|
Influence of broadcasting upon the older school-aged children.
TROUPOVÁ, Miriam
MEDIA INFLUENCE ON BEHAVIOUR OF OLDER SCHOOL-AGED CHILDREN This bachelor work is concerning with the topic {\clqq}Media influence on behaviour of older school-aged children``. The topic of media influence is currently one of the very often discussed topics in public. People discuss this influence on children mainly in the negative association with agressivness, violence or negative sexual motivation. Rarely the positive influence as providing information, an opportunity for relaxing or providing amusement in the leisure time is mentioned. The aim of this work was to describe character of the leisure time of children at the age of 11 to 15 and the media influence that children perceive on themselves and on their school-mates and friends as well. There was also the contents analysis of the television broadcast completed that should validate the hypothesis saying that there are violent and sexual scenes shown on television in the time period 14.00 {--} 22.00. The first section describes the present situation of mass media and their ways of influencing their watchers. There are also specific features of childrens´ watching in comparison to the adults and the main positive and negative factors in television broadcast that could influence or threaten children and their psychical development. In the next three chapters the research including hypotheses, aims and the methodology of work is described. Results of the research among children and pedagogues are showed there in the graphical form and the review of the contents analysis of television broadcast can be also found there. In the last section there is the discussion, where methodology, results of the research among children and pedagogues, the contents analysis of television broadcast and literature are discussed and compared to each other.
|
| |
|
Marketing Strategy TV Z1
Votrubová, Vendula ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee)
Bachelor thesis is about marketing strategy Z1 TV before and after restructuring. The goal is to reveal the factors which influenced the future development of television so much that it was necessary to proceed with restructuring. Compare TV activities before restructuring and after restructuring and describe the main differences in marketing strategy. During the work, I will focus on detecting errors, which made television or underestimated, and will try to suggest how they could avoid.
|
| |
|
The influence of television commercials on children´s perception
Vízková, Veronika ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
This thesis deals with perception of television commercials by children, who represent a specific target group within the commercial communications. The conclusions about the possible influence of TV spots on the child consumer originate especially from the analysis of my own field survey, which was implemented with the help of the children from kindergartens and primary schools. I considered it necessary to mention also the legal and ethics rules that govern the advertising regarding the child consumer.
|
|
Technologie pro podporu přenosu videa ve vizuální komunikaci
Řezníček, Jan ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pavlíček, Luboš (referee)
Cílem práce je poskytnout čtenáři hlubší přehled o technologiích a standardech, které se uplatňují při šíření obrazových informací v podobě klasického TV vysílání, ale také v rámci multimediálních informačních systémů a poukázat přitom na jejich výhody a nevýhody, s přihlédnutím na aktuální trendy vývoje. Cíle je dosaženo prostřednictvím teoretických srovnání a praktických testů, ze kterých jsou vyvozeny závěry, vedoucí k subjektivním úvahám a doporučením. Vlastní obsah práce je rozčleněn do 9 kapitol, přičemž každá z nich se zabývá užší oblastí v rámci těchto technologií, má své dílčí cíle a různé metody jejich dosažení. Součástí práce je více než 40 obrázků, srovnávací tabulky, názory odborníků, rozsáhlá příloha a rovněž terminologický slovník, obsahující použité technické pojmy a zkratky. Práce je psána takovým stylem, který od čtenáře nevyžaduje pokročilou předchozí znalost žádných, zde popisovaných, technologií.
|
| |
| |
| |
|
Determinants of Soccer Broadcasting Fees
Chvojka, Petr ; Novotný, Jiří (advisor) ; Hnilica, Jiří (referee) ; Hobza, Vladimír (referee)
Sportovní přenosová práva jsou dnes jedním z klíčových zdrojů financí profesionálního sportu, z čehož vychází potřeba identifikace faktorů, které mají vliv na jejich cenu. Analyzovat celé sportovní prostředí by nebylo z důvodu příliš širokého teoretického záběru možné. Práce se proto zabývá pouze takovými případy, které reprezentují centralizovaný prodej televizních práv v prostředí domácí fotbalové ligové soutěže.
|