Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,661 záznamů.  začátekpředchozí23652 - 23661  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Názory a postoje na sport a pohybové aktivity v životním stylu učitelů středních škol
Kalíšková, Vendula ; Kovář, Karel (oponent) ; Jansa, Petr (vedoucí práce)
Název: Názory a postoje na sport a pohybové aktivity v životním stylu učitelů středních škol Cílem této diplomové práce bylo zjistit názory a postoje učitelů středních škol na sport a pohybové aktivity v jejich životním stylu. Výzkum probíhal celorepublikově dotazníkovou metodou. Byl zaměřen na srovnání názorů a postojů učitelů ve čtyřech věkových kategoriích (18-30 let, 31-45 let, 46-60 let a více než 61 let), dále dle pohlaví a aprobace. Celkově bylo dotázáno 999 pedagogů. Výsledky ve většině případů potvrdily naše pracovní hypotézy. Učitelé mají většinou pozitivní názory a postoje na provádění sportu a pohybových aktivit v životním stylu. Klíčová slova: sport, pohybové aktivity, životní styl

Využití pohybových her v geografickém a environmentálním vzdělávání
Buriánková, Martina ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Diplomová práce se v úvodu zabývá rešerší literatury objasňující základní pojmy spojené s pohybem, pohybovou a didaktickou hrou a teorií vztahu výchovy a vzdělání. Kromě toho jsou zde vysvětleny principy spojené se samotným procesem učení, druhy učení a konkrétní druhy učení využívané v geografii a environmentální výchově. Je zde rovněž kapitola o osvojování vědomostí, způsobu osvojování a činitelích, kteří ovlivňují uchování látky v paměti. Velmi důležitá je také část, která se zabývá strategií zvyšování výkonnosti dlouhodobé paměti, reminiscencí a determinanty zapomínání. Nepostradatelná součást školní výuky je motivace, která zvyšuje zájem a aktivitu dětí o danou problematiku. Hlavním cílem je vytvoření katalogu pohybových didaktických her a to v podobě tištětné i elektronické (program MS Excel, viz přiložené CD). Tento katalog by měl sloužit jako metodická pomůcka a pohybové hry v něm, umožní zpestření výuky a zvýší motivaci studentů. Praktická část je věnována nejen základním principům výběru, přípravy, vedení a zakončení didaktických her, ale také nejčastějším chybám, ke kterým dochází v průběhu hraní. Nepostradatelnou část tvoří také tabulkové přehledy, ve kterých jsou hry řazeny podle abecedy a podle určitých charakteristik. 10

Divadlo jako domov
Golubovič-Dragin, Biljana ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Dias, Pavel (oponent)
Tato disertační práce sleduje divadlo jako místo osobního i profesního růstu a prostor, odkud je možné odpovídat realitě. Jmenuje se Divadlo jako domov s podtitulem Identita, paměť, prostor.rvní kapitola, Divadlo a alchymie, pojednává o mé stáži u Mina Tanaky a o transformačním potenciálu divadla, o zasvěcování pohybem v rozpětí mezi tradičním obděláváním země a sublimovaným tanečním pohybem butó, v němž si tělo a krajina odpovídají. Tato současná taneční technika čerpá ze specifické kulturní paměti i specické dějinné situace, a tím mi ukázala, že propojení života a tance není jen sen a může být nástrojem odhalování identity.

Uplatnění hudebně pohybových aktivit ve výchovně vzdělávacích činnostech MŠ aneb Putování s písničkou
Fišerová, Šárka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je uplatnění hudebního pohybu v ŠVP a hledání možností a způsobů rozvoje poznatků a dovedností předcházejících čtení i psaní dítěte před vstupem do ZŠ prostřednictvím hudebně pohybových činností. Získávání jazykových dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a jazykových dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.

Úloha sestry - laktační poradkyně - v edukaci kojící ženy
Vodičková, Jana ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na edukaci kojících žen sestrou - laktační poradkyní. V úvodní části diplomové práce se věnuji historii laktačního poradenství a aktivit na podporu a ochranu kojení. Zmiňuji se o základních postupech v poradenství. Dále je v teoretické části podrobně popsána edukace kojící ženy v běžných, speciálních či problematických situacích. V empirické části práce jsem postupně stanovila sedm hypotéz týkajících se laktačního poradenství. Pro jejich ověření jsem navrhla a provedla rozsáhlý výzkum mezi zdravotníky. Hlavní použitou metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly tři různé nestandardizované dotazníky. Výzkum mezi laktačními poradkyněmi byl proveden celorepublikově, mezi zdravotníky na Gynekologicko-porodnické klinice Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, v Okresní nemocnici Havlíčkův Brod. Výzkum proběhl v období od 1.12.2005 do 20.2.2006 včetně pilotní studie a výzkumný vzorek tvořilo celkem 323 respondentů. Zpracováním výsledků výzkumu jsem 5 z těchto hypotéz potvrdila jako pravdivé a dvě z nich byly vyvráceny. Následujících pět hypotéz bylo výzkumem potvrzeno jako pravdivé: Hypotéza č. 1 - laktační poradkyně - zdravotnice - jsou ženy zpravidla s vyšším než středoškolským vzděláním. V mém výběrovém souboru mělo vyšší než středoškolské vzdělání téměř 70 %...

