Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 645 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti ze 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3 Cíle práce: Cílem práce je zjistit, v jaké míře se děti v Praze 3 účastní prázdninových aktivit organizovaných DDM. Zajímá nás, zda mají děti o poskytovaných službách přehled, jestli nabídku dostatečně využívají a co je ovlivňuje při výběru činností. Dále také zjišťujeme, o které činnosti děti mají či nemají zájem. Metody: Získávání dat proběhlo formou strukturovaného dotazníku, jenž byl rozdán žákům 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3. Ke zpracování výsledků jsou užity vhodné statistické metody. Výsledky: Více než polovina dětí má zájem o nabízené prázdninové programy organizované DDM. Děti nejčastěji vědí, že DDM nabízí pravidelné zájmové "kroužky" a pořádá letní tábory, o dalších činnostech už je jejich přehled horší. Při výběru činností mají nejznačnější vliv kamarádi a rodiče. Děti by měly zájem vyzkoušet si hůře dostupné aktivity pojící se s dobrodružstvím v přírodě, jako je paintball, vodní turistika a cykloturistika. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, DDM, letní prázdniny

Dítě jako oběť domácího násilí
JANŮ, Alena
Domácí násilí je v současné době chápáno jako významný společenský problém, je to forma násilí, která je rozšířená po celém světě, ve všech kulturách i všech sociálních vrstvách. Domácí násilí je ve většině případů směřováno proti ženám, v menší míře jsou oběťmi také muži nebo senioři. Jako na nepřímou oběť domácího násilí je třeba hledět na děti, které žijí v rodinách ohrožených domácím násilím. Domácí násilí neohrožuje totiž pouze samotnou oběť, ale i děti, které jsou přítomny násilných ataků mezi rodiči. Práce, která je právě zaměřena na děti jako oběti domácího násilí, je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části bylo cílem vysvětlení základních pojmů v dané oblasti. V úvodu bylo důležité poukázat na význam rodiny, její základní funkce a nezastupitelnou roli v uspokojování potřeb všech svých členů. Další část je věnována vysvětlení definice domácího násilí, klíčovým znakům násilí v rodině, jeho druhům a formám, rovněž obětem domácího násilí. V souvislosti se zaměřením na dítě jako oběť domácího násilí je objasněn syndrom CAN jako problematika týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. V neposlední řadě je popsán možný dopad přítomnosti domácího násilí v rodině na psychiku a vývoj dítěte. Dále je v práci shrnuta možnost právní ochrany osob ohrožených domácím násilím, včetně intervence a pomoci obětem. V praktické části práce byly zpracovány výsledky kvantitativního výzkumu, a to jak ze statistik Intervenčního centra pro pomoc obětem domácího násilí při Diecézní charitě České Budějovice, tak údaje na základě rozeslaného dotazníku orgánům sociálně-právní ochrany dětí obecních úřadů obcí s rozšířenou působností. Cílem práce bylo zjistit, zda se v Jihočeském kraji odehrává domácí násilí převážně v rodinách s dětmi a jaký vliv má přítomnost domácího násilí v rodině na psychický vývoj dítěte. Na základě poskytnutých údajů byl zjištěn celkový počet domácností s domácím násilím, ve kterých byly přítomny nezletilé děti, celkový počet ohrožených dětí, i dopad přítomnosti násilí mezi dospělými členy domácnosti na psychiku přítomných dětí.

Rozvod a jeho dopad na děti
ZÁLESKÁ, Helena
Práce je zaměřena na děti, které prožívají rozvod svých rodičů a jejich reakce na tuto pro ně nepříjemnou situaci. Teoretická část nám vysvětluje pojmy rodina, manželství, rozvod, se kterými je pracováno v celé práci. Dále jsou uvedeny nějaké rozšiřující informace k rozvodu, jako druhy rozvodů, příčiny rozvodů a jedna kapitola věnující se tomu, jak správně mluvit s dětmi o rozvodu. Též je velký prostor v této části věnován dětským reakcím. Ty jsou rozděleny na ty nejdůležitější reakce, na reakce v podobě emoce a na reakce v podobě chování, dále na reakce krátkodobé a dlouhodobé, na reakce dětí podle pohlaví a podle toho zda jsou jedináčci, nebo mají sourozence a také na důvody, proč děti takto reagují. Část praktická obsahuje vyprávění respondentů, kteří rozvod zažili a respondenta, který rozvod nezažil. Ten je ale přesvědčen, že rozvod by byl řešením nepříznivé rodinné situace. Na základě těchto vyprávění je pak zpracována analýza, porovnávající jednotlivé respondenty.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Zdravý životní styl mladé populace
Vargová, Andrea ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem zdravého životního stylu mladé populace. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. První část se zabývá základními pojmy zdravého a vyváženého životního stylu. Jsou v ní blíže specifikovány pojmy týkající se zdravého životního stylu především u dětí předškolního věku. Podává ucelený obraz o tom, co neodmyslitelně patří ke zdravému životnímu stylu a také udává nutriční doporučení a správné složení živin v jídelníčku dětí předškolního věku. Druhá, praktická část práce se zaměřuje na vybranou běžnou mateřskou školu, jakožto instituci, která je analyzována z hlediska hospodaření, financování, stravování, nabídky sportovních a zájmových kroužků a její zapojení do rozvoje zdravého životního stylu. V závěru je celkové hodnocení instituce a interpretace výsledků, vycházejících z údajů mého pozorování během praxe a výsledků řízených rozhovorů se zaměstnanci mateřské školy.

