Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účinnost a bezpečnost vybraných doplňků stravy
Smolíková, Kateřina ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
Účinnost a bezpečnost vybraných doplňků stravy Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze Student: Kateřina Smolíková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Úvod: Trh s doplňky stravy zaznamenal v posledních letech znatelný rozmach a doplňky stravy se u některých lidí stávají součástí jejich každodenního života, což s sebou může přinášet i možná rizika. Cíl práce: Zjistit účinnost a rizika vybraných doplňků stravy s obsahem Vaccinium macrocarpon, Serenoa repens, Cimicifuga racemosa, Glycine max a Silybum marianum. Současně bylo cílem práce zhodnotit bezpečnost vybraných doplňků stravy z hlediska obsahu přídatných látek, zjistit možné nežádoucí účinky u zdraví škodlivých přídatných látek a porovnat je se zjištěnými nežádoucími účinky léčivých rostlin. Metodika: Účinnost a bezpečnost byla hodnocena na základě vědeckých studií. Bylo hodnoceno 5 skupin nejprodávanějších doplňků stravy v roce 2011. Seznam 100 nejprodávanějších doplňků stravy v České republice nám byl poskytnut jedním lékárenským řetězcem. Z nejprodávanějších doplňků stravy byl vypracován seznam nejčastěji se vyskytujících obsahových látek, který byl zaslán Ministerstvu zdravotnictví se žádostí o doplnění produktů se stejnou obsahovou látkou z aktuální...
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku
Smolíková, Kateřina ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Učební styl žáka a jeho role v procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků mladšího školního věku Kateřina Smolíková ABSTRAKT Práce pojednává o učebních stylech a o jejich roli v procesu osvojování slovní zásoby. V teoretické části jsou charakterizované základní pojmy spojené se styly učení, jejich typologie a také historie jejich zkoumání, jejich diagnostika a pedagogická aplikace. Dále jsou zde mapovány některé dosavadní výzkumy týkající se efektivity respektování učebních stylů žáka ve výuce. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, jehož cílem je identifikace učebních stylů žáků a porovnání úrovně osvojené slovní zásoby v závislosti na způsobu, kterým byla nová slovní zásoba žákům předložena. Porovnání úrovně osvojené slovní zásoby probíhalo ve třech skupinách, jejichž preference učebního stylu se vzájemně lišily. Jednalo se o vizuálně- verbální a kinesteticko-aurální skupinu a o skupinu žáků bez preference učebního stylu. Zároveň je v praktické části rozebráno i procentuální složení preferencí učebních stylů jednotlivých respondentů a porovnání jejich výsledků s jejich preferencemi. KLÍČOVÁ SLOVA učební styl, VARK dotazník, mladší školní věk, osvojování slovní zásoby, cizí jazyk
Účinnost a bezpečnost vybraných doplňků stravy
Smolíková, Kateřina ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
Účinnost a bezpečnost vybraných doplňků stravy Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze Student: Kateřina Smolíková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Úvod: Trh s doplňky stravy zaznamenal v posledních letech znatelný rozmach a doplňky stravy se u některých lidí stávají součástí jejich každodenního života, což s sebou může přinášet i možná rizika. Cíl práce: Zjistit účinnost a rizika vybraných doplňků stravy s obsahem Vaccinium macrocarpon, Serenoa repens, Cimicifuga racemosa, Glycine max a Silybum marianum. Současně bylo cílem práce zhodnotit bezpečnost vybraných doplňků stravy z hlediska obsahu přídatných látek, zjistit možné nežádoucí účinky u zdraví škodlivých přídatných látek a porovnat je se zjištěnými nežádoucími účinky léčivých rostlin. Metodika: Účinnost a bezpečnost byla hodnocena na základě vědeckých studií. Bylo hodnoceno 5 skupin nejprodávanějších doplňků stravy v roce 2011. Seznam 100 nejprodávanějších doplňků stravy v České republice nám byl poskytnut jedním lékárenským řetězcem. Z nejprodávanějších doplňků stravy byl vypracován seznam nejčastěji se vyskytujících obsahových látek, který byl zaslán Ministerstvu zdravotnictví se žádostí o doplnění produktů se stejnou obsahovou látkou z aktuální...
