Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Problematika záznamu zvuku se zaměřením na vzdělávání
DITRICH, Vít
Tato bakalářská práce se zabývá záznamem zvuku, zejména hudebních nástrojů. Nejprve jsou objasněny fyzikální vlastnosti zvuku, základní pojmy a úvod do akustiky. Následuje kapitola o zdrojích zvuku a o tom, jak zvuk vzniká a na jakém principu fungují hudební nástroje. Dále se zaměříme na nejčastější typy mikrofonů, na jejich správné a vhodné použití. Po nutném teoretickém základu se zaměříme na jednotlivé hudební nástroje a na to, jak který nejlépe zaznamenat, aby byl zvuk co nejvěrnější. Ke konci práce si objasníme zpracování zvuku, jak probíhá proces nahrávání a na jednoduché úpravy, které můžeme provádět v hudebních editorech. Nakonec se podíváme, jaké máme možnosti uložení nahrávky, a na to jaké zvukové formáty se v hudebním světě používají.

Estetické normy ve výuce výtvarné výchovy
Podlipský, Rudolf ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent) ; Hazuková, Helena (oponent)
Autor v disertační práci zkoumá uplatnění estetických norem ve výuce výtvarné výchovy z výkladové pozice strukturalismu (s důrazem na českou strukturalistickou školu). Zkoumání má charakter kvalitativního výzkumu zaměřeného na didaktickou analýzu procesů výuky. Cílem zkoumání je zjistit míru vlivu estetických norem na vzdělávací proces ve výtvarné výchově, prozkoumat způsoby zacházení s estetickými normami ve výuce ze strany učitelů, a také ověřit nebo nově vypracovat základní pojmový aparát, kterým lze problematiku estetických norem ve výtvarné výchově věcně uchopit. Východiskem zkoumání jsou záznamy běžných vyučovacích jednotek (zápis z pozorování výuky, videozáznam). Autor ve výzkumu používá metodu konceptové analýzy - metodologický prostředek pro didaktickou reflexi a evaluaci výuky založené na tvořivých úlohách a činnostním přístupu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza dat týkajících se risku sebevraždy u mentálně nemocných
Hron, Jiří ; Rauch, Jan (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent)
Cíle této práce jsou poskytnutí uceleného přehledu poznatků o sebevraždách jak mezi obecnou populací, tak specificky mezi mentálně postiženými pacienty, analýza záznamů o hospitalizacích mentálně postižených pacientů mezi lety 2006 a 2008 s důrazem na nalezení potencionálních rizikových faktorů sebevraždy nebo informací vhodných pro predikci pravděpodobnosti sebevraždy v době propuštění z lékařského zařízení, a konečně porovnání vybraných statistických metod v kontrastu k metodám strojového učení a dobývání znalostí z databází ve vztahu k předchozímu úkolu. Přehled je založen na poznatcíh z více jak 40 odborných článků. Analýza a porovnání metod využívá metod pro těžení asociativních pravidel, vizuálních a krokových metod pro exploraci dat, logistické a podmíněné logistické regrese pro analytickou část, a tzv. textit{random forest} modelu pro predikci. Autor si není vědom existence jakékoliv práce na témata stanovená pro tuto tezi vypracované na území České republiky, přičemž tato témata jistě nikdy nebyla zkoumána nad datovým souborem poskytnutým pro účely této teze. Dalším původním přínosem autora je krátký popis a otestování nové verze učícího algoritmu založená na kombinaci textit{random forest} a setu logistických regresních modelů použitých pro zpřesnění odhadů produkovaných prvním z modelů. Struktura sleduje výše uvedené cíle začínaje od kapitol o poznatcích předchozího výzkumu a o teoretických základech použitých metod a konče vlastní analýzou a interpretací výsledků.

Webová aplikace pro srovnání algoritmů pro kompresi obrazů
Šanda, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem webové aplikace pro vzájemné porovnání originálního a zkreslených obrázků, které jsou znehodnoceny ztrátovou kompresí. Obrázky mohou být posuzovány jak visuálně, tak dle parametrů k nim příslušících. Po přihlášení má uživatel možnost nahrávat obrázky na server a ukládat jejich parametry do databáze, dále je porovnávat, hodnotit, a také mazat. Práva v aplikaci jsou rozdělena dle příslušných rolí.

Úvodní aeroelastická měření na profilu se dvěma stupni volnosti
Vlček, Václav ; Luxa, Martin
Jeden stupeň volnosti představuje translační pohyb napříč proudovým polem a druhý stupeň volnosti představuje rotační pohyb okolo osy profilu, umístěné v 1/3 tětivy od náběžné hrany. K visualizaci proudu bylo užito šlírové metody a interferometrie. Obrazy proudových polí byly snímány digitálním fotoaparátem, jejichž příklady jsou součástí této práce.

