National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.01 seconds. 
Expansion Strategy of Burda Auction, s.r.o. into Germany
Sikora, Martin ; Komárek,, Jaroslav (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Diplomová práce analyzuje možnosti vstupu Burda Auction, s.r.o. na filatelistický trh Spolkové republiky Německo. Obsahuje zhodnocení teoretických poznatků a používaných analytických metod, které jsou poté aplikovány při analýze německého trhu s filatelií a konkurenčního prostředí. A poté navrhuje vhodné strategie pro expanzi firmy Burda Auction, s.r.o. na německý trh.
Strategy for Launching Product "A" in the Czech and Slovak Marketplaces
Kolek, Martin ; Kryglová, Ivana (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Cílem této práce je vypracovat strategii vstupu produktu "A" farmaceutické společnosti "F" na český a slovenský trh. V této práci je tato strategie analyzována a hodnocena pomocí metody NPV (Net Present Value) a dalších metod. Na základě tohoto hodnocení je strategie vybrána. První kapitola zahrnuje teoretická východiska jednotlivých metod použitých pro účely této práce. Je zde zejména osvětlena metoda NPV a metody vhodné pro analýzu relevantních trhů, společnosti "F" produktu "A". Ve druhé kapitole je provedena analýza trhu České a Slovenské republiky a také analýza společnosti "F" a produktu "A". Tyto analýzy zahrnují jak vnitřní tak vnější potenciál společnosti i produktu. V závěrečné kapitole je vypracována navrhovaná strategie vstupu pro produkt 'A', jež je poté ekonomicky hodnoceny pomocí modelu NPV a dalších modelů.
International Expansion of a Chosen Company
Nevídal, Martin ; Slavík, Tomáš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
Cílem diplomové práce „Expanze vybraného podniku na zahraniční trh“ je navrhnout strategii vstupu společnosti SLUTO s.r.o. na rakouský trh. Teoretická část práce je věnována problematice internacionalizace a podnikových strategií a možnostmi vstupu na zahraniční trhy. V analytické části práce jsou provedeny analýzy prostředí společnosti SLUTO s.r.o. za předpokladu její působnosti na rakouském trhu, přičemž získané výsledky jsou následně sumarizovány ve SWOT analýze. Návrhová část práce, jež je v podstatě business plánem rakouské dceřiné společnosti SLUTO s.r.o., pak v souladu s poznatky z jednotlivých analýz nabízí možné návrhy a doporučení.
International Expansion of a Chosen Company
Nevídal, Martin ; Slavík, Tomáš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
Cílem diplomové práce „Expanze vybraného podniku na zahraniční trh“ je navrhnout strategii vstupu společnosti SLUTO s.r.o. na rakouský trh. Teoretická část práce je věnována problematice internacionalizace a podnikových strategií a možnostmi vstupu na zahraniční trhy. V analytické části práce jsou provedeny analýzy prostředí společnosti SLUTO s.r.o. za předpokladu její působnosti na rakouském trhu, přičemž získané výsledky jsou následně sumarizovány ve SWOT analýze. Návrhová část práce, jež je v podstatě business plánem rakouské dceřiné společnosti SLUTO s.r.o., pak v souladu s poznatky z jednotlivých analýz nabízí možné návrhy a doporučení.
Expansion Strategy of Burda Auction, s.r.o. into Germany
Sikora, Martin ; Komárek,, Jaroslav (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Diplomová práce analyzuje možnosti vstupu Burda Auction, s.r.o. na filatelistický trh Spolkové republiky Německo. Obsahuje zhodnocení teoretických poznatků a používaných analytických metod, které jsou poté aplikovány při analýze německého trhu s filatelií a konkurenčního prostředí. A poté navrhuje vhodné strategie pro expanzi firmy Burda Auction, s.r.o. na německý trh.
