Original title:
Strategie vstupu Burda Auction, s.r.o. na trh Spolkové Republiky Německo
Translated title:
Expansion Strategy of Burda Auction, s.r.o. into Germany
Authors:
Sikora, Martin ; Komárek,, Jaroslav (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce analyzuje možnosti vstupu Burda Auction, s.r.o. na filatelistický trh Spolkové republiky Německo. Obsahuje zhodnocení teoretických poznatků a používaných analytických metod, které jsou poté aplikovány při analýze německého trhu s filatelií a konkurenčního prostředí. A poté navrhuje vhodné strategie pro expanzi firmy Burda Auction, s.r.o. na německý trh.
The thesis analyses the possibility of expansion of Burda Auction, s.r.o. into German market with philately. It includes analytical methods and theoretical knowledge which is then used for analysis of German market with philately and analysis of competition environment. Then it proposes suitable expansion strategies for the entry of Burda Auction, s.r.o. into the German market.
Keywords:
analýza konkurence; aukce; filatelie; marketingová strategie; Německo; Porterova analýza pěti sil; SLEPT analýza; strategie; strategie vstupu na trh; SWOT analýza; auction; competitors analysis; Germany; market entry strategy; marketing strategy; philately; Porter's five forces analysis; SLEPT analysis; strategy; SWOT analysis
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/11853