností rozvoje nadaných dětí během vzdělávacího procesu na 1. stupni základní školy. Praktická část diplomové práce je tvořena empirickým materiálem, kterým nejprve popisuji možnosti vzdělávání a rozvoje nadaných dětí na Základní škole V Rybníčkách. Následně jsem se věnovala analýze získaného empirického materiálu, který jsem získala ze svého praktického pedagogického působení na dané základní škole. Do praktické části práce jsem také začlenila kapitolu, ve které jsem představila tipy na aktivity, které se nám v praxi osvědčily jako vhodné pro rozvoj potenciálu nadaných dětí během i mimo vyučování. V závěru práce spatřuji naši činnost jako podnětnou ale ne zcela ideální.
Vzdělávání žáka s Duchennovou muskulární dystrofií na vybrané ZŠ
Vopatová, Jana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Autorka se v diplomové práci věnuje problematice vzdělávání žáka s Duchennovou muskulární dystrofií (DMD). V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části na základě studia odborné lékařské, pedagogické, psychologické a speciálně pedagogické literatury představí onemocnění Duchennova muskulární dystrofie, jeho průběh, projevy, možnosti léčby a podpory. Dále popíše specifika onemocnění vzhledem ke vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií a uvede možnosti vzdělávání žáků s tímto onemocněním v ČR. V praktické části prezentuje autorka kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím analýzy případové studii konkrétního žáka s DMD, z jeho pasivního i zúčastněného pozorování ve výuce, z polostrukturovaných rozhovorů s matkou žáka, jeho učiteli, asistentkou pedagoga, s vybraným žákem s DMD a jeho spolužáky, dále z analýzy školních dokumentů, ze zpráv z SPC a lékařských zpráv. Ze získaných dat autorka vyhodnotí možnosti vzdělávání žáků s Duchennovou muskulární dystrofií. Na problematiku se zaměří z pohledu samotného žáka, spolužáků, učitelů, asistentů pedagoga a rodičů. Na základě svého šetření autorka diplomové práce objevila specifika, která pozitivně ovlivňují socializaci žáků s DMD a jsou nezbytná pro zdárný výchovně vzdělávací proces u těchto žáků. Autorka z vyhodnocených dat...
Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách
Pokorná, Zlata ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách. Cílem práce je porovnat Preventivní programy vybraných středních škol, na co klade jaká škola důraz v oblasti primární prevence a sledovat jaké jsou cesty ke splnění bodů Preventivního programu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy v oblasti primární prevence rizikového chování mládeže. Poukazuje na systém prevence ve školství v České republice a stručně definuje všechny oblasti rizikového chování dětí a mládeže, se kterými školní metodik prevence pracuje. Hlavní pozornost je zaměřena na pozici školního metodika prevence, popisuje jeho postavení ve školství a umístění do legislativního rámce v pracovní oblasti. Dále vymezuje náplň jeho činnosti, rozděluje konkrétní typy činností a jejich specifika. Definuje dokument Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Preventivní program, zabývá se konkrétními druhy a formami preventivních programů/aktivit na středních školách a mimoškolními preventivními programy/aktivitami. Pro kvalitativní výzkum praktické části této práce byla využita metoda strukturovaného rozhovoru s jednotlivými školními metodiky prevence na třech vybraných středních školách různého zaměření. Jednotlivé rozhovory byly...
Speciální potřeby leváků ve školní družině
Navrátilová, Martina ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou levorukosti v prostředí školní družiny. V teoretické části definuji leváctví z hlediska přístupu v historii, popisuji typy a formy leváctví, zabývám se možnostmi jeho rozpoznání a popisuji možnosti moderního přístupu a podpory levorukých dětí. Definuji dále prostředí, funkce a obsah činnosti školní družiny a popisuji možnosti podpory levorukých dětí v družině. Cílem mého praktického šetření bylo zmapovat přístup vychovatelů k dětem s levorukostí, zjistit, jakých využívají pomůcek při činnostech v družině, popsat vybavenost tříd a dále zjistit, co rodiče od vychovatelů očekávají. Zabývám se také konkrétními možnostmi podpory levorukých dětí při výtvarných, hudebních a pohybových aktivitách ve školní družině, při vypracovávání domácích úkolů a používání IT technologií. Hypotézy, které vedou můj výzkum, se týkají rodičů i vychovatelů levorukých dětí, toho, zda si potíže spojené s levorukostí uvědomují a zda děti dostatečně podporují, zda funguje komunikace mezi družinou a rodiči ve prospěch dětí. Zjišťovala jsem, jestli vychovatelé považují vybavenost speciálními pomůckami za důležitou a zda vnímají progres u dětí, které jsou dostatečně a správně vzhledem k levorukosti podporovány. Nedostatky, které jsem zjistila, spočívají především v nevybavenosti družin....
Vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem
Fejtková, Marie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...
Inkluzivní vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení z pohledu učitelů 1. stupně základní školy
Novotná, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání u dětí se specifickými poruchami učení z pohledu učitelů prvního stupně na vybrané základní škole. Cílem předkládané diplomové práce je zjistit názory pedagogů prvního stupně na inkluzi dětí se specifickými poruchami učení a na základě zjištěných informací z výzkumné části navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zaměřuji na vymezení inkluzivního vzdělávání a jeho legislativního rámce, specifické poruchy učení a jejich rozdělení, stupně podpůrných opatření, role učitele a asistenta pedagoga v hlavním proudu vzdělávání a v neposlední řadě zmiňuji také hry využitelné pro nápravu specifických poruch učení u mladších a starších dětí a způsoby, jak si lépe poradit ve škole. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu v pedagogice, realizovaném pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy prvního stupně, kteří mají ve třídě žáka se specifickými poruchami učení. Cílem praktické části je zjistit názor pedagogů prvního stupně základní školy na inkluzivní vzdělávání u dětí se specifickými poruchami učení a uvést doporučení, která by měla kladně ovlivnit proces výuky žáků se specifickými poruchami učení. Mezi další zvolené metody výzkumu je...
Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté
Bejšovcová, Jitka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté je zaměřená na pozorování výkonů žáků při vyučování ve dvou stěžejních předmětech, Příprava pokrmů a Zdravotní výchova, ze kterých žáci skládají závěrečné teoretické a praktické zkoušky. Složením zkoušky získávají žáci osvědčení o ukončení studia a získání kvalifikace pro pomocné práce při přípravě pokrmů. Cílem práce jsou výukové aktivity s kognitivními, afektivními a psychomotorickými cíli odpovídajícími schopnostem a možnostem rozvoje osobnosti obou sledovaných žáků v uvedených oborech. Ve studii sleduji a zaznamenávám přípravu a průběh vyučovacích hodin, výkony dvou žáků, kteří jsou hlavními účastníky studie. Práce má za úkol poukázat na možnost vzniku problémů a jejich řešení při výuce žáků s diagnózou autismus (PAS), střední mentální retardace (SMR), postižení vývoje řeči, Aspergerovým syndromem a lehkou mentální retardací (LMR). Dlouhodobé sledování obou žáků v edukačním procesu nabízí možná řešení, v předcházení neúspěchu či komplikacím, při získávání požadovaných klíčových kompetencí, vedoucích ke zdárnému složení závěrečné zkoušky, možnosti zařazení do pracovního procesu, k co nejkvalitnějšímu běžnému životu či k pokračování studia na odborném učilišti. V teoretické části jsou zaznamenány a popsány diagnózy a anamnézy obou žáků,...
Portfolio profesního rozvoje Víta Voltra
Voltr, Vít ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesním rozvojem studenta Víta Voltra během jeho studia bakalářského programu Vychovatelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Součástí práce jsou i pro autora klíčová témata pedagogiky volného času. Mezi ně patří motivace účastníků volnočasových aktivit nebo postavení pedagogů volného času ve společnosti. Součástí je i rozbor odborné knihy, ze které autor při svém studiu i ve své praxi čerpá. V závěrečné části práce také autor hodnotí kariérní a osobní přínos studia Vychovatelství.
Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné základní škole
Kabylová, Libuše ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné ZŠ AUTOR: Bc. Libuše Kabylová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Marie Linková, PhD. ABSTRAKT: Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy Downův syndrom, mentální retardace, jejich souvislost, dále pojmy integrace a inkluze. Jsou zde podány také informace o příčinách vzniku Downova syndromu, o typických fyzických rysech těchto jedinců, možných doprovodných zdravotních komplikacích, dotýká se také chování dětí s tímto postižením, jejich vývoji a možnostech výchovy či vzdělávání. Druhá kapitola této části charakterizuje s pomocí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání výuku předmětu pracovní činnosti na 2. stupni. Praktická část podává informace o základní škole, na které bylo společné vzdělávání uskutečněno, dále poskytuje informaci o konkrétních vzdělávacích programech na této škole s přihlédnutím k vyučovacímu předmětu pracovní činnosti. Poté následuje vlastní šetření a rozbor vyučovacích hodin. Metodologicky je práce řešena pozorováním a rozhovory. Práce je ukončena závěrečným shrnutím a zhodnocením. Všechny fotografie jsou použity se souhlasem zákonného zástupce žákyně. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, škola, Downův syndrom, pracovní činnosti, inkluzivní výuka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí132 - 141dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.