Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algoritmy segmentované waveletové transformace obrazů
Kořínek, Petr ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá waveletovou transformací signálu se zaměřením na obrazové signály. První část je věnována základním metodám zpracování signálu. Přes Fourierovu transformaci se dostává k základům waveletové transformace. Popisuje jednorozměrnou segmentovanou konečnou diskrétní waveletovou transformaci (SegDTWT). Pomocí této metody se odvozuje dvourozměrná segmentovaná konečná diskrétní waveletová transformace 2D signálu (SegDTWT2D). Stěžejní částí práce je návrh a implementace této metody, která kromě dalších výhod umožňuje zpracovávat dvourozměrný signál.
Moderní kódování řečového signálu pomocí přeparametrizovaných modelů
Zapletal, Ondřej ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Náplní teoretické části této práce je studie přeparametrizovaných modelů. To jsou takové modely signálů, ve kterých je pro jejich parametrizaci stanoveno více proměnných, než je potřeba a následně se hledá tzv. řídké řešení pomocí iteračních algoritmů. Cílem takovéto analýzy je výběr pouze těch důležitých (řídkých) parametrů. Teorie se opírá o lineární algebru, vektorové prostory, báze a tzv. framy. Úkolem samostatného projektu této práce je popis a simulace dvou řečových kodérů: klasického kodéru na bázi lineárního predikčního kódování řeči a kodéru využívajícího přeparametrizované modely pro náhodné ARMA procesy. Součástí jejich realizace je i vytvoření dekodérů a zhodnocení kvality rekonstrukce obou z nich. Pro realizaci je využito prostředí MATLAB a knihovna funkcí pro přeparametrizované modely (toolbox frames).
Adaptivní potlačení šumu v řeči
Vomáčka, Jan ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Tento semestrální projekt se zabývá metodami adaptivního potlačení šumu ve zvukových nahrávkách, především řečových signálů. Práce se zabývá návrhem vhodného systému pro efektivní odstranění šumu ze zvukové nahrávky. V teoretické části jsou rozebrány základy adaptivních filtrů a metody potlačování šumů ve zvukových nahrávkách. V praktické části je uveden návrh a simulace systému pro adaptivní potlačení šumu v řeči.
Vybrané algoritmy správy barev
Karásek, Michal ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vybraným algoritmům správy barev. V první části poukazuje na základy samotného vnímání barvy a vysvětluje velmi důležitý pojem -- barevná událost. Dále sleduje problematiku využití barev v počítači a jednotlivé barevné modely. Zabývá se správou barev, konkrétně převodem gamutů z jednoho zařízení do druhého. V další části je rozebrána implementace ICC profilů, porovnání jednotlivých metod převodu gamutů a praktické využití těchto převodů v programu Matlab.
Digital musical effect as a plug-in module based on wavelet transform
Konczi, Róbert ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
This work deals with theory of wavelet transform and Mallat’s algorithm. It also includes the programming method of creating VST plug-in modules and describes the developement of the plug-in module, witch uses the modificated coeficients of wavelet transform to applicate the music effect.
Ztrátová komprese pohyblivých obrazů
Šiška, Michal ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem ztrátové komprese pohyblivých obrazů. V kapitolách jsou popsány základní informace o kompresi obrazu a dále jednotlivé standardy pro ztrátovou i bezeztrátovou kompresi statických i pohyblivých obrazů. Praktická část popisuje program realizovaný v jazyce Java, který simuluje funkce kodeku MPEG.