Strategy for Launching Product "A" in the Czech and Slovak Marketplaces
Kolek, Martin ; Kryglová, Ivana (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Cílem této práce je vypracovat strategii vstupu produktu "A" farmaceutické společnosti "F" na český a slovenský trh. V této práci je tato strategie analyzována a hodnocena pomocí metody NPV (Net Present Value) a dalších metod. Na základě tohoto hodnocení je strategie vybrána. První kapitola zahrnuje teoretická východiska jednotlivých metod použitých pro účely této práce. Je zde zejména osvětlena metoda NPV a metody vhodné pro analýzu relevantních trhů, společnosti "F" produktu "A". Ve druhé kapitole je provedena analýza trhu České a Slovenské republiky a také analýza společnosti "F" a produktu "A". Tyto analýzy zahrnují jak vnitřní tak vnější potenciál společnosti i produktu. V závěrečné kapitole je vypracována navrhovaná strategie vstupu pro produkt 'A', jež je poté ekonomicky hodnoceny pomocí modelu NPV a dalších modelů.
Effect of foreign investor entry on company's behavior
Marek, Jakub ; Klosová, Anna (advisor) ; Gullová, Soňa (referee)
This thesis focuses on the comparison and evaluation of two entry strategies of international pharmaceutical company Fagron on the Czech and Brazilian market. In the theoretical part the internationalization of companies and possible approaches to international business is summarized. I closely describe the most significant forms of entering foreing markets with emphasis on selected impacts of FDI to the receiving economy. Then I describe the basic analyses required to enter foreing market together with specifics of B2B markets and the specific scope of business of the company -- pharmaceutical compounding. After the introduction of company Fagron and its expansion strategy Buy-and-Build I proceed with the analyses of particular entry strategies on the selected markets with the emphasis on their strategic goals, specific impacts and meeting the goals. This part draws from carried out in-depth analyses of the selected markets, which were moved to the appendices due to the limited scope of work. In the last chapter the above-mentioned market entries are compared, with the focus on the most important similarities and differences, and subsequently evaluated.
Intercultural aspects and success factors of European companies entering the Indian market
Pilný, Ondřej
This bachelor thesis focuses on the Intercultural aspects and success factors of European companies entering the Indian market. Its main objective is to evaluate Intercultural aspects and success factors. Partial aims are to evaluate attractive-ness of chosen emerging segments in Indian market. Analyse external business environment in India. Recommend market entry strategy, business communica-tion and Intercultural management.
Rise of the Auto Industry in China and it’s Impact on the Auto Industry in Europe
Palička, Marek ; Jaklová, Martina L. (advisor) ; Juppa, Martin (referee)
This thesis deals with the internationalisation strategies of Chinese car manufacturers towards the European car market in the period 2012-2025. It starts by introducing the internationalisation framework on a theoretical level with special regards to the automotive industry. In the second part then the major characteristics of the Chinese and European car markets are identified. The conclusions from this analysis then create the base for a subsequent analysis of capabilities of Chinese car manufacturers with respect to the target European market. In the last part of the paper the identified information is used for coming up with potential entry strategies of Chinese carmakers in Europe in the specified time period as well as identifying the most probable consequences of this market entry for the current market players.
Launch of a new brand into commodity market
Haindl, Zbyněk ; Postler, Milan (advisor) ; Cimbálníková, Eva (referee)
My thesis focused on the launch of new brand into commodity markets. Analysing the case study "Nestlé Coffee-mate launch into Czech and Slovak Republics" the thesis created the strategy of entering the market commonly valid for branded goods fighting the increasing power of the private labels. The main goal of the thesis was (not) to recommend Nestlé Česko, s.r.o. to enter Czech and Slovak markets. I made up particular marketing mix studying the commodity market of powdered coffee creamer category in connection with the consumer. Consequently I proposed communication strategy and communication mix. To verify the launch itself I used market test called minimarkets. Minimarkets actually took place at the end of 2008. The market test resulted into my recommendation not to launch Coffee-mate into Czech and Slovak Republic. Key indicators and expectations, so much important for the success of the launch iteself, have not been met during the testing. However, due to the methodologies selected within the thesis, the strategy how to enter the commodity market seems to be applicable onto different commodity categories. Therefore it may be used as a hint during a planning process for new competitive strategies of various brands defending themselves from the private labels.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.