Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,269 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.28 vteřin. 


Výukový program s prvky badatelsky orientovaného přírodovědného vyučování na 1. stupni ZŠ.
SOUKUPOVÁ, Valerie
Cílem této práce je připravit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a současně ověřit účinnost navržených aktivit z hlediska cílů přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce ukazuje některé možnosti, jak s uvedenou metodou pracovat a zařazovat ji do vyučování. Jako modelový příklad byla zvolena témata související s fyziologií rostlin. Aplikovány jsou různé vyučovací metody vhodné pro realizaci BOV v kontextu Rámcového vzdělávacího programu se zřetelem na aktuální obsah učebnic prvouky a přírodovědy. Vyučovací metoda je taktéž porovnána s pojetím výuky přírodovědných předmětů v zahraničí. Diplomová práce byla řešena v rámci projektů GA JU č. 065/2010/S a GA JU č. 078/2013/S

Financing of cross-border activities of small and medium- sized enterprises
Hrušková, Lenka ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Diplomová práce je analýzou dostupných forem financování přeshraničních aktivit malých a středních podniků, se zaměřením na jejich charakteristiku a vývoj v posledním období. První kapitola je věnovaná vymezení pojmu MSP v souvislosti s poskytováním státní podpory a poukazuje na sociálně - ekonomické přínosy MSP pro ekonomiku a společnost jako celek. Druhá kapitola představuje formy státní podpory exportu a aktivity EU zaměřené na sektor MSP. Třetí kapitola poskytuje přehled forem komerčního a alternativního financování aktivit MSP (aktivity komerčních bank, faktoring, leasing a rizikový kapitál). Čtvrtá kapitola je analýzou dopadů hospodářské krize na financování MSP se zaměřením zejména na protikrizová opatření vlády a jejich reálný dopad na podpůrné financování exportu.

Event marketing
Špinlerová, Pavla ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza event marketingových aktivit malého podniku a návrh nových eventů. V teoretické části je nejprve popsán obecně marketingový a komunikační mix, na který navazuje postup plánování a tvorby event marketingové akce. Pro potřeby návrhu nových eventů byla data získána metodou dotazování. Náhodně vybraní zákazníci podniku byli požádáni o vyplnění dotazníku. Výsledky dotazníku byly podkladem pro tvorbu nových eventů. S majitelkou podniku a některými zaměstnanci podniku byl veden rozhovor a týkal se zejména současných komunikačních aktivit podniku. V praktické části je kromě představení konkrétního podniku uveden jeho marketingový mix, konkurenční analýza a SWOT analýza. Dále jsou v práci popsány stávající event marketingové aktivity podniku, analýza neúspěšného eventu a návrh několika nových variant eventů pro tento podnik.

Jak marketingové aktivity ovlivňují stravovací návyky u dětí
Černá, Kateřina ; Ryšavá, Monika (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit stravovací návyky vybraného dětského segmentu dle toho, jakým způsobem jsou ovlivňovány, co je jejich příčinou. Na základě teoretických podkladů klasifikace dětského segmentu jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumány vlivy marketingových aktivit, rodiny a okolí na dětské spotřební chování. Snahou je zároveň zjistit, jaké je mezi dětmi povědomí o značkách působících na potravinářském trhu, které konkrétně upoutávají dětskou pozornost a jakým způsobem. Analýza tohoto spotřebního chování a konkrétně stravovacích návyků je vyústěním průzkumem zjištěných dat a tvoří páteř celé práce. V závěru je snaha o zevšeobecnění a spojení souvislostí mezi vyhodnocenými konkrétními body a potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz týkajících se dětského stravování a vlivů na něj působících. Celá práce se tak snaží zhodnotit závažnost aktuálního tématu dětského stravování, na které se snaží působit řada cílených marketingových aktivit.

Protidrogová prevence na základní škole
SOLDÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o prevenci sociálně patologických jevů na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež, zejména se věnuje drogové závislosti a protidrogové prevenci na základní škole. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou minimálního preventivního programu vybrané školy v Českých Budějovicích a výzkumem, který hodnotí dopad preventivních aktivit školy na žáky 9. třídy. Závěrečnou částí diplomové práce je zpracování vlastního preventivního programu.