Směrové reprezentace obrazů
Zátyik, Ján ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Jednotlivé metody popisují obraz na základě určitých tvarů, kterým se říká báze nebo frame. Pomocí těchto bází se provádí transformace obrazu do reprezentace pomocí transformačních koeficientů. Cílem je, aby byl obraz popsán co nejmenším počtem koeficientů, aby se získala tzv. řídká reprezentace. Tuto vlastnost lze využít např. pro kompresi obrazu. Báze však nejsou schopny popsat všechny tvary, které se v obrazu mohou vyskytnout. Tento nedostatek zvyšuje počet transformačních koeficientů popisujících obraz. Cílem této diplomové práce je nastudovat obecný princip výpočtu transformačních koeficientů a porovnat klasické způsoby analýzy obrazu s některými z nových způsobů analýzy obrazů. Porovnává účinnost metod při rekonstrukci obrazu z omezeného počtu koeficientů a zašuměného obrazu. Dále porovnává interpolační metodu využívající vlastnosti dvou různých transformací s bikubickou interpolací. Teoretická část se zabývá popisem transformačních metod. Popisuje metody z hlediska vícenásobného rozlišení, lokalizaci v časové a kmitočtové oblasti, nadbytečnosti a směrovosti. Dále uvádí příklady transformace na konkrétním obrázku. Praktická část diplomové práce porovnává transformace Fourier, Wavelet, Contourlet, Ridgelet, Radon, Wavelet Packet a WaveAtom na základě schopnosti rekonstrukce obrazu z omezeného počtu nejvýznamnějších transformačních koeficientů. Dále porovnává schopnost metod odstranit šum v obrazu použitím zmíněných metod a prahovacích technik aplikovaných a transformační koeficienty. Poslední podkapitola se zabývá interpolací obrazu spojením dvou metod a porovnává výsledky s klasickou bikubickou interpolací.
Detektor objektů s využitím vlnkové transformace
Mikuš, Ondřej ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací metod na detekci objektů v obraze. Při zpracování obrazu je často nutné oddělit objekty od pozadí. Vyhraní se tak oblast zájmu, s kterou se dále pracuje. Hlavním cílem práce je vysvětlení principů předzpracování a segmentace obrazu s následným nalezením objektů, využívající vlnkovou transformaci. Ta je popsána podrobněji, protože je základem pro primárně použitou metodu. V praktické části diplomové práce byla metoda využívající vlnkovou transformaci implementována do prostředí MATLAB a testována na souboru obrázků. Byla vyzkoušena její odolnost vůči šumu, rozmazání obrazu. Dále pak byla srovnána s běžně používanými metodami využívající hranové detektory a prahování. Pro ukázku a srovnání účinnosti metod byl vytvořen simulační program, včetně uživatelského rozhraní.
Protokol XMPP Jabber a jeho využití pro přenos multimediálních dat
Havlena, Petr ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Šmirg, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se snaží vytvořit aplikaci pro komunikaci v opensource IM síti Jabber. Ta v dnešní době získává stále větší oblibu jak u poskytovatelů, tak hlavně u koncových uživatelů. V první polovině práce jsou vysvětleny nezbytné základy celé problematiky a v druhé polovině je popsána výsledná aplikace, která byla vytvořena pomocí objektového programovacího jazyka Java. Java je pro svou jednoduchost a podporu mezi vývojáři velmi rozšířena. Díky tomu je k dispozici mnoho externích knihoven a rozšíření. Výsledná aplikace je postavena na knihovně Smack ve verzi 3.04 a VoIP modul na JMF (Java Media Framework). Grafické rozhraní bylo vytvořeno pomocí standardních Java visuálních komponent (javax.swing).
Moderní koncepce systému virtuální třídy
Outěřický, Pavel ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Pfeifer, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou distanční interaktivní výuky s využitím systému virtuální třídy, jakožto softwarového komunikačního nástroje. Po krátkém rozboru základních typů mezilidské komunikace a výuky je zde úvodem popsána virtuální třída z úplně základního pohledu ve smyslu prvotního vysvětlení co tedy virtuální třída je, k čemu slouží a jaké přínosy může přinést. Níže jsou pak rozebrány možnosti, podporované nástroje a funkce dnešních komerčních i bezplatně dostupných systémů tohoto typu s názornými ukázkami a se zaměřením na možnosti síťové komunikace. Další částí dokumentu je popis a rozebrání implementačních možností pro tvorbu virtuální třídy, jako čistě webového systému nebo jako desktopové aplikace se zaměřením na možnosti využití různých programovacích jazyků či prostředí. Dále je jako často používaná funkce u virtuální třídy také popsána videokonference a nároky na její implementaci. Druhá část, která tvoří asi tři čtvrtiny dokumentu, je věnována popisu mé vlastní praktické realizace systému virtuální třídy, jakožto desktopové aplikace komunikující přes serverovou aplikaci s využitím jazyka Java. Je zde na úvod popsán základní návrh tohoto systému s jeho implementovanými nástroji pro vzdálenou výuku. Níže jsou pak v kapitolách postupně všechny tyto implementované nástroje a funkce podrobně popsány, jak z pohledu potenciálního uživatele, tak i z pohledu softwarového vývojáře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.