Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cizojazyčná způsobilost žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka na základní škole
Špačková, Klára ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) ; Pešatová, Ilona (oponent)
Disertační práce se zbývá problematikou cizojazyčné způsobilosti a dílčích cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka. První část práce popisuje základní teoretická východiska procesu osvojování cizího jazyka a přibližuje současný stav poznání problematiky žáků se specifickými poruchami učení v procesu osvojování cizího jazyka u nás i v zahraničí. Druhá část práce představuje výzkum, jehož cílem bylo v porovnání se srovnávací skupinou zmapovat stav a vývoj cizojazyčné způsobilosti žáků se specifickými poruchami učení během prvního roku výuky cizího jazyka na základní škole. Úroveň cizojazyčné způsobilosti i cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení byla porovnávána s úrovní osvojení cizího jazyka i jazykovými a čtenářskými dovednostmi v mateřském jazyce. Klíčová slova: cizojazyčná způsobilost, cizojazyčné schopnosti, fonologické dovednosti, specifické poruchy učení, roviny jazyka
Porozumění čtenému u dětí 2. třídy v analyticko-syntetické metodě a genetické metodě čtení
Rabenhauptová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na porozumění čtenému textu u žáků druhých tříd základních škol. Je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy mapující danou problematiku, jako čtení, čtenářská gramotnost, porozumění čtenému textu; představeny jsou také výukové metody (analyticko-syntetická a genetická). Prostor je věnován i mapování diagnostických možností čtení s porozuměním v poradenských zařízeních ve školství. Závěr části je věnován seznámení s projektem Třístupňového modelu péče a s výsledky zkoušky čtení, které byly analyzovány v práci P. Barešové (2009, 2010). V praktické části bylo hlavním cílem provedení analýzy výkonu dětí v polovině druhé třídy v nově konstruované zkoušce čtení s porozuměním (Pokorná, Wolfová, Kucharská, in Kucharská, 2011). V testu byly žákům předkládány tři typy úkolů (označování hranic slov, doplňování chybějících slov do textu a potvrzování pravdivosti tvrzení ve vztahu k obrázku). Sběr dat byl proveden v rámci ověřovacího projektu Třístupňového modelu péče, který byl realizován IPPP (do šetření bylo zapojeno 345 žáků ze 7 škol ze tří oblastí - Praha, jižní a střední Čechy, Morava). Provedená analýza sebraných dat měla ukázat případné rozdíly mezi skupinami žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou...
Vliv Vojtovy metody na vývoj dítěte s tělesným handicapem
Průšová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se bude zabývat vlivem fyzioterapie na vývoj dítěte s tělesným handicapem. Zaměřena bude na Vojtovu metodu, na její vznik a charakteristiku, popis cviků a na předpoklady, jež vedou k úspěšnému průběhu terapie. K tomu bude připojena kapitola, týkající se motorického vývoje dítěte do jednoho roku. Vedle toho bude přiblížena i samotná osoba Prof. MUDr. Václava Vojty. Jeho studijní a pracovní cesta. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má u dítěte fyzioterapie nejen na vývoj fyzický, ale i psychický. Jaký je vztah rodiny k rehabilitačnímu cvičení. To vše bude zodpovězeno pomocí kvalitativního výzkumu. Metodou dotazníku a rozhovoru. Práce je tedy zaměřena na dva pohledy, z nichž jeden bude pohled rodin, které mají dítě, jež prochází Vojtovou metodou, a ten druhý bude pohled rehabilitační sestry, která je dennodenně v přímé konfrontaci s náročnými cviky a těžkostmi, jež jsou součástí Vojtovy metody. KLÍČOVÁ SLOVA fyzioterapie, Václav Vojta, Vojtova metoda, rodina, vztah rodič-dítě
Fenomén hypersenzitivních jedinců
Čermáková, Karolína ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem hypersenzitivních jedinců. Zaměřuje se na charakteristiku hypersenzitivních jedinců a na to, jak se rys v různých oblastech života oblasti prožívání, vnímání, myšlení, v prostředí sociální interakce atd. Úkolem bakalářské práce je nastínění perspektivy hypersenzitivních jedinců s tímto rysem a poskytnutí relevantních informací, které se s fenoménem pojí. á část práce je věnována popisu rysu senzibility senzorického zpracování. Popisuje historický vývoj pojmu a vývoj testového nástroje. Dále se teoretická část zabývá hypersenzitivních jedinců duševní draví a v sociální vysvětluje model D.O.E.S sdružující základní charakteristiky rysu. Ve výzkumné části popsány cíle výzkumu, stanovené výzkumné otázky . Následně jsou reprezentovány výsledky analýzy. Poté jsou zodpovězeny výzkumné otázky popsány další výzkumná zjištění. Nakonec následuje diskuse a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA hypersenzitivní jedinci, senzibilita senzorického zpracování, hlubší kognitivní zpracovávání erních a interních podnětů
