Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,659 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 


Připomínky k počátkům některých ústavů
Trkal, Viktor
Práce obsahuje osobní vzpomínky autora na okolnosti, události a významné osobnosti, které provázeli vznik ČSAV. Pozornost je věnována i období, které založení této instituce předcházelo.

Komunikace Centra sklářského umění Huť František v Sázavě
Chuchrová, Jana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současným řízením komunikace Centra sklářského umění Huť František v Sázavě. Teoretická část práce se zaměřuje na rozbor odlišných pojetí pojmu komunikace napříč specializovanými společenskými vědami s důrazem na ekonomické disciplíny -- zejména management, PR, marketing a fundraising. Na úvod jsou ovšem zařazeny taktéž teorie komunikace v pojetí sociologie a psychologie, neboť ty definují základní pojmy v oblasti komunikace, které ekonomické disciplíny přejímají. Hlavními cíly teoretické části práce bylo zjistit, čím se jednotlivé přístupy ke komunikaci odlišují, vytyčit postup při konstrukci komunikační strategie a vymezit nástroje a zásady vnější komunikace organizace, které budou pro komunikaci Centra přínosné. Cílem praktické části bakalářské práce dále bylo zanalyzovat, jak se současné řízení vnější komunikace Centra sklářského umění Huť František v Sázavě shoduje s teorií. Stěžejním zdrojem informací pro praktickou část byly rozhovory se stávající ředitelkou Centra sklářského umění, MgA. Martinou Kulhavou, na jejichž základě byly vytyčeny zásadní nedostatky v komunikaci Centra. Závěry práce obsahují návrhy dílčích strategických kroků pro redukci těchto nedostatků a mají tak praktický dopad pro budoucí směřování marketingové komunikace Centra.

Historie botanických zahrad v souvislosti s vlivem osídlení na přírodní prostředí
Šuglová, Darina
Proces vývoje botanických zahrad a staveb se děje v sepětí se stavem poznání společnosti v oborech přírodních věd. Od počátku dějin civilizované společnosti se člověk chránil vůči přírodním vlivům utvářením vhodných podmínek umělého prostředí staveb. S rozvojem civilizace se poměr přírodního a umělého prostředí mění a stále větší význam má ochrana přírody před vlivem člověka. V té souvislosti hraje stále významnější roli vědecké poznání přírody. Stupeň zásahů do fytosféry v různých historických etapách vs. rozvoj botanických zahrad.

Vztah elektronické hudby s filmem
Švarcová, Johana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.

Svoboda křesťana - pojem a problémy uznání v kanonickém právu
Kolářová, Marie ; Hrdina, Antonín (vedoucí práce) ; Kašný, Jiří (oponent) ; Šprunk, Karel (oponent)
RESUME Svoboda křesťana - Pojem a problémy uznání v kanonickém právu Práce analyzuje obecné pojmy svoboda, morálka a právo a odlišnosti v působení právních a morálních norem. Porozumění těmto pojmům je důležité pro vyvozování závěrů ohledně uznání a zakotvení svobod křesťana v pozitivním kanonickém právu. Člověk je svobodnou bytostí stvořenou k obrazu Božímu. Každý člověk je svobodný ve své lidské podstatě. Jedná se o základní svobodu, která zakládá důstojnost člověka. Z této svobody vyplývá odpovědnost člověka, člověk se musí vždy nějakým způsobem sebeinterpretovat, a i když tuto interpretaci odmítá, nic tím nezmění, protože i tento postoj je jeho interpretací. Při analýze pojmu svoboda narážíme na omezení člověka. Každý jednotlivec je limitován vnějším prostředím i svou vlastní osobností. Tato omezení však nepopírají transcendentální svobodu, protože člověk se vždy uskutečňuje ve svém konkrétním prostředí ne neomezeně co do libovůle, ale v rámci těchto podmínek. Z této transcendentální svobody člověka vychází svoboda rozhodování. Právo ve svém obecném pojmu je hodnotovou kategorií. V další části práce se proto věnuji kanonickému právu a jeho vztahem k obecnému pojmu právo. Práce vychází z jednoty lidského osoby, z toho důvodu také nemohou existovat různé druhy práva (v jeho obecném pojmu), protože...

Immunization strategies in developing countries and its effects
Melichová, Daniela ; Dáňová, Jana (vedoucí práce)
Maintaining good health is important for all of us. A primary health service is important, perhaps the most basic and cost effective is childhood immunization. Immunization against diseases such as polio, tetanus, diphtheria and pertussis saves the lives of approximately three million people each year. Immunization also prevents many more millions from suffering debilitating illness and lifelong disability. Lifesaving vaccines is one of the greatest public health achievements of all time. A hundred years ago, infectious diseases were the worlds leading cause of death. Epidemics of smallpox and diphtheria would take the lives of millions of people. Over the last 50 years, medical science has developed vaccines to reduce the spread of many killer diseases. But other infectious diseases for which we still lack effective vaccines, such as HIV/ AIDS, Malaria and tuberculosis, continue to cause illness, disability and death. Scientists are working hard to develop vaccines to protect people from these diseases as well. In this article the focus will be on immunization in developing countries and difficulties in the management, its effects and the perspective of the future. Comparing the vaccination in developing countries with the one in Norway for informational purposes and understanding of the differences in...

