Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 779 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

The Future of Academic Publishing for the Good of University and Society
Noorda, Sijbolt J.
The recent trends in digital media and issues of access to research data, academic publications and education resources. Will sharing data, open access to peer reviewed journals and open educational resources change higher education and research? What does it take to seriously participate in these developments? What are the costs and risks, what are the benefits to students, scholars and society at large?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Analýza systému terciárního vzdělávání v České republice se zaměřením na připravovanou reformu vysokých škol v letech 2006 - 2015
Poupová, Jana ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém terciárního vzdělávání v České republice, zejména způsob financování tohoto systému a jeho reformě, tj. zavedení školného na vysokých školách. Toto téma bylo velmi aktuální cca do roku 2015 a je velice pravděpodobné, že jeho aktuálnost v následujících letech opět vzroste. Teoretická část práce popisuje systém terciárního vzdělávání v ČR, průběh a obsah reformy terciárního vzdělávání od roku 2006 do roku 2015 a krátce nastiňuje systém terciárního vzdělávání ve Velké Británii. Praktická část práce ověřuje pomocí dotazníkového šetření možnost zavedení školného na vysokých školách a zjišťuje dopady jeho zavedení. V případě zavedení školného tak, jak bylo plánováno dle reformy, by došlo k poklesu studentů vysokých škol o 47,3 %. V závěru práce jsou navržena možná doporučení, vhodná v případě zavedení školného.

Determinanty úspěšnosti zahraničních studentů na českých vysokých školách
Do, Viet Anh ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Studie analyzuje determinanty zahraničních studentů s použitím široké škály úhlů pohledu (sociologický, psychologický, ekonomický, kulturní, institucionální)za účelem nelezení relevantních vlivů. Teoretická část je založena na osobních zkušenostech autora, jelikož měl možnost strávit se zahraničními studenty mnoho času. Tato studie se zaměřila výhradně na bakalářské studenty. Důvodem byla větší průkaznost jazykových, institucionálních, kulturních a dalších vlivů, ale taktéž možnost změnit podmínky přijímacího řízení od začátku vysokoškolského studia. Datový soubor byl empiricky analyzován a dospěl k neurčitým závěrům. Dá se však konstatovat, že obě zkoumané imigrantské skupiny studentů (Vietnamští studenti a studenti ze zemí bývalého Sovětského svazu) byly akademicky slabší. To může být způsobeno bariérami limitující studium, které byly autorem teoreticky předpokládány. Na základě toho, je tato studie koncipována na odhalení těchto specifických limitací.

Přístupy k výuce programování v ČR a ve světě
Šárka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Virius, Miroslav (oponent)
Práce obsahuje informace o přístupu k výuce programování především na vysokých školách. Cílem této práce je přehled výuky programování na veřejných a soukromých českých vysokých školách, včetně porovnání s vybranými zahraničními vysokými školami. Práce také obsahuje přehled používaných nástrojů ve vstupních kurzech programování, jak pro začátečníky, tak v prostředí univerzit. V práci je zahrnut přehled používaných metodik výuky informatiky. Výstup slouží školám a studentům ke srovnání stylu výuky mezi školami.

Hodnocení kvality univerzitního informačního systému
Žák, Adam ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na konkrétní univerzitní informační systém v současné době využívaný Vysokou školou ekonomickou a Českou zemědělskou univerzitou. Hlavním cílem práce bylo zhodnocení kvality systému z pohledu běžného uživatele -- studenta vysoké školy. Hodnocení proběhlo na základě detailní analýzy studentských požadavků na systém. Tyto požadavky byly extrahovány prostřednictvím rozhovorů se studenty a ověřeny formou dotazníkového šetření. Samotná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V části teoretické je nejprve prostřednictvím definic určeno, co je kvalita a co je informační systém. Dále je stručně popsána mezinárodní standardizace kvality a charakteristiky kvality dle vybrané normy ISO/IEC 25000 SQuaRE. Charakteristiky jsou následně zkombinovány a využity při tvorbě otázek k rozhovorům. V praktické části zpočátku pomocí charakteristik kvality stanovuji otázky pro samotné rozhovory, kterým přiděluji váhy dle mého subjektivního odhadu důležitosti a následně se dotazuji jednotlivých studentů obou vysokých škol. Z rozhovorů určuji problémové oblasti kvality systému a z těchto oblastí definuji systémové požadavky, které poté pro jistotu ověřuji pomocí dotazníkového šetření, v němž mají studenti možnost se k těmto požadavkům vyjádřit. Výsledky dotazníkového šetření jsou popsány jak slovně, tak graficky, přičemž je provedena verifikace požadavků a na jejím základě je určeno, které požadavky jsou významné, a které nikoliv. Poslední kapitola se zabývá řešením těchto požadavků formou systémových změn a doporučení. Hlavní přínos práce tkví v praktickém využití norem z nové řady standardů ISO/IEC 25000 SQuaRE zabývajících se kvalitou softwaru a následující formulace uživatelských požadavků společně s návrhy, jak tyto požadavky uspokojit.

