|
Posouzení účinnosti a efektivnosti postupu poskytování finančních prostředků v rámci programů PPK‚ revitalizace říčních systémů‚ ze SFŽP pro PPPP a projekty v rámci Fondu soudržnosti
Poradenství - organizace řízení a ekonomika, Komňa, Bojkovice ; Drgáč, Lubomír
Auditní a rozborová zpráva pro MŽP ČR odbor ekologie krajiny a lesa Rozbor stávajících postupů realizace uvedených dotačních programů z pohledu podobných osvědčených systémů (např. EN ISO 9001, EN 45011...), návrh postupu, který umožní snadnou pochopitelnost všemi uživateli a uživatelská vstřícnost programu, nezbytné náležitosti žádosti a příloh, optimalizace účinné vazby na právní předpisy vytvářející legislativní rámec fungování daného programu, procesní správnost, jednoduchost a průhlednost administrativního procesu, vhodné nastavení a evidence kritérií z hlediska posuzování, rozhodování a kontroly žádostí a zpětného vyhodnocování programu.
|
|
Zefektivnění strategického plánování sjednocením přímé a nepřímé reference územně vázaných dat resortu MŽP
MAP Systems, s.r.o., Praha ; Jinoch, Martin
Ve druhé etapě byly analyzovány datové zdroje v resortu MŽP a identifikovány množiny dat na základě Katalogu datových a informačních zdrojů MŽP. Byla identifikována množina informací užívaných ve strategickém plánování se zvláštním zřetelem na územně vázané informace, které jsou v resortu k dispozici pro strategické plánování. Tato množina dat územně vázaných informací byla podrobena kritickému zhodnocení s přihlédnutím k jejich možné vzájemné slučitelnost a interoperabilitě. V této etapě projektu se práce na projektu rozvíjely ve dvou konvergentních liniích. První linie se zabývala informacemi a jejich užitím ve strategickém plánování. Druhá linie analyzovala základní aspekty problému sjednocení přímé a nepřímé geografické reference územně vázaných informací.
|
| |
| |
|
Národohospodářské modely dopadů opatření politiky životního prostředí na makroekonomické agregáty v České republice
Vysoká škola ekonomická v Praze, Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při FNH, Praha ; Vlčková, Jitka ; Tošovská, Eva ; Ščasný, Milan ; Šaroch, Stanislav ; Slavík, Jan ; Pavel, Jan ; Hadrabová, Alena ; Brůha, Jan
Analýza politiky životního prostředí České republiky z hlediska konzistence; analýza změn spotřebního chování jednotlivců a domácností v důsledku aplikace politiky životního prostředí České republiky a Evropské unie; analýza dopadů politiky životního prostředí na rozhodování firem, zejména s důrazem na analýzu investiční aktivity vysokozátěžových firem a změny nákladové struktury; analýza dopadů obchodní politiky na životní prostředí; makroekonomické modelování dopadů opatření politiky životního prostředí.
|
|
Zefektivnění strategického plánování sjednocením přímé a nepřímé reference územně vázaných dat resortu MŽP
MAP Systems, s.r.o., Praha ; Jinoch, Martin
V poslední etapě projektu jsou podrobně analyzovány oblasti EIA, IPPC a IRZ a je navržen datový model, jehož uplatnění pro vytvoření geodatabáze by mělo několik pozitivních efektů: 1. Zavedení nového souboru Registru subjektů, který by tvořil budoucí databanku subjektů a v němž jsou uloženi žadatelé, provozovatelé či ohlašovatelé o provoz zařízení, provozovny a pod. by odstranilo vedení stejných subjektů zvlášť v IS IPPC, REZZO, CEHO, IRZ, kdy každý subjekt musí minimálně pro každou aplikaci, či dotčený orgán uvádět změny na několika místech souběžně. Tento návrh bude v budoucnu konzultován s CENIA. 2. Navržený unifikovaný datový model umožňuje spojení dat EIA, IPPC a IRZ, a zohledňuje současně geografický i časový aspekt informací. Při realizaci v geodatabázi by tento navržený model umožnil pohled na vývoj v oblasti ŽP v prostoru i čase, který dosud nebyl k dispozici. 3. Spojení až dosud samostatně vedených datových celků EIA, IPPC a IRZ do jednoho datového modelu, charakterizovaného sjednocením geografických referencí, může, při vybudování příslušné geodatabáze nad tímto modelem, poskytnout orgánům na úrovni vyšších územněsprávních celků výborný nástroj pro jejich strategické plánování v oblasti životního prostředí.
|
| |
| |
| |
| |