Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,921 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 


Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Analýza sociálních služeb pro seniory v České republice v letech 2007 - 2015
Fialová, Tereza ; Prudká, Šárka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma sociálních služeb pro seniory a jejich vývoj od roku 2007 do roku 2015. Cílem práce je popsání vývoje sociálních služeb, jak v České republice, tak v jednotlivých krajích a jejich následná komparace. Práce má také za úkol informovat o současné situaci a z obojího vyplývající prognózy do budoucna a jejich hodnocení. Teoretická část se zabývá definicí a zařazením sociálních služeb v rámci sociální politiky. Nedílnou součástí je popis základních forem sociálních služeb, poskytovatelů sociálních služeb a taktéž legislativního a finančního rámce sociálních služeb v České republice. Metodou užitou v této části práce je rešerše odborné literatury zaměřené na charakteristiku sociální politiky a zvláště sociálních služeb. Část empirická pak navazuje na poznatky z části teoretické. Výzkum se nejdříve zaměřuje na Českou republiku jako celek a až poté přechází ve zkoumání specifik jednotlivých krajů a jejich porovnání. Zde použitými metodami jsou analýza stávajícího systému sociálních služeb a regionální komparace. Zdrojem dat jsou především údaje Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí. Výsledkem zkoumání je potvrzení nezbytnosti sociálních služeb v životě seniorů. Práce se snaží popsat a upozornit na současné systémové nedostatky poskytování a financování sociálních služeb, které je potřeba řešit především s ohledem na současný demografický trend zvyšování počtu starších osob.

Podnikatelský plán na založení prodejny.
Velová, Petra ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Obsahem bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu na založení prodejny s horolezeckými potřebami v Turnově a nabídkou kurzů lezení především pro děti. Hlavním cílem je dle výsledků podnikatelského plánu rozhodnout o tom, zda náš záměr realizovat či nikoli. Teoretická část obsahuje základní informace o pojmech podnikání, podnikatel, podnik a podnikatelský plán z hlediska jeho obsahu a typů. Praktická část je zaměřena na zpracování konkrétního, kompletního podnikatelského plánu.

Systém pro podporu činnosti klubu orientačního běhu
Buk, Jindřich ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent)
V současnosti se stále více procesů a oblastí života dočkává IT podpory. Často se jedná o využití internetu pro zrychlení nebo zjednodušení existujících procesů. Mimo to je zde velká oblast sociálních sítí, které lze využít i jinak, než jen k navazování a utužování přátelství. Bakalářská práce se zabývá možností využití webových technologií pro podporu chodu klubu a jeho následného rozvoje. Přitom oddíl má potenciál jak zjednodušit a zautomatizovat mnohé procesy, kterými se dříve musel někdo osobně zabývat, tak využívat sociální sítě pro vlastní rozvoj a propagaci. Cílem práce je nejprve zjistit, jaké oblasti chodu oddílu je vhodné podpořit nějakým informačním systémem. Dalším cílem je zjištění, jak to řeší ostatní oddíly. Posledním cílem je navržení a vytvoření konkrétní aplikace. První dva cíle jsou řešeny pomocí dotazníkového šetření mezi vedoucími velkých českých oddílů. Právě ve velkých oddílech má využití automatizace a zjednodušení existujících procesů největší potenciál. Návrh konkrétní aplikace poté vychází z dotazníkového šetření a zkušeností autora práce. Navržená aplikace přitom obsluhuje již existující procesy v chodu klubu a přidává k tomu mnohé prvky ze sociálních sítí.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for the French Population Between 18 and 25 Years Old
Berthuy, Alice ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Vanheems, Régine (oponent)
Růst internetu změnil návyky spotřebitelů v mnoha aspektech. V současnosti je možné na internetu koupit téměř vše. Navíc má spotřebitel přístup k mnoha informacím, jako jsou např. recenze spotřebitelů, díky nimž se spotřebitel může rozhodnout pro nejlepší variantu. Stávající výzkumy se snaží vysvětlit online chování spotřebitele, a to i přesto že není snadné toto chování analyzovat. Tato diplomová práce je zaměřena výhradně na online nakupování oblečení a módních doplňků a zkoumá populaci ve věku od 18 do 25 let. Hypotézy jsou založeny na 4 hlavních aspektech nákupu: produkt, cena, radost a pohodlnost. Výzkum stanoví klíčové prvky chování spotřebitele při online nákupu módy. Dále určí, co by internetové obchody mohly udělat pro to, aby spotřebitelé byly ochotnější nakupovat online, což by vedlo k vyšší prosperitě těchto firem.

Možnosti využití cloudových technologií v oblasti sdílené ekonomiky a FinTech
Chmelař, Ondřej ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato práce detailně mapuje a popisuje současný stav a predikci průniku informačních technologií založených především na cloudu a blockchainu do reálné globální ekonomiky a dále identifikuje trendy, které tyto oblasti ovlivňují. Důraz je kladen především na socializaci služeb, koncept sdílené ekonomiky a finančně-technologické (FinTech) firmy. Práce dále zachycuje proces dospívání informačních technologií umožňující vynechání nákladných prostředníků, kteří jsou nahrazeni jinými uživateli nebo pokročilými algoritmy i v oborech, kterých se doteď informační technologie tak zásadně nedotýkaly. Práce prolíná znalosti z oboru IT a vedlejší specializace na FFÚ VŠE.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Potenciál IoT v Smart city
Pavlíček, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Cílem práce je identifikovat, ve kterých fázích adopce IoT (Internet of Things) aplikačních oblastí konceptu Smart City se nacházejí česká krajská města, a jaký je jejich výhled do roku 2025 a zároveň zjistit, ve kterých dimenzích konceptu Smart City, podporovaných technologiemi IoT, spatřují česká krajská města největší potenciál. Na základě poznatků nabytých z prostudovaných materiálů je představen koncept Internet of Things (Internet věcí) spolu s detailním popisem jedné jeho aplikační oblasti, a sice Smart City (Chytré město). Tato oblast je dále rozdělena na specifické dimenze, které zahrnují jednotlivé oblasti, jež lze skrze technologie Internetu věcí konkrétním způsobem podpořit. Díky těmto informacím byl poté vytvořen dotazník, který byl postaven právě na identifikovaných IoT aplikačních oblastech Chytrého města. Diplomová práce by měla být přínosná pro všechna města České republiky, kterým poskytne ucelený pohled na jednotlivé IoT aplikační oblasti konceptu Smart City včetně informace, na které z daných IoT aplikačních oblastí se v současné době soustředí krajská města, a na které se chtějí zaměřit do budoucna. Na druhou stranu by z výsledků dotazníkového šetření mohly též těžit komerční subjekty, které se implementací IoT ve městech zabývají, a kterým tak tato práce poskytne vodítko k tomu, s jakými produkty je vhodné daná města oslovovat.