Original title:
Využití konceptů rozvoje značky pro posílení konkurenceschopnosti banky
Translated title:
Application of Branding Concepts for the Development of the Competitiveness of Bank
Authors:
Bělovská, Lucie ; Dobeš,, Kamil (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na využití konceptů rozvoje značky Air Bank pro posílení konkurenceschopnosti banky. Na základě teoretických poznatků a metodiky dle Ko Floora je zhodnocena stávající situace společnosti. Následně jsou provedeny analýzy k určení pozice značky na trhu. Z výsledků těchto analýz jsou stanoveny návrhy řešení na podporu rozvoje značky.
The diploma thesis is focused on utilization of development concepts of the brand of Air Bank for strengthening the competitiveness. Based on the theoretical knowledge and methodology according to Ko Floor, the current situation of the company is assessed. Subsequently, analyzes are made to determine the brand position on the market. Results of these analyzes set out proposals for solutions to support brand development.
Keywords:
Brand; Brand development; Brand personality; Brand value; Competition; Competitiveness; Customer satisfaction; Product; hodnota značky; Konkurence; konkurenceschopnost; osobnost značky; produkt; rozvoj značky; značka; zákaznická spokojenost.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67264