National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
The influence of Music philetics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school
Horsáková, Markéta ; Selčanová, Zuzana (advisor) ; Kubátová, Gabriela (referee)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra hudební výchovy DIPLOMOVÁ PRÁCE Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ The influence of musicophyletics on the Personal and Social Development of pupil in Music Education at primary school Markéta Horsáková Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy (M7503) Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy se specializací na hudební výchovu (7503T047) Rok odevzdání 2023 Odevzdáním této diplomové práce na téma Vliv muzikofiletiky na osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ potvrzuji, že jsem ji vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále potvrzuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Ve Starém Městě dne 4.7.2023 PODĚKOVÁNÍ Tímto bych chtěla velmi poděkovat své vedoucí diplomové práce Mgr. Zuzaně Selčanové, Ph.D., za její vřelý přístup, ochotu, trpělivost a podporu. Poděkování patří i mé rodině, která mi byla velkou oporou. 4 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na využití muzikofiletických metod a prvků a jejich vliv na fenomén osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Teoretická část...
Methods and principles of self-reflection and personal development
Skuhrovcová, Alena ; Valenta, Josef (advisor) ; Koťa, Jaroslav (referee)
(in English): The thesis deals with the topic of perception of one's own body and it's connection to selfreflection - especially sensation of one's own personality, in the context of school education. The thesis is an overview study, introducing the so-called education of embodiment. In the second part, the thesis describes main principles of embodied learning and their importance for self-reflection. The thesis utilizes the method of art based research, which confirms the importance of embodied learning for personal development and describes principles, methods and approaches, that allow to implement embodied learning. The thesis is a contribution to the real educational practice in the topic of personal development as a cross- curricular theme personal and social development.
Influence of Drama and Social Personal Education to the Self-Confidence of Pupil at Primary School
Formanová, Kristýna ; Svobodová, Radmila (advisor) ; Holemá, Irena (referee)
Resumé: Tématem diplomové práce byla otázka vlivu dramatické a osobnostně sociální výchovy na sebevědomí žáka. V teoretické části byly vysvětleny psychologické pojmy týkající se osobnosti člověka. Rozložení jednotlivých kapitol umožnilo strukturovaně podávat informace, nezbytné k vytvoření uceleného obrazu dané problematiky.Největší prostor byl věnováno metodám a technikám používaným v hodinách dramatické a osobnostně sociální výchovy. V praktické části byl kladen důraz na aplikaci výše zmíněných metod a technik ve vyučovacích lekcích.
Personality-Social Training in The First Two Years of School Education
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (advisor) ; Pekárková, Anna (referee)
The introduced diploma thesis is of theoretical-practical character and deals with a theme of the personality-social training in the first two years of school education. The first synthetic part deals with general theoretical resources of the PST and also with psychological specificities of the early-middle chidhood in connection with the personality-social skills training. In the second practice-oriented part are executed examples of three specific programmes which present three possible ways of an implementation of the PST themes in school education. The programmes result from principles and pieces of knowledge described in the first part of the thesis.
Use of educational drama in the prevention of socially undesirable phenomena in the primary school
Hromková, Martina ; Hanušová, Jaroslava (referee) ; Marádová, Eva (advisor)
The aim of this work is to contribute to finding the best wals, to prevent violence and bullying among pupils in primary schools. As one of the possibilities offered is the use of Drama Education. In the practical part are evaluated the views of teachers on the use of drama education in the prevention of violence and bullying. The main part is the project focused on primary prevention, wich was verified in practice. Based on experience, are written to each activities recommendations and advice for future implementation. Verification project in practice confirms that the use of methods of Drama is one of the possible ways, how to address the prevention of violence and bullying among pupils in primary schools.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.