Analýza podnikatelských příležitostí na trhu s osobní železniční dopravou
Stepanenko, Karol ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Evropská komise vidí další rozvoj osobní železniční dopravy jako jeden z hlavních pilířů pro udržení a další posílení konkurenceschopnosti Evropy. Díky osobní železniční dopravě, jakožto růstového odvětví, které spojuje všechna ostatní odvětví, lze v budoucnu počítat s dalším ekonomickým rozvojem při zachování rozmanitosti a krásy evropské fauny a flóry a zároveň růstu životní úrovně obyvatel. Bylo zjištěno, že trendy ve využívání železnice v České republice a vyspělejších zemích Evropy se liší. Práce předpokládá, že v České republice dojde k posílení role železniční osobní dopravy po vzoru západních zemí. Práce analyzuje český osobní železniční trh dopravy. Pro vstup nového dopravce byla jako nejvhodnější označena trasa Praha -- České Budějovice. Na trase jsou silné proudy cestujících. Trasa po dostavbě železničního koridoru nabídne rozšíření aktivit na rakouský trh. Práce analyzuje konkurenční prostředí. Hlavními konkurenty jsou RegioJet a LEO Express. Konkurovat lze pomocí nízkonákladového konceptu, zejména pak pomocí vlakových souprav typu EMU. Očekává se, že nabídka kvalitních služeb bude rovněž důležitá. Za nejvhodnější finanční instrument práce považuje leasing. Silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby jsou shrnuty ve SWOT analýze.

Investice a investiční pobídky v ČR a v regionu bývalého Východního Německa
Veselý, Martin ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
V České republice a v oblasti bývalé Německé demokratické republiky v 90. letech minulého století proběhl proces transformace z centrálně plánovaných ekonomik na ekonomiky tržní. Práce porovnává ekonomický vývoj v ČR a ve východním Německu, analyzuje politické, ekonomické a jiné výchozí podmínky pro transformaci v obou zemích. Dále se zabývá popisem, analýzou a srovnáním finančních a jiných podpor investičních aktivit v daných lokalitách a vystihuje důležitost role státních agentur. V poslední kapitole je možné si na základě statistik a předpovědí porovnat prognózy možného vývoje v obou státech.

Analýza personální práce podniku a návrh na zvýšení její efektivnosti
Spatari, Mariana ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou personální práce ve společnosti Prague City Apartments, s.r.o. Její cílem je rozbor prováděných personálních činností v podniku a předložení návrhů na zvýšení jejích efektivnosti. Záměrem je identifikovat hlavní nedostatky systému a navrhnout možná řešení. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část zahrnuje definici a vysvětlení hlavních personálních aktivit, které se v podniku konají. Praktická část tyto aktivity rozebírá a následně interpretuje. Ke splnění cílu práce byly použity různé metody, mezi které patři prostudování interních podkladů společnosti, pozorování, provádění rozhovorů, dotazníkové šetření a shrnující SWOT analýza. Zpracovaný výzkum vypovídá o tom, že systém personální práce v podniku existuje a má hodně kladných stránek, nicméně i několik nedostatků, které by bylo potřeba odstranit pro zvýšení efektivnosti personální práce a celkových výsledků společnosti Prague City Apartments s.r.o.

Marketingová strategie nově vzniklé společnosti
Slámová, Pavla ; Pospíšilová, Vendula (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování marketingové strategie pro společnost nově vstupující na trh služby privátní letecké dopravy. Tato práce předkládá obecné principy a strukturu marketingové koncepce a strategie, které aplikuje na vybranou společnost. Prvotním cílem práce je provést analýzu vnějšího a vnitřního prostředí nově založené společnosti, uskutečnit analýzu konkurence a vyvodit tržní potenciál v daném oboru. Dalším úkolem je identifikace zákazníka a jeho požadavků, výběr cílových segmentů a porovnání potřeb klientů s možnostmi a potenciálem společnosti. Na základě provedeného marketingového průzkumu budou stanoveny kvantifikované marketingové cíle pro budoucí období a předloženy jednotlivé strategie k jejich dosažení. Součástí vytvářené strategie bude také odhad budoucích zisků vyplívající ze stanovených marketingových cílů a koncept kontrolních činností a úkonů, které umožní průběžnou kontrolu plnění marketingového plánu. Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii, která se stane součásti řízení společnosti a jejich podnikatelských aktivit.