Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

AUTORSKÁ KNIHA "OBRAZOVÁ ESEJ"
ZEJDOVÁ, Marcela
Bakalářská práce obsahuje propojení teoretické a praktické části týkající se tématu Autorská kniha ? Obrazová esej, která je zpracována technikou úpravy vlastních digitálních fotografií pomocí grafických programů. Teoretická část se zabývá historickým vývojem autorské knihy po současnost a zahrnuje způsoby tvorby obrazové eseje, grafických románů a komiksu. Praktická část zahrnuje zpracování vlastní autorské knihy v podobě obrazové reportáže pomocí digitální technologie.

Expresionistický obraz světa v díle Bohuslava Reynka
Dosoudilová, Anna ; Vojvodík, Josef (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Cílem práce je rekonstruovat obraz světa, tak jak je prezentován Reynkovým raným dílem, a sledovat na tomto obrazu, zda a jakým způsobem je ovlivněn expresionismem. Práce je založena na motivické a tematické analýze sbírek, u kterých se obvykle spřízněnost s expresionismem uvádí. Jedná se o sbírky Rybí šupiny, Had na sněhu, Rty a zuby. Pozornost je přitom upřena na motivy, které tuto spřízněnost dokazují. Vyzdvižena je proto exponovanost subjektu, motivy rozkladu a zániku světa, apokalyptické vize, pocit zmaru a viny, snaha o pronikání pod povrch, k jádru skutečnosti. Z dalších dominantních motivů je věnován prostor motivům hříchu a smrti. Závěrečná kapitola se pak zaměřuje na výtvarnou stránku analyzovaných sbírek. Pozornost je upřena jednak na funkci barev, které ve své emancipovanosti mohou plnit úlohu motivu, a jednak na vytváření ornamentů, které poukazují na vliv stylu, který expresionismu předcházel, na secesi.

The Czech translations of Rilke's "Sonette an Orpheus"
Otterová, Michaela ; Tvrdík, Milan (oponent) ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce)
U tak odlišných osobností s tolika různými přístupy není snadné najít společné rysy. Přesto však existují: Především všichni zúčastnění zachovávají původní formu sonetu. Tato skutečnost není tak banální, jak by se mohlo na první pohled zdát, vezmeme-li v úvahu francouzskou překladatelskou praxi, kde je převádění poezie do prózy běžným jevem, nebo když si uvědomíme, že i Jakub Deml přeložil v časové tísni svůj výbor z Knihy obrazů prózou. Zachování literární formy, v českém prostředí obvyklé, svědčí nejen o zdejší vysoké kultuře překladu, ale i o tvůrčí ctižádosti českých překladatelů. Na druhou stranu spojuje šestici překladatelů zřejmá lhostejnost k rilkovskému bádání. Ačkoli je prokázáno, že Renč znal Holthusenovu monografii o Rilkovi, na jeho práci to nezanechalo žádný patrný vliv. Ještě výrazněji se tento nedostatek projevuje u Pokorného, který ve svých článcích horuje pro interpretaci, a přitom nezná dopodrobna ani výchozí mýtus o Orfeovi. Vítek sice něco tuší o "intelektuálním skeletu" sbírky, ale blíže se k němu nevyjadřuje. Další známkou společného nedodržování originálu je jazyková stylizace. V českých překladech se jazyk Sonetů stává patetickým, květnatým, nabubřelým, hermetickým nebo dokonce rozpustilým, každopádně se ale ve všech případech - snad s výjimkou Bablera - vzdaluje od původního,...

International Digital Library of Manuscripts
Knoll, Adolf,
The Manuscriptorium Digital Library is Europe’s largest digital library of manuscripts providing access to data from more than 120 institutions across Europe incl. ca. 55 most important Czech collections. In March 2015, it contained 43,372 fully digitized documents and more than 337,000 bibliographic records. The documents are not only of European origin (Western, Slavonic, Hebrew, Armenian ...), but there are also data representing Arabic, Persian, Ottoman, Indian and other manuscript traditions. The digital library was launched in 2003 by the National Library of the Czech Republic, in partnership with the Czech AiP Beroun Company. In comparison and in contrast with other aggregation services, it provides seamless access to full digital documents on the fly, reusing thus repositories of partner digital libraries. Users do not need to travel or to navigate from one physical place or digital library to another one to access needed documents. Manuscriptorium provides uniform interface to any data from any digital library that signed the partnership agreement. The internal metadata solution is based on the robust TEI P5 approach and suits both library and researchers’ requirements for description and structuring. It aggregates not only fully digitized documents, but also the partially digitized ones and bibliographic records. It contains manuscripts as well as old printed books, historical maps, and historical posters. The documents are mostly represented by digital images and in certain extent also by full texts, TEI-structured and unstructured. The Manuscriptorium larger environment provides also online support to TEI authoring and online metadata validation and upload. ...

