National Repository of Grey Literature 29 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
The importance of the Scuderia Ferrari team for the F1 World Championship
Martinec, Jan ; Voráček, Josef (advisor) ; Waic, Marek (referee)
Title: The importance of the Scuderia Ferrari team for the F1 World Championship Objectives: Main aim of this thesis is to analyse and identify the reasons for the Scuderia Ferrari's important position in the Formula 1 World Championship through the historical events of the team and to vindicate or disprove the general fact why Ferrari is an essential, hardly replaceable part of the F1 championship. Methods: The following methods used in this thesis are: extensive research of available sources on Scuderia Ferrari, methods used to produce a historical work - direct method, deduction method, progressive method, comparative method, biographical method and collective biography method. Results: Scuderia Ferrari is one of the pillars for the F1 World Championship. Ferrari has its DNA based on Grand Prix racing, unlike the other manufacturers operating in F1, and it also carries values referring to the beginning of the championship when it was formed. The team's culture, derived from its Italian origins, makes it different from other teams based in Germanic-speaking countries. It also confirmed that behind successful organisations there are strong personalities that have shaped the history, position and perception of Scuderia Ferrari. The team has also been instrumental in the politics of F1 throughout...
Brand development of small company
Šumovský, Albert ; Ulč, Jakub (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj značky firmy Confused, která poskytuje online testy a kurzy pro studenty středních škol. V teoretické části jsou definovány a popsány relevantní koncepty a modely v rámci rozvoje značky. Analytická část popisuje podnik, značku, faktory ovlivňující značku na trhu a jak je značka vnímána. Návrhová část doporučuje, popisuje a následně hodnotí změny, které splňují cíl práce, tedy rozvíjí značku.
Proposal for strategic brand development
Ludvík, Matyáš ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
V této diplomové práci je analyzován význam rozvoje značky v rámci odvětví home staging pro společnost Prostěvize, která se pohybuje v této sféře, jejíž cílem je získat lepší pozici na trhu. Diplomová práce popisuje významnou roli, kterou staging hraje pro zvýšení hodnoty nemovitostí, a zdůrazňuje, jak konkurenční je trh s nemovitostmi. Nastiňuje způsoby, jak zlepšit povědomí o značce Prostěvize, vedle některých předních amerických firem v této oblasti. Téma práce vyhodnocuje kompletní analýzu, kde je Prostěvize porovnávána se zavedenými americkými poskytovateli stagingových služeb. To zahrnuje studii jejich strategií, provozních přístupů, umístění na trhu a především jejich značku. Hlavním záměrem je však postoupit k realizovatelným poznatkům a kreativním nápadům, které lze přijmout za účelem zlepšení značky a tržního působení společnosti Prostěvize.
Proposal for Brand Development Activities
Knopp, Ondřej ; Straka, Martin (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This diploma thesis covers the topic of brand development of a Moravian engineering company’s product – a light, two-seated sportscar, designed by SIGMA Motor Ltd. for recreational use, as well as for competing on racetracks. In the first part of this thesis research is done to define the concepts used in market research, brand development and management. The second chapter of this thesis covers the strategic analysis of the company itself, its competitors, and other elements of its environment. The third chapter contains a proposal for a new brand identity and a set of recommendations for its further development, including a recommended communication strategy.
Branding Development at Insurance Company
Taťáková, Zuzana ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, Kellera a konceptů brand identity a brand prismu které jsou použity k analýze současného stavu branding značky. Současně jsou provedeny analýzy konkurentů a prostředí k určení pozice značky na trhu. Na základě výsledků provedených analýz jsou stanoveny návrhy řešení konceptu rozvoje značky.
Proposal for Rebranding Activities of Formula Student University Team in International Racing
Hlavenková, Andrea ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast strategického řízení značky, konkrétně na přípravu rebrandingových aktivit pro sportovní tým. Analyzuje značku týmu z interního i externího hlediska, což vede k důkladnému zkoumání značky společnosti. Primárním cílem je připravit pro tým rebrandingové aktivity na základě brandingové šablony, jejíž struktura je popsána a dodržována v práci.
Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry
Šoukal, Michal ; Hoffmann, Přemysl (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce je zaměřena vstupní strategii značky Virtika na český trh. Za účelem dosažení tohoto cíle author zkoumal literaturu zaměřenou na metodiku značky od Ko Floora a koncept Brand Prizm. V analytické části byly provedeny analýzy prostředí Českého trhu, analýza odvětví, klíčových konkurentů a vnímání značky zakazníky. Tyto analýzy pomohly autorovi identifikova budoucí pozici značky na Českém trhu. Na základě výsledků analýz, autor vytvořil návrh řešení vstupní strategie značky and zvýšení její konkurence schopnosti na Českém trhu.
Strategic Brand Development
Kopecká, Irina ; Mráček, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The diploma thesis focuses on the strategic development of the brand of the selected winery Znovín Znojmo. The work is divided into three parts. The theoretical part defines the market, customers, competitors, brand, brand identity and communication mix. The second part of the work is the analytical part, which aims to evaluate the current situation of the company and determine possible steps to develop the brand. The last part of the diploma thesis is a recommendation based on knowledge gained from the first parts for the strategic development of the brand.
Strategic Brand Development of Company
Kružík, Jiří ; Čechmánková, Silvie (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diploma thesis is focused on the brand building proces of the retail chain with sports equipment Decathlon. Appropriate theoretical concepts for brand development and for identification of competition are identified in the thesis. On the basis of this knowledge and using the methodology of market and competition analysis, the next part of the thesis analyzes the brand and its position towards competition, the market, as well as the survey of customer perception. The final step is to formulate suitable measures for brand development in the chosen market, which are based on the previous parts of the work.
Application of Branding Concepts for the Development of the Competitiveness of Bank
Bělovská, Lucie ; Dobeš,, Kamil (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The diploma thesis is focused on utilization of development concepts of the brand of Air Bank for strengthening the competitiveness. Based on the theoretical knowledge and methodology according to Ko Floor, the current situation of the company is assessed. Subsequently, analyzes are made to determine the brand position on the market. Results of these analyzes set out proposals for solutions to support brand development.

National Repository of Grey Literature : 29 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.