Míra vlivu volnočasových aktivit na agresivitu dětí
Hájek, Petr ; Marádová, Eva (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je analýza trávení volného času patnáctiletých dětí s vazbou na prvky agresivity a šikanování, tedy téma v současné době velmi aktuální. Cílem této práce je zjistit, zda zpsob trávení volného času, zejména to, že patnáctileté děti tráví volný čas hraním počítačových her nebo sledování televizních pořad s prvky násilí, má vliv na jejich agresivitu. Práce se zabývá zpsoby trávení volného času patnáctiletých dětí, vlivem rodiny na patnáctileté děti, rovněž rozvojem a příčinami vzniku agresivity v životě dítěte a šikanou v jejích rzných podobách a stádiích.

Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování
Michálková, Kateřina ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Odraz nacismu ve vybraných literárních a zfilmovaných dílech německy psané literatury pro děti a mládež a jejich didaktické zpracování ABSTRAKT: Práce pojednává o zobrazení nacismu v literatuře pro děti a mládež, přičemž se zaměřuje na rozdílnost pojetí nacismu v literatuře intencionální, tedy prvotně zaměřené na dětského adresáta, a v literatuře neintencionální, která se prvotně nezaměřuje na dítě jako adresáta. Komparace probíhá na základě porovnání literárních děl ,^ils Hitler das rosa Kaninchen stahl" a "Nackt unter Wölfen" a jejich stejnojmenných filmových verzí. Na základě této analýzy je prováděna didaktická adaptace obou děl v hodinách výuky německého jazyka a jiných vyučovacích předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: literatura pro děti a mládež, film, nacismus, didaktizace, společný evropský refernční rámec, jazykové kompetence

Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.

Interdiciplinární spolupráce v ochraně dětí - svědků domácího násilí
Kotalová, Vendula ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Domácí násilí je v České republice poslední dobou často diskutovaným pojmem. V médiích čteme články s informacemi pro oběti domácího násilí, stejně jako zmínky o případech domácího násilí, česká politická reprezentace se podílí na hledání řešení tohoto fenoménu. Domácí násilí bylo uznáno jako závažný společenský problém. Přesto zůstává řada oblastí, které dosud nejsou řešeny v potřebné míře. Domácím násilím se zpravidla označuje týrání a násilné jednání, odehrávající se mezi osobami blízkými žijícími spolu ve společném bytě nebo domě, kdy jedna násilná osoba získává a udržuje nad druhou moc a kontrolu1 . Jedná se o fyzické i slovní útoky, tělesné týrání, omezování osobní svobody, vydírání, sexuální zneužívání, výhružky apod. Jednou z forem domácího násilí je domácí násilí zahrnující děti (oficiální termín přijatý v roce 1998)7 , které se vyskytuje ve třech podobách: jednak je definováno jako takové chování rodičů vůči dítěti, kdy je naplněna definice syndromu zneužívaného a zanedbávaného dítěte, nebo taková situace, kdy se dítě dopouští násilí na svých rodičích, či se jedná o situaci kdy dítě pozoruje násilí mezi svými rodiči, tzn. že se ocitá v roli svědka DN. Problematiku dětí - svědků DN lze přitom považovat za nejzávažnější, a to z několika důvodů. Jak vyplývá ze statistických údajů, jedná se o velmi...

Děti s extrémní poruchou chování a výchova
Ptáčková, Lucie ; Krykorková, Hana (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do devíti hlavních kapitol. První z nich nás seznamuje s problematikou poruch chování, a to z důvodu snadnějšího pochopení a ukotvení samotného pojmu extrémní poruchy chování, který je dále vysvětlen. Ve druhé kapitole je vysvětlena problematika psychického vývoje a jeho možné narušení v průběhu socializačního procesu jedince. Pozornost je také věnována rodiči, jako vzoru dítěte v průběhu socializace. Třetí kapitola je zaměřena na význam rodinného prostředí pro dítě a na jeho možné dysfunkce. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s pojmem výchova, která probíhala v rodinách dětí s extrémní poruchou chování, na problematiku citové výchovy v návaznosti na problematiku rodinné interakce. V páté kapitole jsou popsány diagnostické aspekty extrémní poruchy chování. Šestá kapitola vysvětluje její funkční aspekty. Další, sedmá kapitola je věnována problematice legislativy. To znamená, za jakých podmínek tyto děti můžeme potrestat, jaká opatření mohou být nařízena a v neposlední řadě je zde popsán a vysvětlen zákon o soudnictví ve věcech mládeže spolu se zákonem o výkonu ÚV a OV ve školských zařízeních. Následující kapitola se zabývá samotným výchovným ústavem, jeho strukturou a fungováním. V jedné z podkapitol je popsáno oddělení extrémní poruchy chování (EPCHO)....