Výtvarná koncepce filmu podle knihy "Tracyho tygr" autora Williama Saroyana a výtvarné zpracování literární předlohy s výjimečným výtvarným počinem na příkladech světové kinematografie
Jílková, Lada ; Iblová, Radmila (vedoucí práce) ; Nekvasil, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá analýzou příběhu z knihy Tracyho tygr a výtvarným řešením scén podle tohoto zadání. Zpočátku teoretické práce jsem rozebírala několik filmů, které jsou podle literární předlohy a vizuálně souvisí s tímto příběhem. V druhé části jsem vyvozovala z analýzy a vytvořila závěrečný scénosled tohoto příběhu a jednotlivé obrazy scén s řešením modelu města a jednotlivých ulic použitých ve filmu a také přiložila inspirační rešerše

Jak se nám Lolita vybarvila
Matoušková, Lenka ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Vliv médií na obraz Lolity. Knižní charakteristika postavy, vliv doby na vydání knihy a vnímání příběhu. Vliv doby na filmovou adaptaci S.Kubricka a jeho uchopení postavy Lolity. Počátek pokrouceného fenoménu lolita. Vliv doby na filmovou adaptaci A.Lyne, zpracování příběhu a vizualizace Lolity v jeho filmu. Dopad filmových zpracování na obraz Lolity. Dnešní vnímání fenoménu Lolita- móda, erotika, pornografie, aspekty, které změnu zapřičiňují.

Úzký formát na osm
Procházka, Jiří ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....

Hospodinův soud nad Izraelem u proroků Amosa a Ozeáše
Kotíková, Helena ; Hřebík, Josef (vedoucí práce) ; Mikulicová, Mlada (oponent)
RESUMÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE Hospodinův soud nad Izraelem u proroků Amosa a Ozeáše Helena Kotíková Poselství předexilních proroků o budoucí zkáze je dnes standartně označováno v odborné literatuře jako soud. Amos a Ozeáš byli prvními, jejichž slova soudu byla zapsána, důvodem k tomu nepochybně bylo potvrzení jejich proroctví zánikem království severního Izraele. Práce má tři hlavní části: historickou, literární a teologickou. Literární část zkoumá všechny hlavní interpretační metody se zřetelem k interpretaci těchto dvou prorockých knih. Přestože zastávám, že tito proroci nebyli pouze hlasateli zkázy, ale že jejich poselství obsahuje také naději, zkoumám i ty metody, které pasáže o naději nepovažují za autentické. Hlavní důraz této práce je v teologické části. Pojem soud je dnešním teologickým termínem, který se používá i k označení některých biblických poselství. Je to také biblický termín a proto takové jeho použití je oprávněné, avšak biblické texty nepoužívají jeden termín na rozdíl od moderních autorů, kteří ho chápou v konceptu soudního procesu a vkládají do tohoto konceptu různé představy o jeho původu (Sitz im Leben). Můžeme říci, že proroci Amos a Ozeáš se nevyjadřují forenzním způsobem ani nevykreslují obraz Hospodina jako soudce. Přesto ohlašují tresty a zkázu. Amos mluví o Hospodinově jednání, kromě...

Urbanistický vývoj města Milevsko
Slaba, Tomáš ; Šlemr, Jan (vedoucí práce) ; Jan , Jan (oponent)
Bakalářská práce mapuje urbanistický vývoj města Milevsko. Práce řeší oblast celého města včetně jeho přilehlých částí. První kapitoly poskytují základní informace o Milevsku včetně jeho okolí z pohledu různých vědních disciplín. Následující kapitoly popisují historický vývoj města. V celé práci je kladen důraz především na část, mapující jeho urbanistický vývoj v 19. a 20. století. Další kapitoly vysvětlují vybrané současné urbanistické problémy v České republice. V podkapitolách jsou tyto problémy konkretizovány na řešeném městě a dochází k definování jeho problémů. V závěru je nastíněna současná prostorová struktura a vývoj města. Přínosem práce je poskytnutí základních informací o městě, popsaný urbanistický vývoj a určení samotných problémů města. Hlavními zdroji je literatura, která mapuje historický vývoj města, katastrální mapy, odborné knihy o urbanismu či územním plánování a konzultace s místními odborníky. Práce je doplněna kartografickými, obrazovými, tabulkovými a schematickými přílohami.

Reflections of the deleuzian "time-image" in the films of Andrei Tarkovsky and of Alain Resnais
Konoreva, Evguenia ; Armand, Louis (oponent) ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo rozebrat filmy vybraných režisérů (Andrej Tarkovský, Alain Resnais) na základě filozofických úvah francouzského filozofa - Gillese Deleuze. Ve své knize "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas" zmíněný filozof vypracoval komplikovaný systém klasifikace kinematografických dílů a obrazů. Deleuze udává, že vývoj kinematografie prošel dramatickou změnou v poválečné době, kdy došlo ke zhroucení klasického schématu obrazu-pohybu. V důsledku totálního kolapsu konvenčních narativních metod a kolapsu předválečné individuality, poválečná kinematografická scéna, zejména v Evropě, zaznamenala vznik "obrazu-času". Táto práce se zaměřuje na analýzu uměleckých dílů v rámci "obrazu-času" a zkoumá způsoby, které umožnily vybraným režisérům realizovat netradiční a často kontroverzní pochopení světa. V části "Introduction" je uvedeno krátké shrnutí dějin filmové teorie a také stručný přehled knihy "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas". Vysvětluji, proč táto kniha nabízí širší a zajímavější přistup ke zkoumání filmového díla. V první kapitole rozebírám postavení filmu ve filozofii G. Deleuza, zapojení filmu do filozofického a estetického systému, ve kterým film je zbaven representativní funkce a vystupuje jako událost - "event". Nabízím přehled základních vlastností "obrazu-času". Druhá kapitola je věnována ruskému...