Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,451 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Využití dramatické výchovy ve volnočasových zařízeních pro matky s dětmi
KOVÁČOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématikou dramatické výchovy. Konkrétně zkoumá možnosti využití metod, které tento obor nabízí, za účelem rozvíjení psychických a sociálních dovedností dítětě, jakož i vztahu mezi dítětem a matkou.

Srovnání využívání veřejného prostoru dětmi na sídlištích a v suburbiích
Korytářová, Jana ; Špaček, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá empirickým zkoumáním rozdílů ve využívání veřejných prostor dětmi ve věku 10-12 let žijících na sídlišti a v suburbiu. Děti ze sídlišť a suburbií tráví svůj volný čas rozdílně, ať už se jedná o rozložení volnočasových aktivit, využívání veřejného prostoru nebo činnosti, jimiž zde čas tráví. Také omezení volné mobility se v těchto dvou oblastech odlišuje. Pro děti, jež mají jiný životní rytmus než dospělí, je pobyt ve veřejném prostranství okolí velmi důležitý. Vliv na využívání veřejného prostoru má mnoho faktorů, mimo jiné typ městské zástavby a restrikce jejich mobility. Veřejný prostor je důležitý pro život ve městě. Je to místo, kde každý může svobodně pobývat. Lidé se zde setkávají, jsou ve společnosti, ale zároveň se neznají. V obytných částech města má veřejný prostor význam především pro děti, matky s dětmi a starší lidi, jež jsou vázáni na okolí svého bydliště. V poslední době funkci veřejného prostoru přebírá prostor privatizovaný. Panelová sídliště, jež jsou první zkoumanou lokalitou, byla zpočátku určena hlavně k bydlení. Postrádala městskou pestrost a veřejné prostory postrádaly tradiční podobu a urbanitu. První zkoumaným územím je Jižní město, které je zároveň největším sídlištním souborem v Praze. Suburbánní oblasti začaly vznikat v Čechách pod vlivem suburbanizace....

Krize - rozpad rodiny očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Children and Advertising
Hettešová, Kristína ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.

Zjištění úrovně základních schopností a dovedností předškolních dětí v obci s méně než 2000 obyvateli - Radomyšl
KOCOUREK, Petr
Záměrem bakalářské práce je zjistit úroveň základních motorických schopností a dovedností u dětí předškolního věku v obci s méně než 2000 obyvateli. Výzkum proběhl v červnu 2011 v mateřské škole v obci Radomyšl. Měření se zúčastnilo 48 dětí. Z toho bylo 29 děvčat a 19 chlapců. Dále byly rozděleny podle věku na děti mladší čtyř let, čtyřleté, pětileté a děti starší šesti let. U dětí byla zjišťována data o jejich tělesné výšce a hmotnosti. Následně byly vypočítány hodnoty BMI. Při motorickém testování byly použity vybrané testy: běh na 20 metrů, hod míčkem z místa pravou i levou rukou a skok do dálky z místa snožmo. Zjištěné výsledky byly vyhodnoceny a následně porovnány s projektem ?Růst a motorická výkonnost předškolních dětí? z roku 2010 a dále pak s výzkumem z roku 1977 s názvem ?Tělesný a pohybový vývoj dětí od 4 do 6 let v Čechách, na Moravě a ve Středoslovenském kraji?.

Daňový systém snižuje motivaci matek s menšími dětmi k práci: doporučení a jeho vyhodnocení
Šatava, Jiří
Nastavení celkového zdanění práce, tj. daně z příjmu fyzických osob a pojistných odvodů na sociální a zdravotní pojištění, v ČR vysoce zatěžuje i relativně nízké výdělky tzv. druhých vydělávajících v domácnostech, tedy partnerů s nižším výdělkem. Pracovní aktivita těchto lidí je přitom na výši zdanění zpravidla velmi citlivá. Takovou velkou skupinu představují matky s menšími dětmi. Matky s dětmi v pozici druhých vydělávajících jsou vystaveny participační daňové sazbě (PTR) až o 30 % vyšší než jejich partneři. Vyšší PTR přitom způsobuje nižší motivaci pracovat. Nejvyšším sazbám PTR, v porovnání s partnery, jsou vystaveny ženy s dětmi s nízkým výdělečným potenciálem.

Fyziologický vývoj postury a pohybu dítěte předškolního věku - vestibulární systém
Bočínská, Helena ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Tato práce je zaměřena na vývoj postury a pohybu dítěte předškolního věku. Konkrétně na ovlivnění kontroly postury a pohybu vestibulárním aparátem. Jsou zde shrnuty poznatky o vestibulárním aparátu získané z české a anglické literatury a zahraničních článků publikovaných v elektronických časopisech. Je zaměřena na období předškolního věku. Zdůrazňovány jsou tedy změny vztahující se k tomuto období. Část zahrnující přehled poznatků je zaměřena na anatomii, embryologii a neurofyziologii vestibulárního aparátu. Je v ní uveden přehled fyziologie motorického vývoje od prenatálního do předškolního období. Vliv vestibulárního aparátu na motorický vývoj se promítá v postupném získávání pohybových dovedností. Práce se zmiňuje o vlivu vestibulárního systému na kontrolu postury u dětí předškolního věku. Jeho zvyšujícím se podílu odpovědnosti za kontrolu postury a pohybu ve vztahu ke zrakovému a somatosenzorickému systému. Kazuistikou motoricky zdravého dítěte jsou pak doloženy a ověřeny získané informace o projevech vlivu vestibulárního aparátu na posturální kontrolu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Využití dramatické výchovy v MŠ pro děti se sníženou socializační schopností
Kohoutová, Veronika ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gregorová, Vlasta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou socializace předškolního dítěte a vlivem dramatické výchovy na tuto problematiku. Teoretická část se zabývá především socializačním procesem a aspekty, které mohou ovlivňovat vývoj dítěte v období předškolního věku. V praktické části je toto téma přeneseno do konkrétní roviny práce v mateřské škole. Z předpokladů i realizace praktické části vyplývá, že dramatická výchova v kontextu socializace dítěte předškolního věku je často účinným prostředkem zlepšení tohoto procesu. K dosažení uspokojivých výsledků je však důležitá spolupráce všech, kteří se tohoto procesu účastní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Cerhová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na téma přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Důležitým činitelem, který o výběru a o nástupu do školy rozhoduje, je přístup rodiče. Práce zjišťuje, které faktory sledují rodiče při výběru základní školy, jaké je jejich aktivita. Hlavními metodami výzkumného šetření jsou rozhovor a dotazník. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)