Výchova k demokracii ve výuce na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat možnosti vymezení a zařazování témat výchovy k demokratickému občanství v rámci vyučovacích předmětů prvouka, vlastivěda, přírodověda a literární výchova na 1. stupni základních škol. Práce vychází z vymezení cílů a obsahu výchovy k demokratickému občanství a z uvedení možnosti volby vyučovacích metod a forem vhodných k rozvíjení a naplnění těchto cílů. Samostatnou kapitolu tvoří rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Kapitola sleduje zejména vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, ale také hodnotí průřezová témata vzhledem k naplnění cílů výchovy k demokratickému občanství. V rámci akčního výzkumu ve čtvrté třídě základní školy popisuje tato práce přípravu a realizaci projektu na téma "Obec a její problémy". Výzkum je podpořen zkoumáním vědomostí žáků před a po realizaci projektu. Součástí práce jsou také dotazníky pro učitele této základní školy sledující oblast pojetí vyučovacích hodin prvouky a vlastivědy a také oblast výchovy k demokratickému občanství a její zařazování do výuky. Z výsledků akčního výzkumu je patrné, že potřeba zahrnout výchovu k demokratickému občanství je žáky i učiteli vnímána jako nedílná součást výchovy pro aktivní, kompetentní a zodpovědný život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Objektivita, subjektivita a Karl Raimund Popper
Fafejta, Ondřej ; Uhlář, Pavel (oponent) ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce)
Autor práce vymezuje tři přístupy, které lze k objektivitě a subjektivitě zaujmout: descartovský, kantovský a postmoderní. Sám se hlásí ke kantovskému pojetí, které ústí a k filosofii vědy K. R. Poppera. Na základě Popperových mylenek autor vymezuje dvě pojetí objektivity: vnějí nepoznatelnou objektivitu světa a vnitřní objektivitu logiky jako nástroj k poznávání. Vnějí objektivita čili svět o sobě je metafyzický pojem pro nedosaitelnou hranici naeho poznání. Autor také rozliuje dvě pojetí subjektivity: poznávanou (subjektivní) zkuenost, která je nejbezprostřednějím nástrojem poznávání vnějí objektivity, a zakouenou (objektivní) zkuenost čili zkuenost o sobě, která se shoduje s vnějí objektivitou. Autorova teorie objektivity a subjektivity tedy obsahuje tři sloky: vnějí objektivitu /objektivní zkuenost, subjektivní zkuenost a vnitřní objektivitu, a autor ji aplikuje pro účely vedení rozhovoru v oblasti pomáhajících profesí. První sloku, která je metafyzická, lze pouze předpokládat. Proto jsou základem rozhovoru a subjektivní dojmy, které jsou pro kadého zcela individuální, ale podávané pokud mono v tak jasných logických souvislostech, aby byly srozumitelné druhým účastníkům rozhovoru. Autor tímto propojením subjektivity a logiky rovně vymezuje specifické chápání intersubjektivity, která není zaloena na...

Živoucí tělo. Úcta k tělu jako jeden z aspektů ekologického života
Dvořáková, Tereza ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Ortová, Jitka (vedoucí práce)
Tělo jako "nám nejbližší příroda", jak říká T.Rozsak, je naší bezprostředním součástí, stejně jako součástí světa a přírody. Tato práce se proto věnovala především těm aspektům tělesnosti, které se týkají různých pohledů na tělo a tělesnost ve vztahové síti bytí. Zaměřovala se rovněž na tělo v jeho proměnlivosti, dynamičnosti a potenciální ovlivnitelnosti/manipulovatelnosti představami lidských společností. Chápání těla v těchto aspektech nás může přivést k několikrát zmíněné myšlence, že pokud nám jde o změnu ekologického myšlení a změnu přístupu k přírodě, není možné, abychom se vyhnuli zkoumání našeho osobního i společenského vztahu k tělu. Toto zkoumání považuji za zvlášť významné v kontextu humanitních věd, které se vyznačuje jistou tendencí k oblibě abstraktního myšlení a odtělesněnému duchovnímu světu. S tím je spjato upozaďování významu empirické zkušenosti a všeobecně, ve vědeckém akademickém prostředí, "vyzávorkování" emocionality a přirozené smyslové zkušenosti. Současná akademická věda, ovlivňující myšlení současných lidí, se vysmýkává z různých pastí moderního i postmoderního západního myšlení a nebezpečně našlapuje na další. Jednou z největších je " past objektivního myšlení" novověké akademické vědy. Ve snaze o objektivní a tedy co nejpřesnější obecný popis zkoumaného, který by byl...