Autorita učitele
Šolcová, Karin ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je nejen nastínit problém autority ve školství a zobrazit postoje studentů střední školy k autoritě učitele, ale především odhalit klíčové sociální kompetence, které autoritu učitele z pohledu žáků podporují. Rozvíjením těchto kompetencí může pak učitel posilovat svoji autoritu.

Učitelské počátky Augustina Bartoše
Kolář, Petr ; Mužáková, Monika (oponent) ; Titzl, Boris (vedoucí práce)
Augustin Bartoš je dnes polozapomenutou postavou. Nic na tom nemění několik řádek či krátkých odstavců ve skriptech budoucích speciálních pedagogů či pár slovníkových hesel v pedagogických encyklopediích. Přece jen však existuje, zejména mezi odbornou veřejností, jisté podvědomí o jeho činnosti ve dvacátých a třicátých letech coby vrchního ředitele Jedličkova ústavu v Praze, stejně jako o jeho literárně-odborné činnosti z oné doby. Monografickým pracím Dětská organizace a Automobil vychovatelem i pedagogickým konceptům, které v nich byly načrtnuty, se ve své době dostalo zasloužené pozornosti nejen u nás, ale i v mnohých evropských zemích. Naproti tomu o jeho dětství, studiu, dřívějších pedagogických zkušenostech či životních osudech bylo známo velmi málo.

Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního charakteru
Höschlová, Aneta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního rozsahu pojednává o největší výchovné organizaci v České republice. Cílem práce je představit hnutí Junák - svaz skautů a skautek ČR z hlediska jeho poslání, historie a současného stavu. Součástí práce je analýza komunikačních aktivit této neziskové organizace se zaměřením na analýzu mediálních výstupů a nástrojů komunikace, které tento neziskový subjekt nejvíce využíval. Ve druhé části se práce věnuje charitativním akcím neziskových organizací a detailně popisuje čtyři celostátní charitativní projekty skautského hnutí - Betlémské světlo, sbírky Postavme školu v Africe, KAPKA a Velikonoční skautské kuřátko. Následně srovnává jejich smysl s posláním Junáka a komunikační strategií. Poslední část se věnuje primárnímu výzkumu, který autorka provedla na cílové skupině respondentů ve věku 15-26 let. Výzkumné šetření zjišťovalo, zda má pořádání charitativních akcí vliv na image neziskových organizací, zda se liší vnímání charity lidmi, kteří prošli skautskou výchovou a těch, kteří nikdy skauty nebyli, zda jsou současné skautské charitativní projekty smysluplné a funkční, a zda mají mladí lidé o charitativních akcích Junáka povědomí. Práce uvádí doporučení pro skautskou organizaci ohledně...

Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.

Multimédia a e-learning ve výuce chemie
Hasoň, Karel ; Jančář, Luděk (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Kubáň, Vlastimil (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou multimédií a e-learningu a jejich využitím při výuce chemie. V teoretické části shrnuje ve stručnosti poznatky týkající se problematiky motivace, možností zapojení výpočetní techniky a multimédií do výuky, požadavků kladených na autory elektronických výukových materiálů a na jejich uživatele. Věnuje se taktéž otázkám testování znalostí a tvorby didaktických testů. V praktické části obsahuje popis vlastností, možností a návod na využívání výukových multimediálních počítačových systémů "Škola hrou", "Kvalitativní analýza" a "Nobelovy ceny za chemii", určených pro žáky základních a středních škol a studenty vysokých škol zaměřených na přípravu budoucích učitelů chemie. Všechny tyto výukové systémy obsahují vždy soubory testů, které umožňují procvičování učiva a ověření úrovně vědomostí získaných při použití těchto systémů. Součástí práce je i přehledně zpracované vyhodnocení testování žáků a studentů. Cílem testování bylo ověřit, zda výukové materiály, upravené do prostředí e-learningových kurzů, usnadní a zlepší přípravu testovaných respondentů. Pro větší vypovídací hodnotu bylo vždy testováno několik příslušných skupin respondentů, aby bylo možné provést srovnání výsledků. Výsledky toho výzkumu jsou seřazeny v přehledných tabulkách a grafech a jsou učiněny...