Model psychické krize u jedinců se získaným tělesným postižením
ŠMOLÍKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá modelem psychické krize u jedinců se získaným tělesným postižením. Získané tělesné postižení vzniká náhle a jedinec se musí vypořádat s velmi náročnou životní situací. Jedinec většinou prožívá krizi identity, kdy se mu mění vztahy s okolím, ale i se sebou samým. Zpravidla prochází určitými fázemi vyrovnání, které mu pomáhají se s novou životní rolí ztotožnit. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je definován pojem a klasifikace tělesného postižení, kde jsou vymezena získaná i vrozená tělesná postižení. Dále pojednává o osobnosti jedince se získaným tělesným postižením řešící především otázky profesní, partnerské a rodičovské role. Druhá kapitola se zabývá pojmem psychické krize, její typologií a průběhem. Pozornost je zde především věnována modelům psychické krize podle autorů Kübler-Ross, Vágnerové, Říčana a Caplana. Třetí kapitola se zmiňuje o psychické odolnosti jedince, aktivních a únikových obranných mechanismech a strategii copingu, které jsou nezbytné při procesu vyrovnání. Poslední, čtvrtá kapitola, je věnována psychologické pomoci, která zahrnuje neformální pomoc, tedy svépomoc a vzájemnou pomoc a psychoterapii, především rogersovskou, podpůrnou a kognitivně-behaviorální psychoterapii. Obsah teoretické části byl vytvořen na základě analýzy odborných a internetových zdrojů. Cílem výzkumné části bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se jedinci se získaným tělesným postižení vyrovnávají s náročnou životní situací, a odhalit fáze psychické krize. Dílčím cílem bakalářské práce je také zjistit, zda jedinci při procesu vyrovnání využili psychologickou pomoc. K naplnění cílů byly realizovány rozhovory s lidmi, kteří mají osobní zkušenost se získaným postižením. Výzkumná část obsahuje cíl práce, výzkumné otázky a charakteristiku výzkumného souboru. Podrobně se zmiňuje o metodice výzkumu, technice sběru dat a samotném výzkumu, tedy o výsledcích. V rámci kvalitativního výzkumu byly zvoleny metody otevřeného zúčastněného pozorování a narativního rozhovoru, který je zvláštní formou hloubkového nestrukturovaného rozhovoru. Před samotným výzkumem byli respondenti osloveni písemnou žádostí o spolupráci. Rozhovory s respondenty proběhly během ledna 2014 až března 2015. Následným získáním dat a analýzou rozhovorů byly naplněny cíle výzkumu a výzkumné otázky. Výsledky výzkumu poukazují na to, že každý člověk je individuální bytost a každý si adaptaci na své postižení prožíval různým způsobem. Jelikož výzkumný soubor je rozmanitý, nelze s přesností učinit jeden závěr. To je možné ověřit porovnáním získaných dat, která se liší v délce trvání rozhovorů, způsobem, ale i náplní vyprávění daného respondenta. Každý respondent si jistým způsobem procházel modelem psychické krize. U všech respondentů je zaznamenána fáze agrese a zloby, která se samozřejmě projevovala odlišnými způsoby. Všichni respondenti se shodli na tom, že bez pozitivního přístupu k životu a opory rodiny a blízkých se s postižením vyrovnává velice těžko. Bakalářská práce by mohla sloužit jako vhodný informační materiál pro studenty a pracovníky v pomáhajících profesích a pro rodiny jedinců se získaným tělesným postižením k objasnění toho, co si člověk nacházející se v této situaci prožívá. Dále by mohla být podnětem pro zdokonalení a zkvalitnění služeb, například v oblasti psychoterapie a poradenství pro osoby se získaným tělesným postižením, které se vyrovnávají se svojí novou identitou.

Viz též: podobná jména autorů
2 Smolíková, Karolína
1 Smolíková, Kristýna
6 ŠMOLÍKOVÁ, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.