Original title:
Výuka OSV v prvních dvou ročnících školní docházky
Translated title:
Personality-Social Training in The First Two Years of School Education
Authors:
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (advisor) ; Pekárková, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce je teoreticko-praktického charakteru a zabývá se tématem výuky osobnostně sociální výchovy v prvním a druhém ročníku základní školy. První syntetizující část se zabývá obecnými teoretickými a konkrétní metodickými východisky OSV, a dále psychologickými specifiky mladšího školního věku a jejich souvislostmi s možnostmi výuky osobnostně sociálním kompetencím. Ve druhé, prakticky zaměřené části jsou zpracovány příklady tří konkrétních programů, předkládající možné cesty implementace témat OSV do výuky v prvním a druhém ročníku, které vycházejí z principů a poznatků popsaných v teoretické části.The introduced diploma thesis is of theoretical-practical character and deals with a theme of the personality-social training in the first two years of school education. The first synthetic part deals with general theoretical resources of the PST and also with psychological specificities of the early-middle chidhood in connection with the personality-social skills training. In the second practice-oriented part are executed examples of three specific programmes which present three possible ways of an implementation of the PST themes in school education. The programmes result from principles and pieces of knowledge described in the first part of the thesis.
Keywords:
competences; early-middle childhood; methods; personality-social training; primary school; principles; programme; kompetence; metody; mladší školní věk; osobnostně sociální výchova; principy; program; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49081