TIB AV-portál: Spolehlivá infrastruktura pro vědecká videa
Plank, Margret
Německá národní knihovna pro vědu a techniku (Technische Informationsbibliothek) nabízí webovou platformu pro kvalitní vědecká videa zachycující počítačové vizualizace, experimenty, rozhovory nebo nahrávky přednášek a konferenčních prezentací. Klíčovou vlastností tohoto portálu je využití automatizovan é analýzy videa a sémantické analýzy, pomocí kterých je video rozděleno na menší části, na které lze odkazovat nebo v nich vícejazyčně vyhledávat. Všem videím jsou přiděleny identifikátory DOI. Videonahrávky jsou díky tomu zpřístupněny na vědecké úrovni a prostřednictvím DOI mohou být propojeny na jiné výzkumné práce (články aj.).
Plný text: idr-1033_4 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1033_2 - Stáhnout plný textPDF; idr-1033_3 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1033_1 - Stáhnout plný textMP4

Supervize v psychiatrickém ošetřovatelství
RŮŽIČKOVÁ NEUŽILOVÁ, Michaela
Základní teoretická východiska Teoretická část diplomové práce se zabývá supervizí a přibližuje problematiku psychiatrického ošetřovatelství. Je rozdělena do několika části. První část je zaměřena na supervizi, stručně charakterizuje supervizi samotnou, dále pak popisuje její dělení, funkce a metody. Též se věnuje účastníkům supervize, smlouvě o supervizi, transkulturní supervizi a Bálintovským skupinám. Dále navazuje část, která popisuje historický vývoj psychiatrického ošetřovatelství, stručně představuje osobnost Joyce E.Travelbee. V závěru teoretické části diplomové práce je zmíněna problematika vzdělávání a kompetencí sester pro péči v psychiatrii a též okrajově deklarace z Turku. Cíl práce Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat informovanost sester pracujících v psychiatrické péči o možnostech klinické supervize. Druhým cílem bylo zjistit názor sester pracujících v psychiatrické péči na supervizi. Třetí cíl byl zaměřen na prostředky pomáhající sestrám pracujícím v psychiatrické péči k jejich osobnímu rozvoji a růstu v rámci jejich praxe. Čtvrtý cíl měl zmapovat zkušenosti sester pracujících v psychiatrické péči se supervizí. Použité metody Pro empirickou část této diplomové práce bylo zvoleno kvalitativní šetření. Byla použita metoda sběru dat formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory s respondenty byly zaznamenány pomocí diktafonu a poté přepsány, následně pomocí kódování technikou tužka a papír byla kvalitativní data analyzována a významově uspořádána do dvaceti sedmi kategorizačních skupin. Výběr výzkumného souboru byl záměrný, sestavený z dvanácti sester pracujících v psychiatrické péči v rámci České republiky. Výsledky Z výzkumného šetření zaměřeného na sestry, které nemají osobní zkušenost se supervizí vyplynulo, že určité povědomí o supervizním procesu mají, ovšem ne zcela dostačující k tomu, aby byly schopny popsat podstatu a funkci supervize v celém jejím rozsahu. Jejich znalosti jsou spíše teoretické. Supervizi chápou jako pomoc, která by vyřešila jednak neurovnané vztahy na pracovišti, dále pak zlepšila komunikační dovednosti daných sester, též by byla nápomocna v řešení krizových intervencí a jako prevence syndromu vyhoření. Z výsledků týkajících se sester, které nejsou účastny supervizního procesu jednoznačně vyplynulo, že nemají dostatečnou oporu a možnost jak profesního, tak i osobního růstu na svém pracovišti, přičemž tento významný problém by jim byla schopna vyřešit právě supervize. Z výzkumného šetření, které se týkalo výhradně sester, které mají osobní zkušenost se supervizí a jsou jí pravidelně účastny vyplynulo, že jejich znalosti a dovednosti týkající se supervizního procesu jsou zcela dostačující k tomu, aby byly schopny pochopit a následně prakticky využít supervizi v celém jejím rozsahu. Tyto sestry vidí supervizi jako přínos, díky kterému pochopily nejen sami sebe, ale především se naučily zvládat náročné situace, které jejich povolání provází. Supervize jim dává jistotu, poskytuje oporu a učí je jednat s lidmi, kteří jsou součástí jejich pracovního procesu. Supervize se pro ně stala nástrojem pro prevenci syndromu vyhoření a ukázala jim cestu, jak efektivně využít svůj vlastní potenciál. Závěr Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku využití supervize v psychiatrickém ošetřovatelství. Práce s pacienty s duševním onemocněním je velmi náročná, proto zrovna zde má supervize své opodstatněné místo. Pokud neznáme sami sebe a nejsme schopni sami řešit své problémy, nikdy nemůžeme efektivně a komplexně řešit problémy druhých, kteří často na naši pomoc zoufale čekají. Výsledky práce budou prezentovány na odborných seminářích určených nejen sestrám pracujícím v psychiatrické péči.