Sourozenecké vztahy dětí s PAS z pohledu rodičů
Pospíšilová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sourozeneckými vztahy dětí s poruchou autistického spektra z pohledu rodičů. V teoretické části je vymezen pojem poruchy autistického spektra, jeho historický vývoj, etiologie a hlavní oblasti, ve kterých se poruchy autistického spektra projevují. Následující kapitola se věnuje rodině s dítětem s poruchami autistického spektra a hlavním problémům, se kterými se tyto rodiny potýkají. Ve třetí kapitole je nejprve přiblížena charakteristika sourozeneckých vztahů, sourozenecké rivality a sourozeneckých konstelací, dále se v kapitola věnuje specifikům sourozeneckého vztahu s dítětem s postižením a vlivu poruch autistického spektra na sourozenecký vztah. V neposlední řadě jsou stručně nastíněny možnosti podpory zdravých sourozenců. V empirické části je prezentován výzkum, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Jsou představeny výzkumné cíle a otázky, metodologie výzkumu a charakteristika výzkumného vzorku. Výsledky jsou prezentovány nejprve pomocí deskriptivní analýzy dat, následně byla využita korelační analýza, konkrétněji Spearmanův korelační koeficient, k ověření stanovených hypotéz. V diskuzi jsou výsledky zasazeny do širšího kontextu pomocí komparace s teoretickými východisky této práce, jsou zde prezentovány odpovědi na výzkumné otázky a stručně...
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku
Smolíková, Kateřina ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku Kateřina Smolíková ABSTRAKT Práce pojednává o učebních stylech a o jejich roli v procesu osvojování slovní zásoby. V teoretické části jsou charakterizované základní pojmy spojené se styly učení, jejich typologie a také historie jejich zkoumání, jejich diagnostika a pedagogická aplikace. Dále jsou zde mapovány některé dosavadní výzkumy týkající se efektivity respektování učebních stylů žáka ve výuce. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, jehož cílem je identifikace učebních stylů žáků a porovnání úrovně osvojené slovní zásoby v závislosti na způsobu, kterým byla nová slovní zásoba žákům předložena. Porovnání úrovně osvojené slovní zásoby probíhalo ve třech skupinách, jejichž preference učebního stylu se vzájemně lišily. Jednalo se o vizuálně- verbální a kinesteticko-aurální skupinu a o skupinu žáků bez preference učebního stylu. Zároveň je v praktické části rozebráno i procentuální složení preferencí učebních stylů jednotlivých respondentů a porovnání jejich výsledků s jejich preferencemi. KLÍČOVÁ SLOVA učební styl, VARK dotazník, mladší školní věk, osvojování slovní zásoby, cizí jazyk
Well-being žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k přístupu učitele a školním výsledkům
Janotová, Eliška ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Práce představuje téma well-beingu neboli duševního zdraví ve spojitosti se školním vzděláváním na prvním stupni základní školy. Well-being se stává čím dál více aktuálním, ukazuje se, že well-being ve škole může ovlivňovat postoj žáků k učení a ke škole i jejich školní výsledky. V teoretické části je objasněn pojem well-being z několika různých pohledů, jsou uvedeny definice sloužící k různým účelům a soustředících se na odlišné aspekty well-beingu. Jsou představeny výzkumy zkoumající well-being zejména na základní škole, programy podporující well-being dětí a spojitost well-beingu s pocity žáků, se školními výsledky a s přístupem učitele. Dále je představena role well-beingu ve vzdělávání dětí a její zohlednění v kurikulu různých zemí a je zmapována situace zohlednění well-beingu žáků v praxi 1. stupně ZŠ. Praktická část představuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo porovnat míru well-beingu žáků ve třech třídách pátého ročníku na 1. stupni základní školy s odlišným přístupem učitele k výuce i vedení třídy. Zároveň byl zkoumán vztah well-beingu a školních výsledků žáků. KLÍČOVÁ SLOVA well-being, well-being na 1. stupni ZŠ, duševní zdraví, přístup učitele, mladší školní věk, školní výsledky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 ŠPAČKOVÁ, Kateřina
7 ŠPAČKOVÁ, Kristýna
2 Špačková, Kamila
7 Špačková, Kateřina
7 Špačková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.