National Repository of Grey Literature 1,231 records found  beginprevious1211 - 1220nextend  jump to record: Search took 0.03 seconds. 
Obchodní a kulturní zvláštnosti Saúdské Arábie
Havlíková, Kateřina ; Mišovská, Soňa (advisor) ; Mertlíková, Františka (referee)
Bakalářská práce se věnuje odlišnostem saúdské kultury od kultury západní a jejím prvkům, které se promítají do obchodního jednání. Nejprve popisuje teritorium z geografického, politického a demografického hlediska. Podrobně rozebírá kulturní zvyklosti a tradice, náboženství a jeho vliv na život Saúdů. Dále uvádí užitečná fakta pro vstup na saúdský trh, zvláštnosti a specifika obchodního jednání a vyjednávacího stylu.
Analýza firemní kultury v Generali Pojišťovně a.s.
Holečková, Kamila ; Dědina, Jiří (advisor) ; Novák, Milan (referee)
V bakalářské práci je popsána a analyzována firemní kultura ve společnosti Generali Pojišťovna a.s., která zaujímá na českém pojistném trhu šesté místo. Teoretická část práce se zabývá třemi oblastmi ? firemní kulturou, holdingem a pojišťovnictvím. Součástí práce je dotazník, který ověřuje pohled veřejnosti na tuto pojišťovnu.
Firemní kultura společnosti l' Oréal
Ellschlöger, Dan ; Müllerová, Františka (advisor) ; Gullová, Soňa (referee)
This thesis deals with organizational theories, especially the theory of corporate culture. It is focused on L'ORÉAL Co.
Firemní kultura
Jílková, Lucie ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Kohlová, Lenka (referee)
Firemní kultura ovlivňuje celý chod společnosti. Patří mezi nejzákladnější měkké předpoklady prosperity. Může se stát velmi mocným nástrojem pracovní motivace. Existuje jasná souvislost mezi vyspělostí firmy a její kulturou. Cílem je zhodnotit firemní kulturu jednak po stránce teoretické a jednak po stránce praktické se zaměřením na Skupinu ČEZ, v neposlední řadě také diagnostikovat firemní kulturu v této společnosti. Bakalářská práce se skládá ze tří hlavních částí. První část práce je zaměřena na firemní kulturu obecně. Druhá část nabízí seznámení s kulturou Skupiny ČEZ. Třetí část je věnována diagnostice firemní kultury se zaměřením na zjištění stavu kultury ve Skupině ČEZ.
Organizational culture of Telefónica O2
Patera, David ; Surynek, Alois (advisor) ; Čitanová, Petra (referee)
The topic of this work is a characteristics of the organizational culture of the company Telefonica O2. The objective was to describe the integration process of two merging companies (Cesky Telecom and Eurotel) and an influence if this integration on development and formation of the organizational culture of Telefonica O2. Further then to analyse two surveys of employees' satisfaction and to analyze strong and weak points of the orgnanizational culture.
Impact of culture elements on the marketing. Specifics of New Zealand culture.
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee)
This Diploma paper deals with topic of cultural impact on the Marketing. Connections and significance of cultural elements are explored in marketing perspective. The methodical section of this paper is focused on the Culture of New Zealand, when its specific traits are described and main cultural elements related to the marketing are analyzed. In the first part of the paper it discusses the culture in general terms as well-dynamic process and takes up with the main elements of culture. Extraordinary attention is paid to the specific symbolic perception of colours in various cultures as the most important visual factor, which is also connected with the marketing. Theoretical section of this paper is closed up by analysis of the Model cultural dimensions, which was invented by Dutch anthropologist Geert Hofstede. This model provides measurable data about main cultural traits and differences in certain cultures over the World. The Analysis of Hofstede`s model also includes relation to the various religions. The second part of the paper deals with the process of significant culture elements application on the marketing field. Primarily attention goes to the marketing mix and its tools -- product, price, place and promotion. This section defines and explains main aspects and perspectives of multicultural marketing, which are necessary to respect. The final methodical part of this paper focuses on the Culture of New Zealand and its fundamental elements related to the marketing as well. It provides overview of the main culture traits, which are essential to be adapted to launch New Zealand market successfully. Research of the visual symbol perception in Czech and New Zealand culture completes this topic. This was done through questionnaire using cultural based print advertisements. In conclusion it presents summary of the main goals found in this diploma paper.
Profesní etiketa v multikulturní firmě v kontextu americké kultury
Skopová, Gabriela ; Mertlíková, Františka (advisor) ; Mišovská, Soňa (referee)
Práce se zaměřuje na porovnání národní a firemní kultury s důrazem na jejich odlišnosti, avšak zkoumá i případné souvislosti. Podobně postupuje také při popisu společenské a profesní etikety. V druhé části jsou teoretické poznatky aplikovány na konkrétní příklad.
Perspecitve of Czech-Vietnamese economic relations with looking on cultural differences
Sobolíková, Jitka ; Müllerová, Františka (advisor) ; Božena, Plchová (referee)
In the first chapter basic information about Vietnam such as natural determinats, population, history and economic situation is described. Next chapter contains detailed description of political, economic and cultural Czech-Vietnamese relations. The conception of export support for years 2006-2010 is clarified in chapter three. The next chapter analyses Vietnamese enterprise environment and atmosphere for foreign direct investment. Last chapter describes Vietnamese culture and bussines negotioations between Czech and Vietnamese partners.
Specifika personálního řízení v multinacionální společnosti
Jiroušková, Markéta ; Kleibl, Jiří (advisor) ; Jindřich, Tomáš (referee)
Diplomová práce popisuje základní představy, hodnoty a postoje zaměstnanců v multinacionální společnosti a jejich přizbůsobení k jiné podnikové kultuře. Dále popisuje, jak může silná podniková kultura ovlivnit pracovní jednání zaměstnanců a současně vytváří specifickou tvář firmy.
The Firm´s Culture and Regional Development
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Velichová, Lucie (referee)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.

National Repository of Grey Literature : 1,231 records found   beginprevious1211 - 1220nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.