Pickova choroba a specifika ošetřovatelské péče u pacienta s tímto onemocněním
KOPKAŠOVÁ, Lenka
Pickova choroba je atroficko-degenerativní proces, který je příčinou rozvoje demence. Tato choroba postihuje především frontální a temporální lalok mozku. Své jméno dostala podle Arnolda Picka, českého neuropsychiatra. Pickova choroba je vedle Alzheimerovy choroby méně známou formou demence, která postihuje oproti Alzheimerově chorobě mladší věkovou kategorii. Ačkoli věkové rozmezí výskytu Pickovy choroby se v literatuře různí, v průměru je uváděn věk propuknutí choroby mezi 50 a 60 roky života. Nemoc se může projevit změnou stravovacích návyků, emocionálními výkyvy, nevhodným chováním ve společnosti, zanedbáváním zevnějšku. Chování k druhým bývá často sobecké, nemocný není schopen druhým naslouchat a přehlíží své okolí. Pickova choroba se projevuje také nepřiměřeným sexuálním chováním. V celosvětovém měřítku počty nemocných demencí stále rostou a podle kvalifikovaných odhadů bude tento nárůst pokračovat i nadále. Ošetřovatelská péče o pacienty s demencí se tudíž stává tématem stále aktuálnějším a hovoří se i o tzv. tiché epidemii našeho století. Sestry se na svých odděleních setkávají poměrně často s pacienty trpícími demencí různého původu a v různém stádiu postižení. Personál ve zdravotnických zařízeních pacienty s demencí mnohdy považuje za "obtížné". Cílem bakalářské práce s názvem Pickova choroba a specifika ošetřovatelské péče u pacienta s tímto onemocněním je na základě teoretických poznatků zmapovat definici a diagnostiku Pickovy choroby, definovat potřeby pacienta s Pickovou chorobou a vyjmenovat základní ošetřovatelské problémy u pacienta s Pickovou chorobou. Zaměřuje se na člověka s demencí, jako na pacienta ve zdravotnickém zařízení. Ke správnému pochopení této problematiky je zmíněna anatomie a fyziologie mozku a popis kognitivních funkcí, které Pickova choroba postihuje, a vymezení pojmu demence. Na základě prostudované literatury je v práci zaznamenáno dělení demencí podle různých kritérií. Bylo zjištěno, že dělení demencí není zcela jednotné, ale v zásadních skutečnostech se stanoviska autorů oborných publikací nerozchází. Pickova choroba patří do skupiny frontotemporálních demencí a její postavení v této skupině se v průběhu doby měnilo. V práci jsou uvedena doporučení vyplývající z prostudovaných zdrojů v přístupu k pacientům s demencí a především je zdůrazňována správná komunikace s pacientem s demencí, empatický a lidský přístup. Medicína zatím neumí demenci předcházet, ale při včasné diagnostice jednotlivého typu demence je léčba cílená na konkrétní typ demence a tím se zvyšuje šance na prodloužení kvalitního života nejen pacienta, ale i jeho blízkých. Aby mohl ošetřovatelský personál zajistit nemocným touto chorobou důstojné prožití zbytku života, je potřeba mít základní znalosti o této problematice a pokusit se pochopit, co nemocní prožívají. Pro tuto teoretickou práci byla použita metoda explanace, syntézy a indukce na podkladě českých a zahraničních informačních zdrojů. Z českých autorů byl nejčastěji citován doc. MUDr. Roman Jirák, CSc., vedoucí centra pro diagnostiku a terapii Alzheimerovy choroby na psychiatrické klinice Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Práce může být využita jako informační a studijní materiál pro sestry, ale i pro laickou veřejnost, neboť se ve své rodině mohou s touto chorobou setkat. Za velký úspěch by byla považována skutečnost, že sestra nebo rodinný příslušník po prostudování této práce pomůže k včasné diagnostice ať už Pickovy choroby nebo jiné formy demence.

Repertoár pro sólový fagot bez doprovodu a jeho interpretační specifika
Vonášek, Václav ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Teml, Jiří (oponent)
Tato disertační práce se zabývá repertoárem pro sólový fagot bez doprovodu. Popisuje jeho historii a nabízí bližší pohled na vybrané skladby (včetně transkripcí barokních skladeb), jakož i nové techniky hry, které jsou v nich použity. Důraz je kladen na hledisko interpreta, a proto práce projednává praktickou stránku hry bez doprovodu a snaží se přinést řešení technických problémů. Obsažen je též rozsáhlý katalog skladeb s údaji o jejich dostupnosti. Praktickou součást práce tvoří CD se zvukovými ukázkami a studiovou nahrávkou, dále pak DVD se záznamem doktorandského recitálu.

Problémové chování u osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem
Gnanová, Eva ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předmětem diplomové práce je problémové chování u dospívajících a dospělých osob s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem ve věkovém rozmezí patnáct až třicet let. Cílem práce je zjistit nejčastější deficity v chování u vybrané skupiny osob a co toto jednání vyvolává. Dále pak zmapovat povědomí rodičů o různých druzích intervence. Stěžejní metodou práce jsou "dotazníky problémového chování", které jsou určeny pro rodiče adolescentů a dospělých jedinců. Zároveň jsem vypracovala dvě případové studie, v nichž jsem použila metodu rozhovoru, pozorování, anamnézy a rozbor speciálněpedagogické dokumentace. Provedla jsem analýzu dotazníků a případových studií, ze kterých jsem získala všechny potřebné informace pro splnění předem stanovených cílů práce.