Optimalizační modely pro podporu strategického rozhodování
Ulverová, Michaela ; Škapa, Stanislav (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi matematického modelování rozpočtů veřejných vysokých škol. V práci jsou nejprve diskutovány vnější podmínky financování veřejných vysokých škol, je zde uvedena základní legislativa a tyto podmínky jsou ilustrovány na konkrétních datech. V další části práce jsou analyzovány a pomocí obecného schématu popsány finanční toky uvnitř vysoké školy. S využitím analýzy existujících dat, předpisů a vzorců byl krok za krokem sestaven matematický model rozpočtu vysoké školy. Sestavený model představuje úlohu nelineárního vícestupňového stochastického programování založenou na scénářích, zahrnující dále lineární a síťová omezení a zohledňující možnosti více účelových funkcí a s nimi související parametrické analýzy. Model byl implementován v systému GAMS s rozhraním v prostředí MS Excel. Cílem sestavení matematického modelu nebylo nabídnout nástroj, který bude používán automaticky pro rozdělování finančních prostředků na VŠ, ale poskytnout jeho uživatelům širší možnosti výpočtových experimentů a testů a získat tak lepší vhled do problému.

Studentská zpětná vazba na FM VŠE
Balounová, Radka ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi vnitřní kontroly kvality výuky na vysokých školách, se zaměřením na evaluaci předmětů studenty na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je především zmapování současného stavu zpětné vazby z obou zainteresovaných stran, tedy pedagogů i studentů. V teoretické rovině je práce zaměřena na hodnocení zaměstnanců obecně, dále na hodnocení kvality výuky na vysokých školách a detailněji se zabývá právě zpětnou vazbou studentů. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi studenty a pedagogy a na základě komparace získaných poznatků je vytvořen návrh možných změn. Ten obsahuje především vytvoření vnitřního předpisu, informování studentů o umístění výsledků zpětné vazby, pravidelné komentování výsledků evaluace pedagogy a změny v obsahu předmětové ankety.

Které schopnosti se daří školám rozvíjet?
Horáková, Naděžda
V zářijovém šetření CVVM zjišťovalo jaké schopnosti, dovednosti a znalosti se daří školám rozvíjet na základních, středních a vysokých školách.

Mladí a životní styl
Vítková, Petra ; Kotlářová, Jana (oponent) ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Cílem studie bylo zmapovat situaci v oblasti užívání legálních a nelegálních návykových látek ve vybraném souboru respondentu a vyhodnotit možnost vzniku psychických problému v souvislosti s užíváním návykových látek. Podkladem byl soubor dotazníku vyplnených studenty vysokých škol ve Velké Británii v akademickém roce 2007/2008. Studie se zúcastnilo 450 respondentu, 37,1 % mužu a 62,9 % žen, ve veku 21 - 26 let. Vekový prumer respondentu byl 22,47 let. Nejvíce respondentu se hlásí k britskému bílému etniku - 32,7 %, ke skotskému bílému etniku - 31,1 % a k jinému bílému etniku - 13,3 %. Pod oznacením "droga" si nejcasteji predstavují látky nelegální, látky návykové nebo lék. Za nejvíce nebezpecné chování spojené s užíváním návykových látek považují nejcasteji rekreacní užívání drog. Zkušenost s kourením mají témer dve tretiny respondentu. Nejcasteji zkusili kourit poprvé ve veku 14 až 16 let. Tretina respondentu jsou kuráci, více než polovina z nich kourí denne. Polovina kuráku se již pokusila prestat kourit, predevším ze zdravotních a financních duvodu. Zkušenost s alkoholem má vetšina respondentu, v souboru je pouze 7,3 % abstinentu a jen 12,7 % respondentu se nikdy neopilo. Mezi nejoblíbenejší alkoholické nápoje patrí destiláty, predevším vodka, dále je to víno a nejméne oblíbené je pivo. Britové...

Poptávka studentů vysokých škol po cestovním ruchu
Rotková, Petra ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce se věnuje analýze poptávky jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, studentů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je zjištění preferencí, požadavků a hlavních motivů této cílové skupiny v oblasti cestovního ruchu. Na základě odpovědí získaných z dotazníkového šetření budou shrnuty trendy v poptávce dnešních vysokoškolských studentů, které je možné využít jako doporučení pro poskytovatele služeb cestovního ruchu pro zvolení vhodné marketingové strategie ve vztahu k tomuto segmentu